تماس با ما خانه
RSS

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعي تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهماني مهم، يك مراسم رسمي، جشن تولد و… انگار كه طبيعت از سرلجبازي مي خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟…

 

اگر صبح كه از خواب بيدار می شويد متوجه شويد كه يك جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر اين اتفاق قبل از يك واقعه مهم برايتان پيش بيايد، حتما خيلی غصه دار می شويد.
اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعی تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهمانی مهم، يك مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار كه طبيعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟

مركبات: يكی از روش های متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسيد سيتريك موجود در اين ميوه ها به خشك شدن جوش چركی كمك می كند، در حالي كه ويتامين های موجود در آنها التهاب باكتری های عفونت زا را كم می كند.
اگر در جست و جوی درمان خانگی براي اين جوش ها هستيد استفاده از مركبات نقطه آغازين خوبی است. يك پرتقال يا ليمو را پوست كنده و از طرفی كه آب ميوه وجود دارد به پوست و روی جوش بماليد، اين كار باعث می شود تا كمی احساس سوزش كنيد. سپس اجازه دهيد تا در معرض هوا خشك شود. تكرار اين كار چندين بار در طول يك روز به شما كمك می كند تا جوش برطرف شود.

نمك دريايی: به شما كمك می كند تا باكتری های موجود در جوش هاي چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكيزه بمانند. به اين منظور كمی آب را بجوشانيد. مقداري نمك دريايی را برداشته و كمی آب بر روی آن بريزيد تا خميری شكل شود. پس از آنكه خمير سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسيد با دست و دلبازی اين خمير را بر روی جوش قرار دهيد. صبر كنيد تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشوييد. اين عمل باعث كشته شدن باكتری ها شده و اجازه نمي دهد تا جوش چركی در صورتتان اثر و لكه ای باقی گذارد.

خمير دندان: اگر براي درمان جوش صورت خود خيلی عجله داريد پس بايد روش سريع الاثرتری را انتخاب كنيد. اگر قبل از خواب كمی خميردندان بر روي جوش بماليد، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پايانی عمر خود خواهد رسيد و شايد هم از بين رفته باشد.

سيب: سيب رنده شده را مستقيما بر روی جو ش ها بماليد و پس از خشك شدن نه تنها به از بين رفتن باكتری هاي موجود در جوش های چركی كمك می كند، بلكه جوش ها را خشك می كند.

منبع:سایت دوستان

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. saleh گفت:

    in yeki ro lazem dashtam:D

  2. بهترین وب بهداشتی آرایشی حرف نداره مبتونم بگم زحمتاتون هدر نرفته

  3. sepideh گفت:

    دمتون گرم سایتتون خیلی باحاله 🙂

  4. ُسارا گفت:

    سلام ممنون از راهکارهای باحالتون من خمیردندونو امتحان کردم واقعا کارش حرف نداشت

  5. زهرا نصیری گفت:

    سلام راهنمایی هاتون خوبه ولی با جای جوش چیکار باید کرد ؟

  6. هنگامه گفت:

    OK emshab hatman khamir dandoono emtehan mikonam
    mamnooooooonam az rahalaton.

  7. بهار گفت:

    واقعا خوشحال شدم این سایتو دیدم ازتون ممنونم یه راه حلی هم واسه جای جوش بگین بیشتر ممنونتون میشم

    • مرضیه گفت:

      سلام خسته نباشید.ممنون ازسایت خوبتون.من چندسالهکه درگیراین جوشایه مزخرف هستم که همشم چرکیه.همینطورمیپکنمش ولی بازم جاهایه دیگه میزنه.حالا2روزه که ویتامینAمیزنم.به نظرتون خوبه؟

  8. pari.dani گفت:

    استفاده کردم خیلی جالب بود

  9. سمیه گفت:

    ممنون از راهکارهای جالبتون . ممنون میشم اگه برای لک ومنافذ باز پوست راهنماییمون کنید

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین