تماس با ما خانه
RSS

خدمات مجالس به دلیل پذیرایی از جمع وسیعی از مهمانان نیاز به مدیریت صحیح و نظارت دقیقی دارد تا تمامی برنامه ها طبق خواست میزبان پیش رود. توانایی مدیر تشریفات عروسی و مهارت او برای تهیه تمامی مایحتاج میزبان و همچنین اجرای برنامه ها به نحوه احسن نقش زیادی در برگزاری یک جشن عروسی خاطره انگیز دارد. شخصیت مدیر تشریفات باید به گونه ای باشد تا بین پرسنل تقسیم کار انجام عادلانه و درستی را دهد و در عین حال آنها را برای انجام وظایفشان یاری دهد.

۸-۲۰-۲۰۱۶ ۱۲-۳۲-۳۰ AM

ویژگی های مدیر تشریفات عروسی
۱- توانایی برای تقسیم کار
هر یک از کارهایی که در خدمات مجالس انجام می شود، با توجه به تخصص کارکنان است. در این صورت مدیر تشریفات ضمن تقسیم کارها، باید بتواند افراد ماهر و متخصص در هر یک از زمینه ها را استخدام کند. برای مثال در قسمت فیلمبرداری، به کار گرفتن فردی که به تمامی تکنیک های فیلمبرداری تسلط داشته باشد، ضرورت دارد.

۲- نظارت بر نظافت محیط برگزاری جشن
قبل از اینکه جشن ها برگزار شوند، مدیر باید از محوطه برگزاری جشن بازدید کند. این کار باید شخصا توسط خود وی انجام شود و از فرستادن نماینده یا شخص دیگر خودداری کند. زیرا مشاهده هر گونه کم و کاست و یا بی نظمی در محیط از دید مدیر پنهان نمی ماند. بنابراین مسئولیت پذیر بودن مدیر برای نظارت بر پاکیزگی و رعایت بهداشت محیط برگزاری جشن عروسی اهمیت زیادی دارد.

۳- داشتن رفتار احترام آمیز
یک مدیر تشریفات عروسی باید رفتار احترام آمیزی با کارکنان و مراجعین و مشتریان داشته باشد. هر گونه بی احترامی به پرسنل حاضر در تشریفات عروسی موجب نارضایتی آنها و در نتیجه بی مسئولیتی نسبت به وظایفشان می شود. در عین حال بی احترامی به مشتریان نیز آنها را رنجیده خاطر کرده و مطمئنا پس از برخوردهای تحقیرآمیز یا قرارداد منعقد نمی کنند و یا آن را فسخ می کنند.

۴- فراهم کردن تمامی نیازهای مهمانان
مدیر خدمات مجالس باید تمامی نیازهای مهمانان طبق لیستی که از سوی داماد مشخص شده است را تهیه کند. همچنین استفاده از پیشرفته ترین امکانات از قبیل سیستم های گرمایشی، سرمایشی، سیستم تهویه مطبوع، استفاده از میز و صندلی های راحتی جهت پذیرایی و …. را در محوطه پذیرایی فراهم کند.

۵- پایبندی به تعهدات
قراردادی که بین مشتریان و خدمات مجالس منعقد می شود، دقیقا باید به همان شکل اجرا شود. مدیریت باید به تمامی تعهدات خود پایبند باشد. این تعهدات می تواند شامل امکانات و تجهیزات، ساعات حضور مهمانان در سالن، نحوه پذیرایی، هزینه ها و … باشد. مدیرانی که تعهدات قرارداد را زیر پا می گذارند، در مدت کوتاهی از تعداد مشتریان آنها کاسته می شود.

۶- قابلیت برگزاری مراسمات مختلف
خدمات مجالس باید بتواند برای تمامی مجالس برنامه های مختلفی را در نظر بگیرد. از جمله برگزاری مراسم دینی، ملی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف که هر یک تشریفات خاصی را می طلبند و در عین حال امکاناتی که برای مهمانان فراهم می شود، در هر یک از مجالس با هم متفاوت است.

۷-  پیگیری به موقع امور تشریفات عروسی
مدیریت خدمات مجالس باید بتواند هماهنگی و پیگیری طراحی، چاپ و نصب پلاکارد به مناسبت‌های مختلف را انجام دهد. همچنین هماهنگی در انجام امور پذیرایی میهمانان داخلی و خارجی و تهیه و تدارک محل اقامت، ایاب و ذهاب و … از دیگر وظایف یک مدیر توانا می باشد.

۸- داشتن قوه تعامل با مشتریان
مدیربرگزاری مجالس عروسی باید بتواند به راحتی با مشتریان خود تعامل و گفتگو کند. گوش دادن به صحبت ها و خواست های آنها، استفاده از انتقادات و پیشنهادات و همچنین بررسی شکایات آنها نسبت به برخی از خدمات صورت گرفته، از جمله مهمترین ویژگی های شخصیتی یک مدیر موفق می باشد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین