تماس با ما خانه
RSS

افرادی که بالای ۵۰ سال هستند باید برنامه‌ ورزشی متفاوت از افرادی که در حدود ۳۰ یا ۴۰ سالگی هستند داشته باشند. افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند قوانین خاصی را در ورزش رعایت کنند که باعث می‌شود ورزش آن‌ها تاثیرگذارتر باشد.

قوانین زیر می‌تواند به افراد بالای ۵۰ سال کمک کند تا ورزش موثرتری داشته باشند.

۱- انجام ورزش کششی دیگر تنها یک گزینه برای افراد بالای ۵۰ سال نخواهد بود. بهتر است که آن‌ها بعد از هر جلسه ورزش حرکت کششی انجام دهند تا انعطاف‌پذیری داشته باشند بنابراین افراد سالمند هر زمانی که بدن‌شان گرم باشد می‌توانند حرکات کششی را انجام دهند.

۲- ورزش استقامتی بسیار مهم است. افزایش تراکم استخوان و تراکم عضلات در سنین بالای ۵۰ سال بسیار مهم است. بهتر است افراد بالای ۵۰ سال ورزش استقامتی را پایه برنامه ورزشی خود قرار دهند. البته این افراد همچنان به ورزش هوازی احتیاج دارند تا توانایی شناختی خود را افزایش دهند.

۳- ورزش اینتروال برای سوزاندن چربی‌ها لازم است. انجام ورزش هوازی به صورت عادی نمی‌تواند به اندازه اینتروال به چربی‌سوزی کمک کند.

۴- ممکن است به بیش از یک روز برای ریکاوری بین جلسات احتیاج پیدا کنید. افراد بالای ۵۰ سال باید بیشتر بر ریکاوری تمرکز کنند. در صورتی که احساس کردید سوزش عضلات از بین نمی‌رود و بر جلسات ورزشی بعدی تاثیر می‌گذارد، بهتر است به فکر ریکاوری طولانی‌تر باشید.

۵- به گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش توجه کنید. گرم کردن باعث افزایش جریان خون می‌شود و عضلات را برای ورزش آماده می‌کند. بهتر است با ورزش هوازی آرام بدن را گرم کنید.

منبع: ایسنا

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین