تماس با ما خانه
RSS

محققان آمریکایی با معرفی فناوری رابط بین مغز و ماشین موسوم به BMI، امکان کنترل ویلچر توسط افکار حیوان را بدون اتصال فیزیکی میسر ساختند.

۹۴-۱۲-۲jnews2477

در این فناوری با قراردادن حیوان در روی ویلچر هوشمند و نصب گیرنده‌های امواج روی جمجمه، امکان کنترل دقیق ویلچر با توجه به افکار او امکان‌پذیر شد.

پروفسور “میگول نیکولیس”، متخصص نورولوژی از دانشگاه “دوک” در مورد جزئیات این دستاورد قابل توجه عنوان کرد: این اولین ماشین قابل کنترل به صورت تحلیل مستقیم امواج مغزی در جهان است.

وی در ادامه افزود: حتی کسانی که به شدت دچار ضایعه مغزی شده و کنترل اندام‌های بدن خود را به صورت کامل از دست داده‌اند نیز با این فناوری می‌توانند تنها با فکرکردن از این ویلچر استفاده کنند.

تحقیقات پروفسور “نیکولیس” و همکارانش از سال ۱۹۹۹ با مطالعه بر روی رابط مغز و ماشین در موش‌ آغاز شد و تاکنون این تیم تحقیقاتی دستاوردهای قابل توجهی مثل کنترل دست مصنوعی و رابط‌های پیشرفته بین انسان و ماشین را توسعه داده‌اند.

به گزارش ایسنا،محققان معتقدند که با توجه به پیشرفت‌های بدست‌آمده در فناوری کنترل مغزی ماشین‌ها، متاسفانه هنوز تولید ایمپلنت قادر به دریافت سیگنال‌های پایدار و قابل اطمینان از مغز انسان محقق نشده است.

اخبار علمی – سیناپرس

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین