تماس با ما خانه
RSS

کمتر کسي است که دلش نخواهد در زندگي موفقيت چشمگيري به دست آورد، اما تا به حال به اين موضوع فکر کرده‌ايد که چرا بعضي از افراد هر چقدر تلاش مي‌کنند به نقطه ايده‌آلي که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمي‌رسند، اما در مقابل عده‌اي ديگر هستند که در هر زمينه‌اي که فعاليت مي‌کنند به موفقيت مي‌رسند.
ra4-3664
تعداد اين آدم‌ها خيلي کمتر از تعداد آدم‌ها‌ي ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقيت اين دسته از افراد را برايتان خواهيم گفت و مطمئن باشيد اگر به آن عمل کنيد موفق خواهيد شد.

برنامه بريزيد و به آن بچسبيد
براي زندگيتان يک نقشه راه داشته باشيد. جزئيات اهدافتان را بنويسيد، اما اهدافتان را واقعي و در حد توانتان در نظر بگيريد. وقتي برنامه‌اي را تنظيم کرديد به آن وفادار باشيد و اجرايش کنيد. اکثر کساني که ناموفق هستند برنامه‌هاي زندگي و اهدافشان را نيمه رها مي‌کنند و نداشتن ثبات و پشتکار باعث مي‌شود موفق نباشيد.

قدم‌هاي کوچک برداريد
براي هدفتان خواه بزرگ باشد يا کوچک قدم برداريد، حتي اگر بسيار جزئي باشد. با اين کار در خودتان اين باور را به وجود آورده‌ايد که امر مهمي را آغاز کرده‌ايد و ملزم مي‌شويد که ادامه مسير را طي کنيد. براي مثال اگر هدفتان اين است که در عرض يك سال پس‌انداز بيشتري داشته باشيد همين لحظه در داخل يک قلک مبلغي پول به عنوان پس‌انداز بگذاريد.

خيلي سريع تغيير نکنيد
يکي از رموز موفقيت ايجاد تغييرات مناسب و کارآمد در سبک زندگي‌تان است، اما ايجاد اين تغييرات نيز نياز به رعايت تکنيک‌هاي مخصوص به خود دارد. براي مثال براي تغيير يا حذف کردن يکسري رفتارها و عادات نامناسب بايد زماني مشخص را برايش در نظر بگيريد و يک شبه انتظار منقلب شدن خودتان را نداشته باشيد. اگر انتظارات غيرواقعي از خودتان داشته باشيد به‌تدريج از انجام تغييرات دلزده مي‌شويد و بايد با موفقيت خداحافظي کنيد.

کمک بخواهيد
فرض را بر اين مي‌گيريم که شما نقشه راه مشخص و دقيقي را آماده کرده‌ايد و قدم‌ها‌ي کوچكتان را هم برداشته‌ايد. عزمتان را جزم کرده‌ايد که با پشتکار و تلاش به هدف مشخصتان برسيد، اما خيالتان را راحت کنيم، اينکه تنهايي نمي‌توانيد نتيجه مطلبوبي دريافت کنيد و براي اين کار به کمک ديگران نياز داريد، اما کمک گرفتن هم راه و روش مخصوص به خودش را دارد. از کساني کمک بگيريد که در عين واقع‌بين بودن به شما دلگرمي داده و نکات آموزنده‌اي برايتان بيان کنند. از افرادي که نسبت به هر چيزي بدبين هستند و جسارت لازم را براي پيگيري يک هدف ندارند پرهيز کنيد. شنيدن تجربيات ديگران و تکرار نکردن اشتباهات ديگران مي‌تواند در درازمدت شما را به موفقيتي چشمگير برساند.

ناله نکنيد
هيچ انسان موفقي اهل غر و شکايت نيست. چون اين دسته از افراد اعتقاد دارند به جاي غر زدن و انتقاد کردن از شرايطي که در آن قرار داريد بايد تلاش کرد و قدم‌هاي موثر برداشت. اگر از وضعيتي که در حال حاضر در آن قرار داريد راضي نبوده و حتي برايتان آزاردهنده است چاره اين موضوع شکايت و غر زدن نيست. با همه وجود براي يک بار هم که شده دست به تغيير بزنيد و با جايگزين کردن عادات خوب زندگي‌تان را دلنشين‌تر کنيد. به ياد داشته باشيد که هر انساني تنها يک بار فرصت زندگي کردن دارد و زندگي همان شانسي است که شما به دنبال آن هستيد. از اين اولين و آخرين شانستان به درستي استفاده کنيد.
منبع:هفته نامه زندگی مثبت

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. مرجان . گفت:

    وبه جای نق زدن به دنبال راه حل باشیم اتفا ق تکرار نشود.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین