تماس با ما خانه
RSS

چای ترش از نوشیدنی های گرم و سردی محسوب می شود که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال قلبی سالم هستید هرگز مصرف روزانه چای ترش را فراموش نکنید. این نوشیدنی قرمز رنگ طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی – ی از آهن است. می توان چای ترش را جایگزینی مناسب برای چای سیاه دانست.
۱ (۴)
چای ترش که به چای قرمز و چای مکه نیز معروف می باشد دارای خواص فراوانی برای بدن است. این چای در مناطق گرمسیر رشد پیدا می کند. از کاسبرگ این گیاه به عنوان چای استفاده می شود. استفاده از چای ترش در بیشتر مناطق آسیا و آمریکا مرسوم است.

مصرف دم کرده چای ترش به طور معناداری نسبت به چای معمولی بر پرفشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موثر است.

چای ترش یا چای قرمز که به چای مکه نیز معروف است از گیاه رز چینی تهیه می‌شود که از گلبرگ و دانه‌های آن می‌توان به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. در عهد باستان از چای سرخ به عنوان شاداب‌کننده و رفع کننده عوارض بیماری‌های قلبی استفاده می‌کردند.

مصرف این محصول در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد و در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی و در جشن‌های رسمی از آن استفاده می‌شود.

اگر به دنبال قلبی سالم هستید هرگز مصرف روزانه چای ترش را فراموش نکنید

این چای یکی از نوشیدنی‌های مناسب برای کسانی است که می‌خواهند جایگزین مناسبی برای چای پیدا کنند. در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته‌اند، چای قرمز یا چای ترش به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه‌ای که دارد جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید آن را به صورت شربت با کمی عسل استفاده کنید و یا با آب سیب ترکیب کرده و خنک بنوشید. این چای را می‌توان به صورت سرد و گرم همراه مقداری قند یا نبات و حتی بدون آن به عنوان نوشیدنی رژیمی مصرف کرد.

دم کرده این گیاه کاهش دهنده فشار خون، خنک کننده بدن، رقیق و تصفیه کننده خون، کنترل کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرامش بخش است و یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌رود.

افرادی که دارای قند، چربی و فشار خون بالا هستند می‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، پنج گرم از گلبرگ‌های چای قرمز را داخل یک فنجان ریخته و سپس آب جوش بر روی آن بریزید و سرپوشی گذاشته و صاف کرده و میل کنید. مصرف دم کرده جای ترش به طور معنی داری نسبت به چای معمولی بر پرفشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موثر است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین