تماس با ما خانه
RSS

خانم ها دوست دارند فكر كنند كه فقط یك مرد بی عیب و نقص و با كمال برایشان وجود دارد كه تقدیر او را رقم می زند و آقایان فكر می كنند كه می توانند چندین زن را ملاقات كنند و از بین آشنایی های متعدد یکی را انتخاب كنند. ولی تأهل به معنای واقعی این است كه شریكی مناسبی در زندگی پیدا کنیم.

این ازدواج است که امتیازاتی به فرد می دهد از جمله هم صحبتی، شانه ای برای گریستن و خالی كردن بار غم و بازویی برای حمایت و امنیت یافتن در پناه آن و رفع نیازهای جسمانی.

برای انتخاب همسر آینده خود، ابتدا باید او را ملاقات كنید. امكان ملاقات در دانشكده دوران تحصیل، محل كار، معرفی از طریق دوستانتان، اماكن عمومی و … حاصل می گردد. بهترین مكان مناسب جایی است كه شما بتوانید با افراد مشابه خودتان برخورد كنید. كسی كه طبق خواسته های شما باشد.

چند مسأله زیر را جدی بگیرید

1 – انتخاب یك خویشاوند و دوست خانوادگی نزدیك به عنوان نامزد احتمالی
شما و خانواده هایتان سالهاست كه همدیگر را می شناسید و از نقاط ضعف و قوت هم اطلاع دارید. و این شروعی قابل اعتماد و امن است و بستگی به خود شما دارد كه آیا این نوع ازدواج را دوست دارید یا نه.

2 – آشنایی و ازدواج دو همكار
به هم علاقه مند شدن دو همكار در محیط كار باید تا زمان اعلام نامزدی مخفی بماند تا مشكلاتی پیش نیاید و در شما احساس شرمندگی و گناه روی ندهد و این موقعی ارزشمند است كه به پیوند مستحكم بیانجامد.

3 – همدیگر را خوب بشناسید
با چند معاشرت كوتاه دست به ازدواج نزنید، چون این معاشرت های کوتاه از نظر بعد احساسی بر شما تأثیر می گذارد و این مسأله می تواند مانع شناخت دو نفر از یكدیگر می شود.

4 – مراقب سن باشید

هر چقدر مسن تر شوید بیشتر نگران موفقیت رابطه ها هستید و سخت تر كسی پیدا می شود، پس مواظب بالا رفتن سن خود باشید و برای انتخاب شریک زندگی تان، وسواس گونه رفتار نکنید. به جای آن ایده آل ها و شرایط مناسب خود را بررسی کرده و در صورتی که طرف مقابل بیشتر شرایط را داشت، به او پیشنهاد ازدواج دهید.

5 – به عقل خودتان اتکا نکنید
از مشورت خانواده ها در انتخابتان استفاده کنید. نظر دوستان صادق و خیرخواهتان را بپرسید و اگر لازم بود نزد مشاور ازدواج بروید تا مطمئن شوید انتخاب درستی داشته اید.

6 – در رابطه تان دقت کنید
حرف زدنتان همراه با فكر و آگاهی باشد ولی گفت و گو های مهم را نباید در یك جشن تولد یا سینما از مسافت دور یا پای تلفن بیان كنید بلكه باید در رفت و آمدهای خانوادگی یا ملاقات های دوران خواستگاری بیان کنید.

7 – شیفته نشوید
در روزهای اولی که احساس می کنید همسر مورد نظر را انتخاب کرده اید، ممکن است آنقدر شیفته باشید که خیلی از ایرادهای او را نبینید. این دوران، وقت عمل کردن و نهایی کردن قول و قرارهای ازدواج نیست. به جای آن به خودتان فرصت دهید تا طرف مقابل را بشناسید و او را به شکل واقعی ببینید.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. شیرین صالحی گفت:

    با سلام از سایت خیلی خیلی خوبتون ممنون

  2. سالومه جلالی گفت:

    ممنون از راهنمایی شما جالب بود

  3. مهرنوش پاک گوهر گفت:

    خیلی ممنون
    واقعا” عالی بود

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین