تماس با ما خانه
RSS

یکی از شایع ترین علل ایجاد ناخن‌های زرد عفونت‌های قارچی است. با بدتر شدن اوضاع عفونت بستر ناخن ممکن است به عقب رانده شود و ناخن‌ها ضخیم شده و فرو ریخته شود.

 

در موارد نادر، ناخن‌های زرد می‌تواند نشان دهنده یک بیماری جدی مانند بیماری تیروئید شدید، بیماری ریوی، دیابت یا پسوریازیس باشد.

 

X1392839465

راهکارهایی برای درمان ناخن‌های زرد :

 
روغن درخت چای

برای اینکه ناخن‌هایتان در بلند مدت سالم و تمیز بنظر برسند، از این ضد عفونی کننده‌ی طبیعی روی ناخن‌ها و پایه‌ی ناخن‌هایتان استفاده نمایید، که می‌تواند پس از استفاده‌ی عادی به مدت دو تا سه ماه، زردی ناخن و حتی عفونت آنرا برطرف کند.

 

استفاده از این روغن حتی می‌تواند ناخن‌های شما را از زرد شدن برای نخستین بار نیز جلوگیری کند.

 

 
جوش شیرین

الیزابت گارسیا، متخصص زیبایی، پیشنهاد می‌کند که جوش شیرین را با کمی‌آب مخلوط نمایید – ماده‌ی خمیر شکلی بدست می‌آید – ناخن‌هایتان را چند دقیقه‌ای در آن فرو ببرید. دقیقا به همان شکل که جوش شیرین می‌‌تواند لکه‌های سینک ظرف شوییتان را از بین ببرد، خواهد توانست ناخن‌های شما را هم از رنگ زردی که گرفته اند خارج کند!

 

 
آبلیمو

گارسیا توصیه می‌کند که بعنوان یک راه درمانی طبیعی واقعی، یک لیموترش را برش بزنید و ناخن انگشتانتان را به آن بچسبانید. اسید درون این میوه، میتواند بطور طبیعی ناخن‌های شما را سفید کند.

 

*** گاهی زرد شدن رنگ ناخن‌ها به دلیل کمبود روی در بدن شماست.استفاده از قرص‌های مکمل روی و جبران این ماده معدنی در بدن شما باعث از بین رفتن لکه‌های زرد روی ناخنتان می‌شود که البته بهتر است با تجویز پزشک مصرف شود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین