تماس با ما خانه
RSS

امروز چند تا از تجربه‌های شخصی خود را می نویسم. البته ممکنه همه‌تون بلد باشید. ولی نوشتن آنها ضرر ندارد.

hou5117
۱- اگه داخل آب در حال جوش ماکارونی و لازانیا زردچوبه بریزید، به‌هم نمی‌چسبند. زردچوبه برای خوش‌رنگ‌کردن برنج ، میگو ، پلو و کلم‌پلو و لوبیاپلو هم خوبه. یک بار امتحان کنید! البته زردچوبه زیاد نریزید که غذایتان بوی زردچوبه بگیره‌ ! نصف قاشق چای‌خوری کافی است . موقع دم‌کشیدن هم زعفران فراموش نشود چون باعث می‌شود بوی زردچوبه کاملا از بین برود ( برای آنهایی که به بوی غذا خیلی حساس هستند ) .

۲- کمی دارچین را همراه ادویه‌های دیگر در غذا امتحان کنید. هم خوش‌بو و خوش‌مزه می‌شود هم جلوی بالا رفتن قند خونتان را می‌گیرد.

۳- موقعی که روغنتان داغ شده و می‌خواهید چیزی را داخل آن سرخ کنید، یک برگه روزنامه داخل دستتان بگیرید. بعد که غذا(بادمجان، کوکو، تخم‌مرغ و…) رو ریختید در روغن، روزنامه رو به سرعت بذارید روی آن تا روغنی که داره جلز و ولز می‌کند و پاشیده می‌شود روی گاز و کابینت نپاشد. کاغذ آن را جذب می‌کند و عرق هم نمی‌کند. بعد از چند دقیقه، جوش روغن می‌خوابد و احتیاجی به روزنامه نیست.

۴- موقع سرخ‌کردن بادمجان، یکی‌دو لایه بادمجان هم روی آنهایی که در حال سرخ شدن هستند بذارید. این‌کار باعث می‌شود در مراحل بعد که می‌خواهید ردیف‌های رویی رو سرخ کنید روغن کم‌تری مصرف بشود.

۵- قارچ رو قبل از شستن ده دقیقه توی آب‌نمک شناور بذارید تا شن‌هایی که داخلشه بریزن بیرون. بعد هم آنها را داخل آبلیمو خرد کنید تا موقع پخت سیاه نشوند.

منبع : khanedar.blogfa.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین