تماس با ما خانه
RSS

آخرین باری که اسکاچ ظرفشویی یا بالش های تان را جایگزین کردید، یا کمد کمک های اولیه را از داروهای تاریخ مصرف گذشته خالی نمودید، کی بود؟ با وجودی که استفاده از این کالاها و اشیا حتی بعد از گذشت تاریخ مصرف یا آسیب دیدن شان هم چنان وسوسه کننده است اما نگه داشتن آن ها نه تنها ریخت و پاش اضافی ایجاد می کند، بلکه بر سلامت و امنیت شما نیز تأثیر می گذارد. در این مطلب لیستی از کالاهای خانگی رایج گرد آورده ایم که باید هرچه سریع تر از شرشان خلاص شوید. پس منتظر ننشینید و به بهانه ی نزدیک شدن عید، یک سطل یا کیسه زباله بردارید و پروژه ی خانه تکانی منزل تان از کالاهای اضافی و به درد نخور را آغاز کنید.

  hou13262

غذاهای مانده در یخچال باید طی دو یا سه روز خورده شوند در غیر اینصورت یا فریز کنید یا دور بریزید

غذاهای مانده در یخچال
آیا در دور ریختن غذاهای مانده کوتاهی می کنید؟ پس بهتر است بدانید غذاهای مانده در یخچال باید طی دو یا سه روز خورده شوند، زیرا بعد از این زمان خطر مسمومیت غذایی افزایش می یابد. اگر مطمئنید در این زمان دو یا سه روزه غذا را مصرف نمی کنید، آن را فریز کنید، زیرا در این صورت بین سه تا چهار ماه سالم باقی می ماند.

برس های توالت آلودگی زیادی با خود حمل می کنند و باید به طور مرتب تعویض شوند

برس های کثیف توالت
برس های توالت با وجودی که ابزارهایی ضروری برای تمیز کردن سرویس بهداشتی هستند، اما آلودگی زیادی با خود حمل می کنند و باید به طور مرتب تعویض شوند – هر شش ماه یک بار زمان مناسبی است. با این وجود این قضیه بستگی به میزان و نوع استفاده ی شما از این ابزار ها نیز دارد. شما می توانید عمر برس توالت را با ضدعفونی کردن موی ها و دسته ی آن بعد از هر بار استفاده افزایش دهید.

به گفته ی متخصصان باید بالش ها را هر ۱۸ ماه یک بار تعویض کنید

بالش ها با استفاده ی بیش از دو سال
اگر بالش خود را زیر میکروسکوپ بگذارید، با دیدن آنچه پشت لنز است، جا می خورید. سلول های مرده ی پوست، مایعات بدن، کنه ها، کپک ها و باکتری ها و حشره های میکروسکوپی دیگر – که می توانند سبب به خطر انداختن سلامتی و به هم ریختن خواب شوند – تنها بخشی از آلودگی های رایجی هستند که در بالا یا درون بالش ها وجود دارند. چندش آور است، نه؟

بر اساس گفته ی متخصصان شما باید بالش ها را هر ۱۸ ماه یک بار تعویض کنید. استفاده از روکش های بالش و شستن مداوم بالش ها هر سه ماه یک بار، عمر و نظافت آن ها را تا زمان تعویض شان افزایش می دهد.

سر زدن مداوم به داروها و دور انداختن قرص ها، کپسول ها، شربت ها و پمادهای منقضی شده است

داروها و ویتامین های منقضی شده
اغلب داروها با گذشت زمان فاسد می شوند و با اتمام تاریخ مصرف شان حتی ممکن است سمی و خطرناک شوند. یک راه حل بدیهی برای جلوگیری از این اتفاق، سر زدن مداوم به کابینت داروها و دور انداختن قرص ها، کپسول ها، شربت ها و پمادهای منقضی شده است. البته توجه داشته باشید که به جای انداختن این داروهای منقضی شده در سطل زباله، آن ها را به داروخانه ها بدهید تا به صورت صحیح و امن دفع شوند.

شما تنها لازم است اسنادی را نگه دارید که حاوی اطلاعات اصلی و قابل استفاده در آینده هستند

کاغذهای باطله و بی استفاده
بدون شک اکثر ما در میز کار یا کمد خود کوهی از کاغذها و اسنادی داریم که شاید فقط یک دهم آن ها مهم باشند و بقیه را معمولا به خاطر وسواس نگه می داریم. من پیشنهاد می کنم زمانی را به بررسی این کاغذها و حذف کاغذها و اسناد اضافی اختصاص دهید. شما تنها لازم است اسنادی را نگه دارید که حاوی اطلاعات اصلی و قابل استفاده در آینده هستند.

تخته های خراشیده شده باعث تجمع میکروب ها می شود بنابراین آن ها دور بیاندازید

تخته برش خراشیده و آسیب دیده
آیا تخته برش تان تاب برداشته، ورقه شده، ترک خورده، لکه گرفته یا به طور عمیق زخمی شده؟ سطوح آماده سازی مواد غذایی که بد زخمی شده و آسیب دیده اند، بستر مناسبی برای تولید مثل باکتری های مضر هستند زیرا رطوبت، ذره های مواد غذایی و زائدات آب میوه ها می توانند به این فرورفتگی ها و شیار ها رسوخ کرده و انباشته شده و به مواد غذایی دیگر منتقل شوند. در هنگام خرید تخته برش جدید، تخته هایی انتخاب کنید که آلودگی را منتقل نمی کنند یا می توان آن ها را به راحتی در ماشین ظرفشویی یا مایکروویو ضدعفونی کرد.

هر ماهی تابه ی نچسبی که خراشیده یا پوسته پوسته شده است را تعویض کنید

ماهی تابه های نچسب خراشیده
هر ماهی تابه ی نچسبی که خراشیده یا پوسته پوسته شده است را تعویض کنید. دلیلش این است که لایه ی نچسب استفاده شده در بعضی از وسایل آشپزی از مواد شیمیایی مضر ساخته شده که اگر این لایه آسیب ببیند، این مواد می توانند به غذای شما نفوذ کنند. این سموم می توانند به سلامتی آسیب بزنند – از جمله آسیب به کبد، اختلالات سیستم ایمنی و سردرد ها – و محیط زیست را نیز به خطر بیندازند.

اگر تشک تان قلنبه، خم، لکه دار، کپک زده شده ، باید برای خرید تشک نو اقدام کنید

تشک های پژمرده، چرک یا خم شده
بر اساس گفته ی کارشناسان طول عمر متوسط تشک ها بین ۸ تا ۱۰ سال است. پس اگر تشک شما بیشتر از این عمر کرده وقت آن رسیده که فکری به حالش کنید. همان طور که پیش از این روش نگهداری و تمیز کردن تشک را به شما گفتیم، به طور مشخص اگر تشک تان قلنبه، خم، لکه دار، کپک زده شده یا سبب درد کمر یا کم خوابی شما گردیده، این ها نشانه هایی از آن است که باید برای خرید تشک نو اقدام کنید.

مسواک هایتان را هر دو یا سه ماه یک بار تعویض کنید

مسواک های آلوده و کثیف
کارشناسان توصیه می کنند مسواک هایتان را هر دو یا سه ماه یک بار تعویض کنید. اگر این کار را انجام ندهید، موهای مسواک تان ممکن است ساییده یا فرسوده شده و به درستی پلاک ها، رسوبات و میکروب ها را خارج نکنند و سبب پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند.

محصولات آرایشی و بهداشتی به محض اینکه تاریخ انقضایشان فرا رسید، آن ها را دور بیندازید

لوازم آرایشی و محصولات زیبایی منقضی شده
محصولات آرایشی و بهداشتی منقضی شده ممکن است پوست را تحریک کرده و موجب آسیب و عفونت شوند، پس به محض اینکه تاریخ انقضایشان فرا رسید، آن ها را دور بیندازید. طبق یک قانون کلی شما باید ریمل و خط چشم مایع تان را بعد از سه ماه و مرطوب کننده ها (شامل ضدآفتاب) را بعد از شش ماه جایگزین کنید. رژ لب، براق کننده، مداد خط لب و چشم، رژ گونه، سایه چشم، زیرسازی ها و عطرها می توانند تا دو سال هم دوام داشته باشند. ضمنا به تاریخ استفاده ی این محصولات که بر روی آن ها درج شده نیز توجه کنید.

باید ابرها، اسفنج ها و اسکاچ های ظرفشویی آشپزخانه ی خود را حداقل ماهی یک بار تعویض کنید

ابر، اسفنج و اسکاچ های ظرفشویی آلوده
طبق گفته ی متخصصان بیش از یک سوم اسکاچ های ظرفشویی حاوی باکتری مضر E. coli هستند که می تواند سبب مسمومیت غذایی شود. شما باید ابرها، اسفنج ها و اسکاچ های ظرفشویی آشپزخانه ی خود را حداقل ماهی یک بار تعویض کنید. فراموش نکنید آن ها را به طور منظم ضدعفونی نمایید تا از رشد میکروب ها پیشگیری شود.

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین