تماس با ما خانه
RSS

نخ دندان علاوه بر تمیزی و نظافت لابلای دندان ها باعث جلوگیری از شکستگی و پوسیدگی آنان نیز می شودو به سالم بودن دندان هایتان کمک زیادی می کند.

hhh1144

دکتر قیوم آبادی متخصص دندانپزشکی در مورد پوسیدگی دندان گفت: متاسفانه اغلب افرادی که مسواک می زنند و حتی روزانه و پس از هر وعده غذایی این کار را انجام می دهند ، از نخ دندان استفاده نمی کنند که این موضوع عامل مهمی در بروز مشکلات دندانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد اینطور تصور می‌کنند که دندان‌های آنها به ویژه دندانهای سالم آنها تنها تحت تأثیر فشار می‌شکند،‌ تصریح کرد:در موارد متعددی این گونه موارد حتی بدون هیچ اثری از پوسیدگی در دندانها اتفاق می‌افتد که به همین دلیل باید به عوامل دیگری توجه کرد.

قیوم آبادی تأکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده نکردن از نخ دندان به دلیل افزایش احتمال رشد میکروب‌ها و خالی شدن زیر دندانها، عامل مهم شکسته شدن دندان‌ها است. در واقع پوسیدگی‌هایی که موجب شکستگی دندانها به ویژه دندانهای سالم می شوند، ابتدا مشخص نیستند و در زیر دندان پیشرفت می‌کنند و زمانی که سطح بالایی دندان تحت فشار نه چندان زیاد می‌شکنند ، خود را نشان می‌دهند.

های دکتر

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین