تماس با ما خانه
RSS

این چالش برای انسان همیشه وجود دارد که در عین حال که به حفظ سلامتی خود اهمیت می‌ دهد، بتواند انرژی خود را نیز حفظ کند. هر چند با افزایش سن، این انرژی در هر حال کاهش خواهد یافت اما راه‌ هایی وجود دارد که بتوان روند این کاهش را کند کرد و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره کرد.

۳ (۲)

چند راهکار برای افزایش سطح انرژی بدن توصیه شده است:
مصرف موز و هندوانه: این دو میوه انرژی را به سرعت شیرینی ‌های قندی احیا می ‌کنند. در واقع موز حاوی قند بالایی است اما برخلاف قند مصنوعی، میوه ‌های تازه می ‌تواند املاح،‌ ویتامین ‌ها و فیبر طبیعی را نیز به بدن برساند که بسیار مفید هستند.

مصرف هویج و سیب زمینی: این دو خوردنی خوشمزه می‌ توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می ‌کنند که از جمله آنها ویتامین ث، ویتامین آ، اسید فولیک و پتاسیم است.

مصرف غلات صبحانه سبوس دار: حتی بدون افزودن شکر هم حاوی انرژی بالایی هستند و جزو مواد غذایی مهم در فهرست صبحانه محسوب می ‌شوند. هم چنین برای حفظ انرژی بدن به نوشیدن آب توصیه می‌ شود. اگر در روز بویژه در هوای گرم ۱۰ تا ۱۵ فنجان آب بنوشید، می‌ توانید آبی را که از دست می‌ دهید به خوبی تامین کنید تا ایجاد احساس تشنگی صبر نکنید چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعی کنید طبق عادت همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

استراحت به موقع: استراحت کنید،‌ خود را آرام کنید، مدیتیشن کنید؛ در این صورت فرصت آن را پیدا می ‌کنید که درست از انرژی خود برداشت کنید. حفظ این تعادل نکته ‌ای مهم در بهبود کیفیت زندگی، حفظ ایمنی و تعادل جسمی و روانی بدن است. مطمئن شوید که در شبانه روز کمتر از هفت ساعت نخوابید. همچنین چرت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیمروز را فراموش نکنید. به علاوه باید در روز دو نوبت ۱۰ دقیقه ‌ای حرکات کششی انجام دهید. این کار جریان خود را در بدن بهبود می ‌بخشد. تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می‌ شوند که در حفظ انرژی بدن بسیار حائز اهمیت هستند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین