تماس با ما خانه
RSS

3-12-2014-1-13-55-AM

گفتني است كه احتمال انتقال ایدز از مردان آلوده به زنان در طول ارتباط جنسي به مراتب بيش از انتقال اين عفونت به مردان مي باشد و مايع مني آلوده ممكن است براي چند روز در واژن زن باقي بماند.

سلولهاي ناحية دهانة رحم نيز داراي استعداد زياد براي ابتلا به ایدز هستند. اگر چه زنان از طريق ارتباط جنسي در معرض بيشتري از ابتلا به عفونت اچ آي وي مي باشند، ولي به ياد داشته باشيد كه جانسون، قهرمان بسكتبال از طريق داشتن ارتباط جنسي با يك زن مبتلا به اين بيماري گرديد.

 

انتقال ایدز از رابطه مقعدی :

ارتباط مقعدی بر خلاف تصور عمومی٬ تنها يک رابطه جنسی بين مردان همجنسگرا نيست.

بدلیل اینکه٬ خطر انتقال ایدز در تماس مقعدی در مقایسه با سایر راههای تماس جنسی، بالاترین خطر را به همراه دارد ، توصیه می شود در صورت انتخاب آن٬ حتماً محافظت های بهداشتی و احتياط های جانبی لازم صورت بگيرد.

 

ميزان خطر انتقال ایدز در رابطه مقعدی:

بر اساس آمار، انتقال اچ آي وي از طريق رابطه مقعدی، بالاترين ميزان درصد خطر انتقال را به خود اختصاص می دهد. در بين افراد آلوده از طريق آميزش جنسی، مردان همجنسگرايی که به رابطه مقعدی گرايش دارند، بيشترين قربانيان اين ويروس را تشکيل می دهند.

 

دلايل ميزان بالای خطر انتقال ایدز از راه نزديکی مقعدی

ديواره داخلی مقعد٬ قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد.

 

از طرفی، حلقه خروجی جداره مقعد به دليل اينکه قابليت ارتجاعی و انعطاف پذيری لازم برای نزديکی را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزی آن بسيار بالا می باشد. اين خراش ها و بريدگی ها اغلب بسيار ريز می باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

 

همچنين، نوک آلت٬ احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در هر دو شریک جنسی افزايش می دهد.

در اين نوع رابطه، مهم ترين خطری که اشخاص را تهديد می کند تماس خونی مستقيم و همچنين مايعات درونی بدن با خون شريک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکای جنسی، احتمال سرايت اچ آي وي به شريک سالم وجود دارد.
از استفاده همزمان مواد چرب کننده، روغن، مواد ضد عفونی کننده پزشکی (لوسيون) و مواد ديگر مانند وازلين برای چرب تر کردن کاندوم خودداری کنيد. اين مواد می توانند کاندوم را سوراخ و يا پاره کنند. تنها از ژل ها يا کرم های مخصوص و يا اسپرم کش های مکمل مخصوص که در داروخانه ها قابل دسترسی است استفاده کنيد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین