تماس با ما خانه
RSS

وقتي موهايي سالم داشته‌باشيم، اعتمادبه‌نفس بيشتري نيز خواهيم داشت و بيش از همه خودمان از زيبايي و درخشاني آن‌ها لذت خواهيم برد اما براي بسياري از ما پيش آمده بعضي از هفته‌ها يا ماه‌ها احساس مي‌كنيم موها طراوت خود را از دست داده‌اند و مثل هميشه به‌راحتي حالت نمي‌گيرند و ما را دچار مشكل مي‌كنند. صاف‌كردن، فر‌كردن، رنگ كردن، هاي‌لايت‌كردن،حالت‌دادن بيش‌ازحد و… همه مي‌توانند به مرور به موها آسيب‌هاي فراواني برسانند. 

 ar4-4802

موهای آسیب دیده دیگر زیبایی و لطافت ندارند و هر زمان که در مقابل آینه موهایتان را می بینید دچار ناراحتی می شوید و با خود می گویید که ای کاش موهایم را رنگ نمی کردم و یا اینکه فر کردن موهایم کاری اشتباه بود. همه ی اینها را کنار بگذارید و به فکر رفع مشکل باشید و برای  آن به راه حل هایی که در ادامه میخوانید خوب عمل کنید.
 
– از سشوار و اتو مو فاصله بگیرید:
فرکردن زیاد موها – اتو کشیدن برای صاف کردن موها و یا حالت دادن به آنها و یا استفاده از بیگودی و لوازمی که با حرارت مو را تغییر شکل می دهند کاملا برای موها مضر هستند و استفاده آن ها به طور مداوم توصیه نمی شود.

– موهایتان را قیچی کنید:
قیچی کردن نوک  موها با جدا کردن بخش نازک مو شکل موها را بهتر می کند.
 
– به اندازه حمام بروید:
شستشوی زیاد موها باعث بدحالت شدن و نازک شدن موها می شود پس بهتر است هفته ای بیش از 3 مرتبه موهایتان را شستشو نکنید.

– روغن های طبیعی استفاده کنید:
استفاده از روغن های گیاهی و مواد طبیعی برای زیبا کردن موها باعث تقویت موها نیز می شود همچنین با ترکیب آب و ژلاتین می توانید برای حالت دهی موهایتان ژل بسازید.
 
– تغذیه خود را جدی بگیرید:
حتما تا حالا در مطالب بسیاری خوانده اد که تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد پس مصرف امگا 3 و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

– با آب ملایم و سرد موها رابشویید:
شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند به خصوص اگر موهایتان آسیب دیده است آنها را با اب ولرم و سرد بشویید.

 

شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند

 

اگر مایل هستید به جای پرداخت هزینه‌های سنگین سالن‌های آرایشگری و خرید محصولات گرانقیمت برای ترمیم و بهبود موهای آسیب دیده خود، از روشی كارآمد و البته مقرون به صرفه‌تر استفاده كنید، به روش درمان آشپزخانه‌ای اطمینان كنید.

 

1- تخم مرغ: برای كمك به تقویت و ترمیم آسیب‌های وارد شده به پیازهای مو و درخشان شدن موهایتان، ‌دو عدد تخم مرغ را در یك كاسه مخلوط كنید و بهم بزنید. سپس بعد از شستن موها با شامپو از این تركیب بعنوان حالت دهنده استفاده كنید و اجازه دهید كه مدت یك تا دو دقیقه قبل از آب كشی این تركیب جذب موها می‌شود.

2- مایونز: این چاشنی ساندویچی به نرم شدن رشته‌های خشك و زبر مو كمك می‌كند. یك فنجان مایونز را وقتی موها خشك است روی آنها بمالید و تا پوست سرتان ماساژ دهید. پس از حدود 15 دقیقه می‌توانید موهایتان را آبكشی كنید.

3- موز: پتاسیم موجود در این میوه به بهبود موهای خشك و آسیب دیده كمك می‌كند. مقداری موز را كوبیده و مثل پوره‌ای نرم آن را آماده كنید و موهای خود را با این تركیب ماساژ دهید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سرتان بماند سپس آبكشی كنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین