تماس با ما خانه
RSS

خرید لباس برای یک بچه ی کوچک خیلی خوشایند است ولی برای یک نوجوان کمی مشکل است. اگر می خواهید برای بچه ای که در حال رشد است یا نوجوانی که لجبازی می کند لباس بخرید، قبل از خرید بهتر است برنامه ریزی کنید تا هم وقت تان تلف نشود و هم پول تان، در واقع صرفه جویی در دو چیز با ارزش برای خانواده های پر مشغله. بهتر است لباس نوزاد را قرض بگیرید، مخصوصاً زیرلباسی، سرهم و لباس خواب. خریدن این همه لباس که بعد از مدتی هم به هیچ دردی نمی خورند عاقلانه به نظر نمی رسد.

۴-۱

خرید برای نوزاد و نو پا

* یادتان باشد نوزادان خیلی زود رشد می کنند و به همین خاطر روز به روز به سایز بزرگتری از لباس نیاز دارند. بسیاری از پدر و مادرها و کسانی که لباس کادو می دهند، از این موضوع که اغلب لباس های سایز صفر تا ۳ ماهه، تن بچه نمی شود یا اگر هم بشود فقط برای مدتی است، اطلاع ندارند. اگر لباس های زیادی با این سایز هدیه گرفته اید، آن ها را با سایز ۶ تا ۹ ماهه یا ۹ تا ۱۲ ماهه عوض کنید.

* در هر فرصتی بازار لباس های بچه گانه را برای خرید پوشاک بگردید، شاید وقتی در حال خریدن پوشاک بچه هستید در جایی حراجی اعلام شد.

* یادتان باشد برای بچه ها لباس هایی بخرید که به راحتی بتوانند بپوشند و در بیاورند. این بچه ها در سنی هستند که می گویند “خودم می توانم بپوشم”.

خرید برای بچه های بزرگ تر

* به لباس ها داخل کمد نگاهی بیاندازید. با شروع هر فصل، لباس ها را بیرون آورده و دسته بندی کنید. لباس هایی را که کوچک شده اند و می خواهید بفروشید، به نیازمندی بدهید یا نگه دارید، در یک جعبه قرار دهید.

* یک لیست خرید مخصوص فصل تهیه کنید که شامل لباس اصلی، لباس مدرسه، لباس خانه و لباس ورزشی و دیگر لباس ها باشد. تعداد لباس ها را با توجه به اینکه چقدر در خانه لباسشویی می کنید تعیین کنید.

* به سن و سلیقه ی بچه ها توجه داشته باشید و بگذارید خودشان انتخاب کنند. بچه ها از ژاکت بیشتر خوششان می آید. وقتی که سال دوم و سوم شدند، از آن ها انتظار شنیدن اینکه چه لباسی قشنگ است و چه لباسی نیست را باید داشته باشید. قبل از رفتن به خرید بهتر است با هم از وبسایت ها و کاتالوگ های لباس دیدن کنید. اول حد و حدود را برای او در مدل و نوع لباس تعیین کنید و برای گفتن “نه” کمی محتاط باشید.

* بودجه تعیین کنید و به بچه ها آن را یاد دهید. بزرگتر که شدند به آن ها بگویید که چقدر پول خرج کنند و اینکه خرج چه چیزهایی کنند. اگر کمد لباس مارکدار دخترتان خیلی پرهزینه است، او را به داشتن چند تی شرت از برند مورد علاقه اش با شلوار جین ارزان راضی کنید.

* برای هر کدام از بچه ها، جوراب و زیر پوش جینی ، به یک رنگ و یک مدل و از یک برند بخرید. این پوشاک زود کهنه می شوند و اگر سایز بزرگ باشند باعث ناراحتی می شوند. شما که نمی خواهید به خاطر گم شدن یک لنگه از جوراب خوب، لنگه دیگر آن را هم دور بیاندازید. داشتن جوراب های همرنگ و از یک مدل اینجا به درد می خورد، حتی در لباسشویی هم مشکلی ایجاد نمی شود. حتی روزهایی که سرتان خیلی شلوغ است لازم نیست دنبال جوراب های مختلف باشید، چون همه شان یک مدل اند.

* اگر نمی دانید سایز بچه چند است، همراه او به خرید بروید یا یک بچه هم سن او پیدا کنید. حواس تان باشد که بچه ها خسته نباشند و غذایشان را کامل خورده باشند تا حین خرید شروع به بداخلاقی نکنند. اگر وقت بچه ها را ندارید به تنهایی بروید ولی از جایی خرید کنید که اگر اندازه نشد پس بگیرند.

خرید برای همه ی بچه ها

* اگر می خواهید اتاق بچه ها از لباس های کوچک شده پر نشود، لباس های فصلی بزرگ بخرید. (مناسب با هر فصل خرید کنید)

* از خرده فروشانی که قیمت مناسبی دارند بخرید. چون در عمده فروشان یا باید بخرید (که ممکن است نامناسب شوند) و یا نه.

* لباس هایی بخرید که با دوام باشند، مثلاً جین هایی که بعد از چندین بار شستشو خراب نشوند. به کیفیت دوخت لباس دقت کنید. امتحان کنید ببینید لباس ها تحمل فشار را دارند تا مبادا موقع پوشیدن پاره شوند. دکمه ها و زیپ ها را کنترل کنید تا به خوبی باز و بسته شوند.

نکات و هشدارها

 به قوانین پس گرفتن لباس توجه کنید. هنگام پس دادن حتماً رسید لباس همراهتان باشد.

وقت تان را بیهوده صرف خرید لباسی که بچه تان نمی پوشد نکنید. شاید خودتان از آن خوشتان بیاید اما شیطان کوچولوی شما راضی بشو نیست!

منبع : eHow.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین