تماس با ما خانه
RSS

امروزه با توجه به افزایش زندگی شهرنشینی و نقل مکان از خانه های زیبا و حیاط دار روستایی، که پر از گل و گیاه است، به آپارتمان های کوچک شهری که خود معضلات اجتماعی را پدید آورده است، متراژ کوچک برخی از آپارتمان ها ساکنان آن هار د چرا مشکل کرده است.

 

اما تکنیک هایی در طراحی وجود دارد که به کمک آن می توانید منزل خود را بزرگ تر جلوه دهید و ضمن جلوگیری از هزینه های گزاف نقل و انتقال از زندگی در آن احساس رضایتمندی داشته باشید.

 

طراحی رد فضاهای کوچک، مهارتی است که در آن با استفاده از روش هایی ساده در انتخاب لوازم خانه، رنگ و طرح دیوارها، می توان علاوه بر استفاده بهینه از فضاهای موجود، با جانمایی های صحیح و با استفاده از رنگ بندی و طراحی مناسب فضای خانه را بزرگ تر جلوه داد. به همین منظور، برخی راهکارهای مناسب را به شرح ذیل بیان می کنم.

 

رنگ روشن کاغذ دیواری (رنگ آمیزی) منزل شما را بزرگ تر نشان می دهد

 

رنگ

اولین و مهم ترین موضوعی که در بزرگ تر جلوه دادن فضای خانه به شما کمک می کند، رنگ بندی مناسب فضای منزل شماست. استفاده از رنگ های روشن برای کف و دیوارها در بزرگ تر کردن فضا تاثیر بسزایی دارد و بالعکس رنگ های تیره فضای منزل را کوچک می کند.

 

استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ آمیزی، فضای منزل شما را کوچک تر جلوه خواهد داد. افرادی هستند که دوست دارند به جای رنگ آمیزی از کاغذ دیواری استفاده کنند که در این صورت، انتخاب آگاهانه کاغذ دیواری می تواند از کوچک دیده شدن منزل شان جلوگیری کند.

 

رنگ روشن کاغذ دیواری (همانند رنگ آمیزی) منزل شما را بزرگ تر نشان می دهد و بهتر است از رنگ های روشن در کف و دیوارها استفاده شود. همچنین رنگ کاغذ دیواری باید متناسب با رنگ بندی و سبک لوازم منزل شما انتخاب شود.

 

هر چه نقش کاغذ دیواری کوچک تر باشد فضا بزرگ تر دیده می شود. کاغذ دیواری گل دار، فضا را کوچک نشان می دهد. برای حل این مسئله بهتر است برای دیوار اصلی (دیواری که بیشتر جلب توجه می کند و در و پنجره روی آن تعبیه نشده است) از کاغذ دیواری طرح دار و برای دیوارهای مجاور، هماهنگ با آن دیوار، از طرح های ساده استفاده کرد.

 

اگر ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است، کاغذ دیواری با خطوط عمودی، ارتفاع سقف را بلندتر و در نتیجه منزل را بزرگ تر جلوه می دهد. استفاده از کاغذ دیواری با خطوط افقی برای راهروهایی که طول کمتری نسبت به فضای خانه دارند و بهتر است طویل تر نشان داده شوند، بهتر است و برعکس، اگر راهروی شما طویل است، بهتر است از طرح عمودی استفاده شود. اگر از کف پوش طرح دار استفاده کردید، ترجیحا از کاغذ دیواری ساده و با رنگ های ملایم و گرم استفاده کنید.

 

نور زرد فضا را کوچک تر و نور سفید فضا را بزرگ تر نشان می دهد

 

نور

استفاده از نور مناسب می تواند به بزرگ تر جلوه دادن منزل شما کمک کند. نور زرد فضا را کوچک تر و نور سفید فضا را بزرگ تر نشان می دهد. مناسب ترین نور برای فضای منزل، به ویژه پذیرایی، نور ترکیبی سفید و زرد است.

 

چیدمان لوازم منزل

برای محل قرار گرفتن تلویزیون، به جای میز تلویزیون که جای زیادی را اشغال می کند و هزینه زیادی هم باید بابت آن پرداخت شود، بهتر است تلویزیون روی دیوار قرار گیرد و توسط شلف های چوبی که به دیوار نصف می شود، مناسب با سلیقه خودتان چیدمان مناسب را طراحی کنید. استفاده از این روش علاوه بر زیبایی، استفاده بهینه از حداقل فضای موجود، با کمترین هزینه (کمتر از ۲۰ درصد هزینه های میز تلویزیون) بهترین رضایت مندی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

در خصوص استفاده از مبلمان، حتما به سراغ مبلمان L شکل بروید تا از حداکثر فضای موجود استفاده کنید.

 

در اتاق خواب، راهرو، کمد دیواری (در صورت وجود) و مکان های مشابه حتما فضای بی استفاده ای وجود دارد که با قفسه بندی می توان کتاب ها، کفش ها و وسایل اضافه را در آن جاسازی کرد.

 

در پایان خاطرنشان می کنم، تمام عناصر موجود از جمله، لوازم خانه، رنگ و نورپردازی در بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن فضای منزل شما دخیل هستند و لازم است همه موارد ذکرشده با هماهنگی مناسب و سلیقه خودتان اجرایی گردد.

 

منبع : ماهنامه معیشت – bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین