تماس با ما خانه
RSS

طراحی دکوراسیون داخلی خانه و انتخاب اجزای دکوراتیو فضاهای شخصی منزل، به خودی خود مسئله ای چالش برانگیز است. اما بنا به دلایلی که وجود دارد، چنین کاری برای فضاهای اختصاص داده شده به مهمانان از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

 

هر میزبانی می خواهد که مهمانانش احساس راحتی کنند. به علاوه تا حدودی مسئله حیثیت و آبروی صاحب خانه هم در میان است. طراحی داخلی بهینه و خلاقانه اتاق خواب های منزل شما می تواند برداشت کلی افراد را از خانه ای که در آن زندگی می کنید بسیار بهبود دهد. لازمه این کار، استفاده از رنگ ها، چیدمان، وسایل و ترکیب مناسب آن ها با یکدیگر است. در کنار همه این موارد، در نظر گرفتن آسایش و راحتی افرادی که در اتاق خواب های خانه شما به استراحت و گذران زمان می پردازند نیز حائز اهمیت است.

 

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که برای طراحی یک اتاق راحت و مناسب برای مهمانان باید چه کار کنیم؟ چه ویژگی هایی در دکوراسیون اتاق مهمانان می تواند باعث شود که اقامت آنها در خانه شما لذتبخش باشد؟

 

در ادامه برای رسیدن به پاسخ این سوالات به شما کمک خواهیم کرد و با ذکر مواردی که رعایت آنها برای اقامت راحت و آسوده آنان لازم به نظر می رسد، شرایط ایده آل یک اتاق خواب ویژه مهمانان را ترسیم خواهیم کرد.

 

هر کسی ممکن است شرایط خاص خودش را در هنگام خوابیدن داشته باشد. برخی از افراد دوست دارند محیطی که در آن می خوابند مثل هوای قطب سرد باشد، و برخی دیگر هم علاقه دارند زیر کوهی از پتوها بخوابند! متاسفانه گاهی اوقات ممکن است در صورت برآورده نشدن شرایط دلخواهمان در هنگام شب، به راحتی به خواب نرویم و در نتیجه استراحت کاملی نداشته باشیم. اکثر مهمانان ترجیح می دهند به جای آنکه از میزبانشان بخواهند تا دمای اتاق را مطابق میلشان آماده کند، سکوت کنند و با شرایط موجود کنار بیایند.

 

اتاقی را برای مهمان انتخاب کنید که مهمان بتواند دمای آن را مطابق میل خود تغییر بدهد

 

بنابراین امکان تغییر دمای اتاق یکی از ویژگی های مورد انتظار برای مهمانان است و در ایجاد احساس راحتی و آرامش آنان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای این منظور اول از همه روی مهیا کردن اقلام مورد نیاز برای خواب مهمان ها متمرکز شوید. سعی کنید به اندازه کافی از روانداز های نازک و سبک که قابلیت عبور هوا داشته باشند استفاده کنید. ملحفه های پارچه ای نازک برای این منظور بسیار مناسب هستند.

 

همچنین تعدادی پتوی با ضخامت بیشتر هم تهیه کنید تا مهمانان برای گرم کردن خودشان مشکلی نداشته باشند. رنگ به کار رفته برای این رواندازها و پتوها بایستی مطابق با رنگ کلی رخت خواب ها انتخاب شود و از لحاظ بصری آشفتگی چندانی ایجاد نکند. علاوه بر این موارد حتما یک عدد پنکه در اتاق مهمانان قرار دهید تا کسانی که به خوابیدن در دمای پایین علاقه مند هستند و دوست دارند هوای اتاقشان دائما در حال گردش باشد، هم دچار مشکل نشوند.

 

تعدادی پتوی با ضخامت بیشتر تهیه کنید تا مهمانان برای گرم کردن خودشان مشکلی نداشته باشند

 

اگرچه در بسیاری از موارد افراد مختلف ممکن است وسایل شخصی و از جمله حوله خودشان را به همراه داشته باشند، اما بهتر است شما برای اتاق مهمان ها به اندازه کافی حوله در سایزهای مختلف تهیه کنید. مطمئنا این کار خیلی بهتر از آن است که مهمان ها خودشان از شما درخواست حوله کنند و شما حوله به تعداد کافی در خانه نداشته باشید. بهتر است این حوله ها را با طرح و رنگ های یکسان انتخاب کنید و از قبل در اتاق مهمان ها به شکلی کاملا تمیز و مرتب قرار دهید.

 

از آنجایی که ممکن است عموما مهمانان شما آشنایی زیادی با خانه و جزئیات اتاق های شما نداشته باشند، بهتر است چراغ هایی را در کنار تخت خواب های اتاق مهمانان قرار دهید. مطمئنا بعد از خاموش کردن چراغ های اصلی اتاق در هنگام شب، تاریک شدن یک باره اتاق برای فرد ناآشنا با فضای آن چندان خوشایند نخواهد بود. بنابراین چراغ های کنار تخت خواب ها احساس آرامش و راحتی بیشتری را برای مهمانان فراهم خواهد کرد.

 

برای اتاق مهمان ها به اندازه کافی حوله در سایزهای مختلف تهیه کنید

 

رنگ و ظاهر این چراغ ها کاملا بستگی به شکل دکوراسیون اتاق و ظاهر کلی وسایل داخل اتاق دارد. مطمئنا به کارگیری چراغ هایی با کلید دیمردار و با قابلیت کم یا زیاد کردن نور آنها برای مهمانانتان خوشایندتر خواهد بود. در عین حال سعی کنید به اندازه کافی سیم های رابط و پریزهای برق را در نزدیکی تخت خواب تعبیه کنید که شارژ وسایل الکترونیکی هم به راحتی قابل انجام باشد و مهمانان برای پیدا کردن پریزها به دردسر نیافتند.

 

فکر کردن به ایجاد سرگرمی برای مهمانان و قرار دادن وسایل سرگرم کننده همچون تلویزیون می تواند بسیار بیشتر از سطح انتظار مهمانان شما باشد و احساس رضایت بیشتری را در آنان ایجاد نماید. مطمئنا برای بسیاری از افراد خوابیدن در یک محیط جدید و به دور از اتاق شخصی خودشان، کمی کسل کننده است. همین امر ممکن است باعث شود که آنها در هنگام شب دیرتر به خواب روند یا حتی در ساعاتی از شب کاملا بیدار باشند.

 

بهتر است چراغ هایی را در کنار تخت خواب های اتاق مهمانان قرار دهید

 

در چنین اوقاتی استفاده از وسایل سرگرم کننده همچون تلویزیون یا کتاب، بسیار کارساز خواهد بود و بدون آنکه آنها را به بیرون از تخت خوابشان بکشاند، می تواند موجب سرگرم شدن آنها شود. علاوه بر قرار دادن تلویزیون که ساده ترین وسیله سرگرمی افراد است، می توانید از یک میز مطالعه کوچک با تعدادی مجله و کتاب هم بهره بگیرید. به ویژه مجلاتی که بیشتر عامه پسند هستند و از تصاویر جذاب در آنها استفاده شده است، برای این منظور مناسب هستند. به این ترتیب مهمانان هر زمان که بخواهند می توانند با صرف یک فنجان قهوه، بنشینند و کمی مطالعه کنند و به این ترتیب اوقات بی خوابی خودشان را بگذرانند.

 

تلویزیون یا کتاب، برای سرگرم کردن مهمان، داخل اتاق بسیار کارساز خواهد بود

 

آماده کردن اتاق خواب برای مهمانان، سختی های خاص خودش را دارد. اما در صورتی که همه چیز را به خوبی مهیا کنید و مهمانانتان با راحتی و آرامش زمان های خوبی را در خانه شما بگذرانند، احساس رضایت و لذت خوشایندی را با خود به همراه خواهد داشت. همه چیز به قدرت پیش بینی شما از نیازهای مهمانانتان و پس از آن به سلیقه و خلق ایده های خلاقانه خودتان در چیدمان دکوراسیون اتاق ها بستگی دارد، تا دوستان و اعضای خانواده شما با خاطرات خوبی در خانه تان اقامت داشته باشند.

منبع : bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین