تماس با ما خانه
RSS

اگر به تازگی تمرینات مبتدی یوگا را شروع کرده اید، بهتر است این دستور العمل آسان را مطالعه کنید. این نکات ممکن است در وحله ی اول بسیار ساده به نظر برسند، اما در عین حال رعایت کردن آنها پایه و اصل تمرینات یوگا است.

چه زمانی یوگا نکنید 

اولین نکته برای شروع تمرینات مبتدی یوگا این است که موارد منع انجام هر حرکت را بدانید.

یائسگی، حاملگی، دردهای ستون فقرات، زانو و کتف ها و همچنین فشار خون بالا و مشکلات تنفسی با برخی از حرکات یوگا در تضاد هستند و در صورت داشتن هر یک از این مشکلات یا باید حرکت را انجام ندهید، یا محدودیت هایی برای انجام آن ها لحاظ کنید. همچنین در کلیه ی حرکت های دیگر هم باید حواستان به آسیب و یا محدودیت جسمانی خودتان باشد.

اگر هر گونه مشکل جسمی دارید بهتر است قبل از شروع یوگا با دکتر خود مشورت کنید.

حرکات را برای بدن خود تنظیم کنید

دستور العمل ها و تصاویری که از هر حرکت یوگا می بینید را افراد پیش رفته ای مثل مربی یوگا انجام می دهند و در واقع هدف هایی هستند که شما به سویشان حرکت می کنید و قرار نیست در دفعات اول به همان شکل انجام دهید. در واقع شما در طول انجام تمرینات مبتدی یوگا، کم کم حالت ها و روش های مختلف و مناسب با بدن خود را برای انجام هر چه صحیح تر حرکات یوگا کشف و امتحان می کنید.

درجه ی سختی حرکات را ملایم کنید 

شما می توانید از همین ابتدا تمرینات مبتدی یوگا را هر چه می خواهید سخت تر و چالش بر انگیز تر کنید. پیشنهاد ما به شما این است که آهسته شروع کنید و سعی کنید تمامی تنظیمات و ریزه کاری های حرکات را درست و کامل فرا بگیرید.

برای سخت تر کردن حرکات یوگا سه راه وجود دارد. یکی این که میزان مکث در هر حرکت را بیشتر و بیشتر کنید. دوم این که به سراغ حرکات سنگین تر و حرفه ای تر بروید و سوم آن که سرعت تغییر از یک حرکت به حرکت بعدی را سریع تر کنید.

چطور حرکات را انتخاب کنید 

برای شروع تمرینات مبتدی یوگا، حرکاتی را انتخاب کنید که به نظرتان می رسد از پس انجام آن ها بر می آیید. حرکاتی که بر روی زمین انجام می شوند عمدتا از حرکات ایستاده آسان تر هستند چرا که نیاز زیادی به قدرت و تعادل ندارند.

در ضمن حرکاتی که زمان پیشنهادی ماندن در آن ها یا مکث آن ها بیشتر است عمدتا حرکات آسان تری هستند. شما می توانید برای تمرینات مبتدی یوگا از چرخه ی ساده و پایه ای یوگا شروع کنید و کم کم حرکات دیگر را به این چرخه اضافه کنید.

مدت زمان تمرین 

تمرین روزانه شما باید بین ۱۵ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد و هفته ای ۱ تا ۶ بار آن را انجام دهید که این بستگی به توانایی، زمان بندی و هدفی که در یوگا دنبال می کنید دارد.

در کل تمرین با زمان کوتاه تر اما تکرار بیشتر در طول روز های هفته، بهتر از تمرین با زمان طولانی اما تکرار کم جواب خواهد داد.

چه بپوشید 

برای تمرینات مبتدی یوگا لباس های گشاد، سبک و راحت یا لباس های چسبان ورزشی که آزادی حرکت را از شما نگیرد مناسب هستند.

 خوردن و آشامیدن 

خوردن و نوشیدن قبل از تمرینات یوگا اصلا توصیه نمی شود. مخصوصا اگر تمرینات متناوب یا چرخه ای انجام می دهید.

۱تا ۳ ساعت قبل از یوگا غذا بخورید و قبل از شروع تمرینات یوگا تنها مقدار کمی آب بنوشید.

در ضمن اگر می توانید در طول انجام تمرینات مبتدی یوگا اصلا آب ننوشید.

منبع: بانوی شهر

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین