تماس با ما خانه
RSS

 زمانی که شما با زایمان زودرس مواجه می‌شوید، ممکن است احساسات زیر را تجربه کنید.

· عصبانیت
· ترس
· هیجان
· نا امیدی
· دودلی

نگران نباشید، تجربه احساسات بالا برای شما در این دوره طبیعی است.

ما در اینجا ۶ پیشنهاد برایتان داریم.

۱٫ از گفتن آن به دوستان و اقوام خوددرای کنید
بهتر است از گفتن این که شما دچار زایمان زودرس شده‌اید به دوستان و اقوام خود خودداری کنید زیرا هر زایمان زودرسی، زایمان نیست و ممکن است تا تولد فرزند شما چند روزی طول بکشد. سوال‌‌ها و زنگ‌های دوستانتان در این زمان، تنها استرس شما را زیاد می‌کند و باعث می‌شود شما به توانایی‌های خود برای زایمانی بی‌نقص شک کنید.

۲٫ استراحت کنید
ممکن است شنیده باشید که شنا و پیاده روی برای تسریع زایمان مناسب است اما به این نکته توجه کنید که شما برای زایمان به انرژی زیادی احتیاج دارید. از طرف دیگر استخر و حمام برای تسریع زایمان ایده خوبی نیست. بی‌وزنی بر خلاف جاذبه عمل می‌کند و بارداری را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید استراحت کنید و انرژی خود را ذخیره کنید تا زود خسته نشوید

۳٫ خوردن و اشامیدن را رها نکنید
به مقدار کافی آب بیاشامید تا بدنتان با کمبود آب مواجه نشود. توصیه می‌شود هر ۲ ساعت یک بار حداقل ۳۰۰ میلی لیتر آب بنوشید. زیاد دستشویی بروید تا کودکتان فضای کافی برای پایین آمدن داشته باشد. تغذیه مناسب را فراموش نکنید. از موادی مانند کربوهیدرات‌ها مصرف کنید که به شما انرژی بدهد. ثابت شده خوردن و نوشیدن کافی مدت زمان زایمان را تا ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

۴٫ در خانه بمانید
تا جایی که می‌توانید در خانه بمانید زیرا به محض این که شما به بیمارستان برسید، پزشکان شما را تحت نظر خواهند گرفت و اگر در مدت زمانی که آنها انتظار دارند زایمان نکنید، برای سرعت بخشیدن به آن دست به اقداماتی می‌زنند.

۵٫ ساک زایمان خود را آماده کنید
ساک زایمان خود را از قبل آماده کنید تا هنگام رفتن به بیمارستان، نگرانی این که چیزی را فراموش کرده‌اید، نداشته باشید.

۶٫ خود را سرگرم کنید
با همسر خود صحبت کنید تا فعالیت‌هایی را برای شما ترتیب دهد. شاید تماشای یک فیلم خوب، غذا خوردن در رستوران مورد علاقه‌تان، ماساژ دادن و به پیک نیک رفتن برای سرگرم کردن شما در این زمان مناسب باشد.

به خاطر بسپارید که استرس تنها زایمان شما را به تاخیر می‌اندازد. بهتر است از لحظه‌های قبل از تولد فرزندتان لذت ببرید.

منبع:  niniban.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین