تماس با ما خانه
RSS

هیچکس منکر درمان‌های جدید و پیشرفته نیست. واقعاً بدون داروهایی مثل پنیسیلین برای درمان عفونت‌ها چه می‌خواستیم بکنیم؟ ولی تجربه نشان داده است که موادی که به صورت روزمره استفاده می‌کنیم هم بعضی خواص درمانی دارند. در زیر به چند نمونه از این درمان‌ها که تاثیری صددرصد دارند اشاره می‌کنیم.
hee864
زیتون برای دریازدگی
براساس کتابخانه مرکزی پزشکی، دریازدگی علائم مشخصی از خود نشان می‌دهد مثل افزایش بزاق دهان که بدن با آن از دندان‌ها درمقابل میزان بالای اسید تولیدشده با استفراغ، محافظت می‌کند. زیتون که حاوی ماده تانین است، با آزاد شدند ر دهان به خشک کردن بزاق کمک می‌کند. البته این درمان فقط در مراحل ابتدایی حالت‌تهوع که تغییرات در بزاق ایجاد می‌شود، موثر است.

 زیتون حاوی ماده تانین است که برای درمان دریا زدگی مفید است

ماساژ بخار برای قارچ ناخن
بااینکه هیچ تحقیقی تا امروز تاثیر یک تا دو بار ماساژ بخار بر روی ناخن‌های قارچ‌زده پا را ثابت نکرده است، ولی یک جستجوی عادی در اینترنت شما را با تعداد بیشماری داستان‌ها و تجربیات شخصی روبه‌رو می‌کند که این روش را تایید می‌کند. بعضی عنوان می‌کنند که منتول موجود در آن پماد است که قارچ‌ها را می‌کشد و بعضی دیگر اعتقاد دارند که بخاطر تاثیر آرامش‌بخش ژل غلیظ است که اگر مداوماً مورد استفاده قرار گیرد، ماساژ بخار باعث می‌شود نه تنها از شر قارچ‌ها بله ناخن‌های عفونت‌کرده که سیاه می‌شوند و در نهایت می‌افتند هم خلاص شویم. وقتی ناخن جدید جای آن رشد می‌کند باید بدون قارچ باشد.

جو دوسر برای التیام اگزما
ازآنجا که جو دوسر خواص ضدالتهاب دارد، این درمان صددرصد موثر است. می‌توانید جو دو سر را هم به شکل خمیر استفاده کنید یا آن را در وان حمام بریزید. بعضی متخصصین هم توصیه می‌کنند آن را پودر کرده و در آب خیس کنید و ناحیه آسیب‌دیده را ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. جو دو سر علاوه بر کاهش التهاب، خواص آنتی‌هیستامین هم دارند. جو دوسر با پایین آوردن سطح هیستامین که التهابات را بعنوان بخشی از واکنش ریکاوری سیستم‌ایمنی بدن تحریک می‌کند، قرمزی پوست را هم کاهش می‌دهد.

جو دوسر خواص ضدالتهاب دارد و قرمزی پوست را هم کاهش می‌دهد

ماست برای درمان بوی بد دهان
بوی بد دهان از جاهای مختلفی نشات می‌گیرد که دو مورد از مهمترین آنها دهان و معده هستند. قدرت خنثی‌کننده ماست و سایر پروبیوتیک‌ها برای دومین مورد عالی است. ماست نمی‌تواند هیچ تاثیری بر باکتری‌هایی که روی زبان زندگی می‌کنند داشته باشد چون به مدت کافی روی زبان نمی‌ماند ولی روی اسیدی که بین دهان و معده ازجمله پشت گلو یا مری زندگی می‌کند تاثیر خنثی‌کننده دارد.

می‌توان گفت تقریباً هر محصول لبنی و همه فراورده‌های شیر یا غذاهایی که حاوی کشت‌های زنده هستند می‌توانند تاثیری مشابه داشته باشند. بااینکه ماست می‌تواند تاثیر خوبی روی بوی بد دهان که از مشکلات معده ناشی می‌شود مثل رفلکس اسید معده داشته باشد، ولی تاثیری بر بوی بد دهان ناشی از مشکلات لثه، ریه یا کبد ندارد.

ماست برای درمان بوی بد دهان مفید است

شکر برای درمان سکسکه
ادگار انگل‌من در سال ۱۹۷۱ تحقیقی انجام داد تا ببیند آیا خوردن یک قاشق شکر واقعاً برای درمان سکسکه موثر است یا خیر. او گروه از ۲۰ نفر جمع‌آوری کرد که برای بیش از ۶ ساعت دچار سکسکه شده بودند و برای هشت نفر آنها این مشکل از یک روز کامل تا شش هفته طول کشیده بود. به هر کدام از شرکت‌کننده‌ها یک قاشق مرباخوری شکر سفید داده شد تا به صورت خشک ببلعند و برای ۱۹ تا ۲۰ نفر آنها تاثیر فوری و بلافاصله بود. آنها دلیل آن را اینطور نتیجه‌گیری کردند که شکر در دهان برای اصلاح تکانه‌های عصبی که باید به عضلات دیافراگم فرمان انقباض دهد، عمل می‌کند.

برای درمان سکسکه از شکر استفاده کنید

جویدن مداد برای درمان سردرد
بااینکه دکترها مطمئن نیستند که چرا ما این کار را انجام می‌دهیم ولی فشردن دندان‌ها یکی از عوارض‌جانبی استرس است. پزشکان بر این عقیده هستند که وقتی دندان‌هایمان را به هم می‌فشاریم، عضلاتی که فک را به شقیقه وصل می‌کند را کشش می‌دهیم و این می‌تواند موجب سردرد شود. با گذاشتن یک مداد بین دندان‌ها، عضلات فک را ریلکس می‌کنیم که فشار را از بین برده و درد را کاهش می‌دهد. فقط یادتان باشد، این درمان فقط برای سردردهای مربوط به تنش‌های عصبی است نه میگرن یا سردردهایی که بخاطر فشار سینوسی و از این قبیل است.

غرغره کردن آب‌نمک برای درمان گلودرد
وقتی بچه بودید و گلودرد می‌گرفتید، مادرتان آب گرم و نمک برایتان درست می‌کردد تا غرغره کنید و واقعاً هم کارش را بلد بوده است. براساس گفته متخصصان، گلودرد یک واکنش التهابی بافت‌های عفونی است و نمک به بیرون آمدن مایعات اضافی و کاهش موقت تورم و درد ناشی از آن کمک می‌کند.

اکثر درمان‌ها ۲۵۰ میلی‌لیتر آب و یک قاشق غذاخوری نمک را تجویز می‌کنند ولی هرچه نمک بیشتری بریزید بهتر از نمک کمتر ریختن است. فقط به خاطر داشته باشید شما با این کار علائم مشکلتان را درمان می‌کنید نه خود بیماری‌ را. تسکین این درمان واقعی است ولی کو

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین