تماس با ما خانه
RSS

اگر شما هم از آندسته افردی هستید که چند وقتی است دکمه‌های پیراهن‌هایشان به زور بسته می‌شود و مدام به فکر فصل استخر و دریا هستند که در راه است، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر وقت تغییر است. اما فکر رژیم گرفتن و محدود کردن غذا عذابتان می‌دهد.
بااینکه کم کردن وزن به طور مستقیم با کم‌خوری و تحرک بیشتر در ارتباط است، نیازی نیست که حتماً خودتان را شکنجه بدهید و از خوردن همه چیز محروم کنید. با استفاده از این پنج نکته خیلی راحت می‌توانید به وزن ایدآل خود برسید.

0.731871001327424076_taknaz_ir

۱. شاد باشید.
همه کسانی که بعد از یک روز سخت کاری یک بستنی قیفی برای خود خریده و می‌خورند می‌دانند که یک روز سخت می‌تواند همه مقاصد و اهداف آنها برای سالم غذا خوردن را نابود کند. اما یک تحقیق جدید نتیجه‌ای را اثبات می‌کند که بسیاری از ما همین الان هم از آن آگاهیم: محققان دریافته‌اند که افراد سرزنده و شاد انتخاب‌های غذایی سالم‌تر و مغذی‌تری دارند تا افراد افسرده با روحیه ضعیف.

 

وقتی حالمان خوب است و شاد هستیم، احتمال بیشتری وجود دارد که قدم عقب گذاشته و چشم‌انداز کاری که می‌کنیم را نگاه کنیم. به همین دلیل احتمال انجام کاری که برای آینده‌مان مفیدتر باشد بیشتر است. ناراحت و افسرده بودن، تمرکز ما بر چیزهایی که برایمان مفید هستند را از بین برده و اولین و راحت‌ترین گزینه که پیش رویمان است را انتخاب می‌کنیم و آن احتمالاً چیزی نخواهد بود جز غذاهای پرکالری و مضر.
نمی‌توانید الان خودتان را برای دیدن نیمه پر لیوان متقاعد کنید؟ متخصصین پیشنهاد می‌کنند که نگاهتان به آینده باشد، بدون نیاز به اینکه به اهداف سلامتی توجه داشته باشید. وقتی به سوپرمارکت می‌روید، اجازه بدهید که ذهنتان کمی گشت و گذار کند و به این فکر کند که آن مغازه در ۵ سال آینده چه شکلی خواهد شد و یا وقتی به این فکر می‌کنید چه تنقلاتی بخورید، به این فکر کنید که چه نوع تنقلات مضری در آینده به شهرت خواهد رسید. نگاه کردن به آینده به شما کمک می‌کند توجه دقیق‌تری به انتخاب آن لحظه‌تان داشته باشید.
۲. تا می‌توانید میوه بخورید.
بااینکه میوه‌ها موادغذایی بسیار سالم هستند اما می‌توانند قند موردنیاز روزانه شما را تامین کنند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف بسیاری از میوه‌ها به طور کامل تاثیرات یک رژیم‌غذایی پرچربی را با جلوگیری از اضافه شدن وزن و پایین نگه داشتن سطح قند خون از بین می‌برد. به طور کل انواع مختلف توت‌ها بخاطر محتوی بالای پلی‌فنول خود که نوعی آنتی‌اکسیدان است، میوه‌های بسیار سالم و مفیدی به شمار می‌روند.

 

۳. سرعتتان را کم کنید.
متخصصین تغذیه زمان زیادی است که از تند غذا خوردن منع می‌کنند زیرا مغز برای پردازش پیام «سیری» به زمان نیاز دارد. اگر کند غذا خوردن را امتحان کرده‌اید اما باز هم محتوای بشقاب غذایتان با یک چشم بر هم زدن تمام می‌شود، ممکن است به کمی کمک بیشتر نیاز داشته باشید. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید غذایتان را فقط با چنگال بخورید زیرا غذاخوردن با آن سخت‌تر بوده و زمان بیشتری خواهد برد.
۴. پیشرفتتان را پیامک کنید.
داشتن یک دفتر یادداشت غذایی یک راه عالی برای کم کردن وزن است. زیرا نوشتن هر یک لقمه غذایی که می‌خورید مجبورتان می‌کند بیشتر مراقب آنچه می‌خورید باشید. اما ممکن است کار خسته‌کننده‌ای شود و نتوانید آن را ادامه دهید. از طرف دیگر تکیه کردن به یک پیام روزانه بسیار ساده‌تر است. در تحقیقی که در دانشگاه دوک (Duke) انجام گرفت، زنان باردار فقط با ارسال پیامک درمورد چند اطلاعات اولیه مثل تعداد قدم‌هایی که در روز راه رفته‌اند و اینکه غذای فست‌فود خورده‌اند یا خیر، چندین کیلو وزن کم کردند.
بیشتر افراد در این تحقیق برای دنبال کردن و کنترل دقیق مقدار غذایی که در روز می‌خوردند و میزان ورزش و فعالیت جسمی‌شان مشکل داشتند. به همین دلیل محققان این تحقیق سعی کردند این گزارش‌رسانی‌ها را از طریق ارسال پیامک برای شرکت‌کننده‌ها ساده‌تر کنند و همین دلیل تاثیرگذاری آن بوده است. برای اینکه این روش برای شما هم موثر واقع شود، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان بخواهید هر روز سوالی درمورد اهداف و وضعیت رژیم‌غذایی و ورزشتان برای شما پیامک کند.
۵. بخوابید.
تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که کم‌خوابی با چاقی در ارتباط است اما در یک تحقیق جدید که در دانشگاه کلودارو انجام گرفت، مشخص شد که فقط با پنج شب کم‌خوابی می‌توانید حسابی به اندامتان آسیب بزنید. در این تحقیق افرادیکه شب‌ها فقط ۵ ساعت می‌خوابیدند طی یک هفته چیزی در حدود یک کیلوگرم اضافه کردند.

 

کم‌خوابی می‌تواند بر متابولیسمتان تاثیر گذاشته و باعث شود بیشتر بخورید–مخصوصاً به صورت غیرارادی در شب موقع تماشای تلویزیون یا گشتن در اینترنت. راه‌حل: خواب کافی شبانه را به صورت یک اولویت درآورید. خواب هم درست به اندازه یک برنامه‌غذایی خوب و فعالیت جسمی برای سلامتی‌تان اهمیت دارد.
به جای اینکه با آمدن تابستان به فکر شروع یک رژیم‌غذایی تازه باشید، سعی کنید این تغییرات را در سبک زندگیتان ایجاد کنید تا بدون عذاب دادن خودتان وزن کم کنید.
منبع : mardoman.net

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین