تماس با ما خانه
RSS

V1388408337

نکته‌های که در زیر اشاره می‌کنم چیزهایی است که برای زود بیدار شدن، انجام کارهای بیشتر، داشتن احساس بهتر و ارتقاء زندگی جسمی و معنویم خیلی به من کمک کرد.

 

از شب قبل برای فردا صبحتان برنامه‌ریزی کنید.

برای اینکه بدانیم چگونه صبح زود بیدار شویم ابتدا باید وقتی از شب قبل برای امروزتان برنامه داشته باشید، همه چیز برایتان ساده‌تر می‌شود. دو روز اول، 10 دقیقه اول کمی سردرگم بودم اما بعد فهمیدم که کارهایی که باید انجام بدهم را شب قبل روی یک وایت‌ برد بنویسم. کارها را به ترتیب اولویت شماره‌گذاری می‌کردم تا اگر بازده کاریم کمتر ‌شد اول کارهای مهمتر را انجام بدهم.

سعی کنید روزهایتان را طوری سازمان‌دهی کنید که اول به کارهای مهمتان برسید. برحسب کارهایی که انجام می‌دهید شاید بخواهید که اول ورزش کنید یا شاید هم اول نمازتان را بخوانید یا کمی مدیتیشن کنید. برای خود من اگر به محض اینکه بیدار می‌شوم نمازم را بخوانم، افکارم شناور می‌شوند به خاطر همین دوست دارم بعد از اینکه بیدار شدم اول کمی فعالیت داشته باشم تا برای نماز و مدیتیشن تمرکز کافی پیدا کنم.

چیزی برای دنبال کردن داشته باشید.

نوشتن در اول صبح یک تغییر خیلی جالب برای من بود. قبلاً که صبح‌ها دیرتر بیدار می‌شدم، یک ایده خوب داشتم که یادداشتش می‌کردم که بعداً بتوانم به سراغش بروم. اما وقتی نوشتن را اول صبح گذاشتم آن ایده خوب کاملاً به دستم می‌آمد.

اگر از کار خاصی لذت می‌برید، انجام آن را به اول صبح منتقل کنید. مثلاً اگر از یک حمام عالی و مفصل بعد از کار لذت می‌برید، آن را به اول صبح منتقل کنید. بااینکار همان مقدار لذت نصیبتان می‌شود بعلاوه اینکه در تمام طول روز آن لذت با شما خواهد بود.

چرت زدن ممنوع!

یکی از قانون‌هایی که برای خودم گذاشتم این بود که هیچ وقت ا ز دکمه snooze موبایلم برای بیدار شدن استفاده نکنم. وقتی برای بیدار شدن از این امکان استفاده می‌کنید به مغزتان اجازه می‌دهید که تدریجی از خواب بیدار شوید. اینکار بازده کار و انرژیتان را پایین می‌آورد.

به محض اینکه زنگ خوردن ساعت تمام شود، یک نفس عمیق بکشید، صاف بنشینید و پاهایتان را روی زمین بگذارید. اینکار را حتی اگر چشمانتان هنوز بسته بود انجام دهید. چیزی که فهمیدم این بود که قبل از اینکه مغزتان بفهمد چقدر زود است باید به خودتان حرکت دهید.

 

صدای زنگ ساعت را عوض کنید.

برای اینکه به یک مدل بیدار شدن خاص عادت نکنید، پیشنهاد می‌کنم هر از گاهی صدای زنگ ساعت تان را عوض کنید. اگر عادت دارید با صدای زنگ موبایلتان که شب قبل تنظیم می‌کنید بیدار شوید، موبایلتان انواع و اقسام زنگ‌های هشدار برای بیدارباش دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. من خودم زنگی را انتخاب می‌کنم که از بقیه بلندتر و آزاردهنده‌تر است. این باعث می‌شود برای قطع کردن این زنگ آزاردهنده هم که شده سریع از خواب بیدار شوم.

 

ساعت را دور از دسترستان قرار دهید.

اگر واقعاً صبح‌ها برای بیرون آمدن از رختخواب مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنم ساعتتان را جایی بگذارید که با دراز کردن دستتان به آن نرسید! صدای زنگ باعث می‌شود مجبور شوید از تخت بیرون بیایید تا صدای زنگ را قطع کنید و احتمال اینکه بعد از قطع کردن صدای زنگ دیگر به طور کل بیدار شوید خیلی بیشتر از این است که دوبار به تختتان برگردید.

برنامه کم‌کم عادت می‌شود.

با ایجاد برنامه، زود بیدارشدن و اینکه چگونه صبح زود بیدار شویم را به یک عادت تبدیل کنید. من متوجه شده‌ام که انجام برنامه‌های صبح خیلی راحت است. بعد از دو روز فهمیدم که دارم کم‌کم به استفاده نکردن از دکمه snooze موبایل و نوشتن کارهای مهم روی وایت‌ برد عادت می‌کنم. این برنامه باید از شب قبل آغاز شود و کارهایی که بیدار شدن فردا صبح را برایتان راحت‌تر می‌کند مثل شب زودتر به رختخواب رفتن را هم باید شامل شود.

بدنتان را بشناسید.

بعضی‌ها به 8 ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند درحالیکه بقیه با 6 ساعت خواب هم مشکلی ندارند. من طی این هفته فهمیدم که با شش و نیم ساعت خواب خیلی بازده خوبی دارم. کمتر از این مدت باعث می‌شود که به یک چرت در بعدازظهر نیاز پیدا کنم. خودتان باید بفهمید که به چه مقدار خواب نیاز دارید. حتماً به اندازه کافی بخوابید تا کل روز خسته و خواب‌آلود نباشید.

منبع: مردمان

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین