تماس با ما خانه
RSS

رعایت بهداشت نه تنها برای سلامت خودتان مهم است بلکه اگر بخواهید در یک رابطه رضایت‌بخش بمانید هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. نه تنها بهداشت شخصی ضعیف مثل بد بو بودن دهان و بدن می‌تواند عشق و علاقه همسرتان را نسبت به شما کم کند، بلکه رعایت نکردن بهداشت در خانه هم می‌تواند برای روابط زناشویی بسیار خطرساز باشد. اما خوشبحتانه چنین وضعیت‌هایی قابل اصلاح هستند. اینها کارهایی هستند که اگر همسرتان بهداشت ضعیفی داشت می‌توانید انجام دهید:

ra4-5534
غیرمستقیم اشاره کنید
اینکه با همسری که بهداشت شخصی خود را رعایت نمی کند چه می‌توانید بکنید به عمق و مدت رابطه شما بستگی دارد. اگر به تازگی با او اشنا شده‌اید یا ازدواج کرده‌اید، بهتر است به صورت غیرمستقیم او را متوجه این موضوع کنید زیرا دو طرف بسیار نسبت به هم حساس‌تر هستند و ممکن است به دل بگیرند. تصور کنید که چیزی که در وحله اول شما را جدب همسرتان کرده است، ظاهر جداب و خوش‌تیپ او  یا مهارت فوق‌العاده او در برقراری ارتباط بوده باشد، ولی وقتی به او نزدیک‌تر شدید، متوجه شدید که باید بیشتر روی بهداشت شخصی خود کار کنند. به جای اینکه این رابطه نوپا را به راحتی کنار بگذارید، به آن فرد یک شانس بدهید شاید بتوانید مشکل را از پیش رویتان بردارید. بنابراین بااینکه این موضوعی بسیار حساس است، ولی هرچه مهارت و سیاست در چنته دارید را به کار بگیرید تا بتوانید به صورت غیرمستقیم مشکل را به او بفهمانید.

می‌توانید صحبت را با گفتن این مسئله که چقدر دوست دارید با آدم‌هایی که تمیز و مرتب هستند رابطه داشته باشید. برای هدیه می‌توانید به او یک عطر خوب بدهید. به او بگویید که وقت زیادی را برای انتخاب بوی این عطر صرف کرده‌اید و از او خواهش کنید هر زمان با شماست از آن بزند. این روشی بسیار رمانتیک برای بالا بردن بهداشت شخصی اوست.

اگر بوی بد دهانش موجب آزار شماست، از کلک آدامس استفاده کنید. وقتی پیشش هستید به او ادامس تعارف کنید یا درمورد اینکه چقدر بد است بعضی بهداشت دهان و دندانشان را رعایت نمی‌کنند حرف بزنید. چنین اشاره‌های مشخصی برای اینکه باعث شود توجه بیشتری به بهداشت شخصی خود داشته باشد کافی خواهد بود.

اگر بهداشت عمومی او ضعیف است، می‌توانید کمی بیشتر هزینه کرده و یک سبد هدیه برایش بگیرید و چندین مورد از لوازم بهداشتی خوشبو مثل خمیردندان، مسواک، عطر، اسپری، شامپوی بدن، شامپوی سر و ادمس در آن بگذارید. بهترین قسمت این رویکرد غیرمستقیم این است که به هیچ عنوان کاری نمی‌کنید که به او بر بخورد و ناراحت شود.

با رویکردی مستقیم‌تر به او تذکر دهید
متاسفانه  رویکرد غیرمستقیم همیشه روش موثری نیست. اگر همسرتان از جمله کسانی است که اشاره‌های غیرمستقیم را متوجه نمی‌شود، زمانش رسیده است که رویکردی مستقیم‌تری را امتحان کنید. مثلاً تصور کنید که هر دو شما در یک مرکز خرید هستید، جلو یک فروشگاه محصولات بهداشتی بایستید و با همسرتان درمورد این حرف بزنید که بوی بد دهان یا بدن تا چه اندازه می‌تواند روابط عاشقانه را نابود کند. حتی می‌توانید اینکار را حین تماشای تلویزیون زمانیکه یک تبلیغ تلویزیونی مرتبط نشان داده می‌شود، انجام دهید. درمورد عوامل مختلف ایجادکننده این مشکل و راهکارهایی برای برطرف کردن آن صحبت کنید.

بهداشت خانگی ضعیف
بهداشت ضعیف در رابطه معمولاً  مربوط به مسائل جسمی تلقی می‌شود ولی اگر با هم زندگی می‌کنید و یکی از شما از لحاظ بهداشت و نظافت خانه هم ضعیف باشد، به همان اندازه می‌تواند آزاردهنده باشد. ضعیف بودن بهداشت خانگی شامل تمیز نکردن توالت، بیرون نریختن زباله‌ها، نشستن لباس‌ها یا مرتب نکردن تختخواب و امثال آن می‌شود.

درموردش حرف بزنید
حرف زدن درمورد مشکل بهداشت ضعیف اگر مدت بیشتری باشد که با همسرتان باشید، راحت‌تر خواهد بود. اگر این مشکل مشکلی متداول باشد یا قبلاً سعی کرده‌اید این مسئله را با اشاره غیرمستقیم به او بفهمانید ولی موفق نشده‌اید، زمان و مکانی مناسب را انتخاب کنید که بتوانید در کمال آرامش با هم حرف بزنید. درمورد چیزی که لحظات عاشقانه‌تان را خراب می‌کند با صداقت حرف بزنید و به او بگویید که بوی بد دهان یا بدن چقدر می‌تواند در محیط کاری هم به او آسیب برساند. همچنین برایش توضیح دهید که رعایت نکردن بهداشت در خانه چطور می‌تواند موجب انتقال عفونت و بیماری شود. ولی برای رساندن پیامتان باید با درایت رفتار کنید. مثلاً می‌تونید از او بخواهید که قبل از خوابیدن با شما دوش بگیرد یا دندان‌هایش را مسواک بزند یا پس‌مانده‌های غذا را در سطح زباله بریزد. و وقتی اینکار را انجام داد، یادتان نرود که خوشحالی‌تان را به او نشان دهید. اینکار نه تنها کمک می‌کند همسرتان متوجه شود دلیل ناراحتی‌تان چه بوده است، بلکه تشویقش می‌کند بیشتر به بهداشت شخصی و خانگی‌اش توجه کند.

نشانه مشکل جدی‌تری است
اما اگر متوجه شوید که بهداشت ضعیف همسرتان یک مشکل مزمن است، شاید وقتش باشد که از یک متخصص کمک بگیرید. بااینکه ممکن است بخاطر مصرف موادغذایی که بوی تند و قوی دارند یا بهداشت ضعیف دهان و دندان، برای کوتاه‌مدت دهان بوی بد بگیرد ولی اگر این مشکل برای طولانی‌مدت ادامه‌ پیدا کند و با مصرف قرص‌های نعنایی و دهان‌شوی هم مشکل برطرف نشود، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل دندان یا عادت‌های زندگی مثل سیگار کشیدن باشد. همچنین، بوی بد بدن به ویژه در ناحیه تناسلی می‌تواند نشانه عفونت باشد و اگر با علائم دیگری مثل زخم یا ترشح همراه باشد، می‌تواند نشانه یک بیماری مقاربتی باشد. البته این به آن معنا نیست که باید افراطی عمل کنید و همسرتان را به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانید ولی اگر این مشکل مزمن باشد، نیاز به توجه جدی دارد و می‌تواند سلامت عمومی همسرتان را به خطر بیندازد.

تصمیم بگیرید که چی به نفعتان است
اما اگر همسرتان همه دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما را نادیده گرفت و عادت‌هایی را که حتی برای سلامت خودش هم خطرناک است را ادامه داد، نیاز به کمک گرفتن دارید. باید فکر کنید که آیا این فرد  واقعاً همان کسی است که دوست دارید با او باشید، مخصوصاً اگر این بهداشت ضعیف همراه با سایر عادات خطرناک و زیان‌آور مثل مصرف افراطی مشروبات الکلی، استفاده از موادمخدر، پرخوری، افسردگی و اینها همراه است. از طرف دیگر، اگر به او متعهد هستید، برای سلامت خودتان و همسرتان باید از یک متخصص کمک بگیرید.

کنار آمدن با کسی که بهداشت را رعایت نمی‌کند کار ساده‌ای نیست. از یک طرف صمیمی شدن به چنین فردی غیرممکن است و از طرف دیگر بخاطر ترس از ناراحت کردنش حرف زدن با او در این مورد هم سخت است چون مطمئنا هیچکس دوست ندارد بشنود که چقدر بوی بدی می‌دهد. تنها نکته مثبت درمورد این مشکل این است که برخلاف سایر مشکلات روابط مثل خیانت یا آزار، برطرف کردن این به مراتب راحت‌تر است. راه‌هایی وجود دارد که به شما و همسرتان کمک می‌کند بتوانید این مشکل را از سر راهتان برداشته و زندگی عاشقانه‌ای را دوباره در کنار هم داشته باشید.

منبع: مردمان

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین