تماس با ما خانه
RSS

با داشته ها بسازید

اگر مهمانی دارید که با او تعارف دارید و احساس می کنید ظروف تان به اندازه کافی مناسب مهمانی رسمی نیست، می توانید با کمی فکر ظروف قدیمی را با هم ترکیب کنید و ظرف جدید بسازید. برای مثال می توانید ۲ ظرف پایه دار که اندازه های آن ها با هم برابر نیست راروی هم بگذارید و یک ظرف ۲ طبقه زیبا بسازید و روی میز بگذارید. یادتان باشد این ظرف را نمی توانید جابه جا کنید. بنابر این آن را وسط میز به عنوان دکور بگذارید. این ظرف برای سرو شیرینی یا اردورهای پیش غذا عالی و منحصر به فرد است. حتی می توانید طبقه پایین آن را پر از خوراکی کنید و روی طبقه بالا شمع بچینید.

● بهترین پیتزا را خودتان بپزید…

بچه ها عاشق پیتزا هستند اما مدام بیرون بردن آن ها کار سالمی به نظر نمی رسد. بهتر است خودتان در خانه برای بچه ها پیتزا درست کنید. اگر درست کردن خمیر برای تان سخت است، می توانید از خمیرهای آماده که در سوپرمارکت ها وجود دارد استفاده کنید و خودتان روی پیتزا را پر کنید. این ۸ گروه از مواد را روی پیتزا بریزید تا ۸ مدل پیتزای مختلف با ۸ مزه کاملا مختلف داشته باشید.

▪ پیتزای کبابی

سس باربکیو روی خمیر بمالید و تکه های مرغ یا گوشت را روی آن بچینید. کمی پنیر گودا روی پیتزا بریزید و آن را در فر بگذارید.

▪ پیتزای هاوایی

روی خمیر را از گوجه فرنگی، حلقه های پیاز، ژامبون مرغ و فلفل دلمه ای پر کنید، مقداری پنیر چدار روی آن بریزید و در فر بگذارید.

▪ پیتزای پستو

کمی ریحان، روغن زیتون، بادام زمینی و چند تکه فیله مرغ را روی خمیر بچینید و روی آن کمی پنیر پارمزان بریزید و در فر بگذارید.

▪ پیتزای سالاد

کمی سس گوجه روی خمیر بریزید و روی آن نخودفرنگی، ذرت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، زیتون و پیاز بریزید. کمی سس بالزامیک اضافه کنید و بعد از ریختن پنیر آن را در فر بگذارید.

▪ پیتزای پنیر

روی خمیر کمی آویشن و پودر سیر بپاشید و روی آن کمی سس گوجه فرنگی بریزید. پیتزا را با پنیر پارمزان، پیتزا و گودا پر کنید و در فر بگذارید.

▪ پیتزای مدیترانه

روی خمیر روغن زیتون بریزید و روی آن گوشت ماهی بچینید. ترکیبی از زیتون سیاه و سبز را روی ماهی ها بریزید و کمی پنیر پیتزا روی آن بپاشید و در فر بگذارید.

▪ پیتزای مرغ ایتالیایی

تکه های فیله مرغ را روی خمیر بچینید و روی آن مقداری پیاز و جعفری خرد شده و کمی گوجه فرنگی بریزید. پنیر پیتزا روی آن بپاشید و در فر بگذارید.

▪ پیتزای آلفردو

روی خمیر کمی خامه بمالید، تکه های گوشت استیک را روی خامه بچینید، کمی پودر سیر اضافه کنید و بعد از ریختن پنیر پارمزان پیتزا را در فر بگذارید.

● قوطی های معجزه گر

قوطی های خالی کنسرو به نظر به دردنخورترین زباله خانه می رسند و همه آن ها را دور می ریزند اما بهتر است همیشه یکی از این قوطی ها را در کابینت داشته باشید. بعد از خالی شدن یکی از قوطی ها آن را با دقت بشویید و نگه دارید. این قوطی به دردتان خواهد خورد. برای مثال برای درست کردن پیراشکی های اندازه هم باید خمیر را درست به اندازه دیگری بردارید. برای این کار می توانید از یک قوطی خالی کنسرو استفاده کنید. خمیر را کاملا یک نواخت پهن کنید و با استفاده از قوطی، خمیرهای کاملا هم اندازه بردارید. می توانید باقیمانده خمیر را هم دوباره پهن کنید و از تمام آن استفاده کنید.

● هرگز تمیز نخواهید شد اگر…

بارها پیش می آید که احساس کنید اگر فلان وسیله را داشتید، کار نظافت خانه راحت تر می شد. شما برای نظافت درست منزل به مجموعه ای از وسایل احتیاج دارید. بخشی از این وسایل اجتناب ناپذیر و ضروری هستند و بعضی دیگر بودن شان فقط کار شما را راحت می کنند.

▪ آشپزخانه

وسایل لازم:

▪ تعدادی دستمال آشپزخانه: دستمال باید نرم و لطیف باشد و به راحتی آب را به خودش جذب کند.

▪ دستکش، اسکاچ و مایع ظرفشویی: بهتر است یک اسکاچ نرم و یک اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی داشته باشید تا برای شستن هیچ چیز به مشکل برنخورید.

وسایل مفید:

▪ پاک کننده ها: در هر سوپرمارکتی مجموعه ای از پاک کننده ها وجود دارد که با کمک آن ها می توانید کارهای نظافت مثل تمیز کردن گاز یا هود را ساده کنید.

▪ دستمال حوله ای: این دستمال ها یک بار مصرف هستند و آب را بهتر از هر دستمال دیگری به خود جذب می کنند. وقتی چیزی جایی می ریزد می توانید با کمک آن ها به راحتی پاکش کنید.

دستمال های جادویی: این دستمال ها به تازگی رواج پیدا کرده اند؛ آن ها بدون هیچ ماده پاک کننده ای، سطوح را تمیز می کنند.

▪ سرویس بهداشتی

وسایل لازم:

▪ برس مخصوص تمیز کردن توالت: این برس باید همیشه کنار دستشویی شما باشد.

دستکش، اسکاچ و پاک کننده: برای تمیز کردن روشویی به آن ها نیاز دارید. یک پاک کننده خوب برای روشویی، پودر رخت شویی است.

وسایل مفید:

▪ پاک کننده ها: بـــرای ضدعفونی کردن توالت، به خصوص توالت فرنگی، کیسه هایی هست که آن ها را در سیفون می گذارند. این کیسه ها ماده ای به آب پس می دهند که آن را خوشبو و ضدعفونی می کنند.

▪ نشیمن:

وسایل لازم:

▪ جاروبرقی: هیچ خانه ای بدون جاروبرقی تمیز نمی شود. این وسیله تنها وسیله برقی است که داشتن آن کاملا ضروری است.

▪ ماپ: داشتن یک ماپ خوب به شما کمک می کند سطوح کف منزل، چه سنگ باشد، چه لمینیت و چه پارکت را به راحتی تمیز کنید.

وسایل مفید:

▪ بخارشو: بخارشو می تواند کار نظافت کف را به راحتی انجام دهد. لکه ها در برخورد با بخارشو سست می شوند و خیلی راحت تر می توانید آن ها را پاک کنید.

▪ شیشه پاک کن: تمام شیشه ها را می شود با دستمال مرطوب پاک کرد اما استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن شیشه ها و حتی راحت کردن گردگیری، مفید است.

● اتو شویی بدون اتو

اتو کشیدن یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین کارهای خانه است.

خیلی ها برای فرار از این کار سخت ترجیح می دهند لباس های شان را به خشک شویی بدهند و کلی پول خرج کنند. برای راحت تر شدن این کار سخت خانه می توان از تکنیک ویژه ای استفاده کرد؛ لباس را بعد از این که شسته شد، چند بار محکم بتکانید تا چروک های آن باز شوند؛ بعد آن را با دقت به یک چوب لباسی آویزان کنید. یک بار دیگر با دست بخش های مختلف آن را بکشید تا چروک ها کاملا از هم باز شوند. آستین ها را هم صاف کنید و آن ها را روی شانه ها تا کنید. به درست قرار گرفتن یقه هم دقت کنید و تمام دکمه ها را ببندید. حتی می توانید لباس را روی یک سطح صاف پهن کنید و آستین ها را کنار لباس بگذارید. با این کار یا دیگر به اتو کشیدن نیاز پیدا نخواهید کرد یا فقط یک اتوی سرسری برای کاملا صاف شدن لباس نیاز خواهید داشت.

● پاک کردن لکه انگشت از روی عکس

بارها اتفاق می افتد که روی عکس هایی که در آلبوم نیستند، لکه یا اثر انگشت کثیف بماند. کافی است بعد از این که پیتزا خورده اید، عکس نگاه کنید و بدون این که متوجه باشید، انگشت تان با عکس برخورد کند یا این که موقع نشان دادن آن به کسی، رویش لکه بیفتد. عکس ها خاطره انگیز هستند و پیدا کردن دوباره خیلی از آن ها کار راحتی نیست پس باید بتوانید آن ها را پاک کنید. برای پاک کردن عکس می توانید از چند پاک کننده خاص استفاده کنید؛ محلول شست وشوی لنز طبی چشم، محلول پاک کننده ال سی دی و محلولی که برای پاک کردن شیشه های حساس عینک استفاده می شود بهترین پاک کننده ها هستند. یک دستمال نرم را با آن ها کمی مرطوب کنید و روی عکس بکشید تا لکه پاک شود.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. shiva.love گفت:

    vay ma zana bayad hamishe kar konem

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین