تماس با ما خانه
RSS

ورزش‌های کوتاه مدت و شدید اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی برای سوزاندن کالری به این ورزش‌ها روی آورده‌اند. با این حال میزان انجام دادن این حرکت‌ها و گنجاندن آن‌ها در برنامه‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد.

برنامه ورزشی برای لاغری, برنامه ورزشی, برنامه ورزشی برای کاهش وزن, برنامه ورزشی هوازی, برنامه ورزشی برای شکم, برنامه ورزشی افراد چاق, برنامه ورزشی ساده

انجام دادن هر روزه ورزش‌های کوتاه مدت و شدید کار درستی نیست و فشار زیادی به بدن وارد می‌کند. ورزش‌های کوتاه مدت معمولا بین ۷ تا ۱۰ دقیقه انجام  می‌شوند و افراد در این ورزش به ماکزیمم ضربان قلب می‌رسند.

این ورزش‌ها تاثیر زیادی دارند و انجام آن‌ها می‌تواند میزان فعالیت مورد نیاز یک فرد را تامین کند.

شدت ورزش‌های کوتاه مدت و شدید باید در حدی باشد که شما در زمان کوتاه مدت آنقدر فعالیت کنید که دیگر نتوانید ادامه دهید و مجبور شوید چند ثانیه استراحت کنید.

این ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و باعث کاهش تورم در بدن می‌شوند. اما در صورتی که ورزش‌های کوتاه مدت و شدید هر روزه انجام شوند احتمال آسیب دیدگی بیشتر می‌شود و بافت‌های عضلانی زمان لازم برای ترمیم شدن را ندارند.

ضمنا انجام بیش از حد ورزش‌های کوتاه مدت و شدید باعث می‌شود که ذهن نیز خسته شود و احساس خستگی از ورزش زودهنگام ایجاد شود.

بهتر است ورزش‌های کوتاه مدت و شدید را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. حداقل بین دو جلسه ورزش کوتاه مدت و شدید باید ۲۴ ساعت فاصله وجود داشته باشد. در فواصل انجام این ورزش می‌توانید حرکاتی همچون یوگا انجام دهید.

منبع: ایسنا

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین