تماس با ما خانه
RSS

دنیای محصولات خواب كاملاً فریبنده است و ما قصد داریم راز و رمز آنرا برای شما بگشاییم. همه افراد پس از سپری كردن یك روز پركار و شلوغ در آرزوی یك خواب راحت و آسوده هستند. از لازمه های یك خواب رویایی برخورداری از سرویس خواب مناسب است كه در این میان “تشك” حرف اول را می زند.
93-12-144
تشكی را بخرید كه مناسب شماست. پیش از اینكه به فروشگاه بروید و مشغول خرید بشوید، ابتدا باید بدانید كه نیاز شما در زمان خواب چیست. یك لحظه صبر كنید و در مورد شیوه زندگی خود فكر كنید؛ موقعیت بدن خود را بسنجید؛ در چه وضعیتی احساس راحتی می كنید؟ بعدا به فضایی كه در اختیار دارید فكر كنید. اگر متاهل هستید حتماً با همسرتان به خرید تشك بروید. این مهم است كه تشكی را خریداری كنید كه هم نیازهای شما را برآورده سازد و هم همسرتان در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

دوره آن وقتی كه می گفتند تشك حتماً باید سفت باشد به سر آمده است. تحقیقات گویای این مطلب هستند كه تشك های معمولی نسبت به تشك های سفت توانایی بیشتری در مهار كردن كمردرد دارند. یك تشك خوب تكیه گاه مناسبی برای بدن – از سر تا پا – است و حالت ستون فقرات را در همان وضعیت ایستاده نگه می دارد. در حین انتخاب بیشتر به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن و كمر بر روی تشك دقت كنید چون در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط می افتد. اگر نتوانید به راحتی وزنتان را به آن تكیه دهید پس از مدتی دچار كمردرد می شوید.

دوام و كیفیت مواد به كار رفته مهم است. شاید برای خرید مجموعه ای كه دارای كیفیت بهتری است مجبور به پرداخت هزینه بالاتری شوید اما مطمئن باشید كه ارزشش را دارد. با این كار نه تنها مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده كنید بلكه بدنتان نیز در آرامش كامل به سر می برد.

اگر تشك خیلی كوچك باشد، آرامش و آزادی زمان خواب را از شما می گیرد. یك فرد سالم در حدود 60-40 مرتبه در طول شب غلت می خورد بنابراین برای تجربه یك خواب راحت باید آزادی حركت داشته باشید.

تشك باید سفت باشد یا نرم؟
تشك باید به اندازه ای سفت باشد كه ستون مهره ها روی آن در “وضعیت عملكرد” (یعنی همان مقدار انحنایی كه در حالت ایستاده در كمر وجود دارد) قرار بگیرد. اگر تشك آنقدر سفت باشد كه این انحنا به طور كامل از بین برود و یا آنقدر نرم باشد كه كمر بیش از اندازه انحنا پیدا كند، فرد دچار كمردرد می شود. برای افرادی که اضافه وزن دارند یا از کمر درد رنج می برند، توصیه می شود تا از تشک های سفت تر استفاده کنند.

تست خواب بگیرید!
پیش از خرید برای اینكه مطمئن شوید گزینه مناسبی را انتخاب كرده اید، بهتر است یك تست خواب از تشك مورد نظر بگیرید. به این منظور طبق شیوه زیر عمل كنید: تشك را انتخاب كنید؛ دستانتان را باز كنید و كاملاً آرام روی آن دراز بكشید؛ می توانید از فروشنده بخواهید شما را تنها بگذارد تا تشك را تست كنید؛ مدل های مختلف خواب را روی آن امتحان كنید؛ به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن، و كمر دقت كنید؛ میزان راحتی و تكیه گاهی آنرا بسنجید؛ در مورد مواد به كار رفته در آن سوال كنید و نظر همسرتان را نیز جویا شوید.

تشک های فنری
تشک های فنری کماکان بیشترین استفاده را در بین انواع تشک های موجود دارند. اسکلت اصلی این تشک ها فنر می باشد. معمولا ساختار این تشک ها از یکی از دو نوع فنر متصل (Bonnel Spring) یا منفصل (Pocket Spring) تشکیل می شود.

فنر های متصل برای استفاده آنهایی که یک تشک نیمه نرم می خواهند، می تواند مناسب باشد. این سیستم فنری رایج ترین سیستم فنری مورد استفاده در جهان می باشد. فنر های حلقوی با کربن بالا و بعمل آمده در درجه حرارت بالا کیفیت خود را تا سالها حفظ می کند. ساختار چارچوب فنری هر فنر حلقوی را با سیستم های فولادی به فنر دیگر وصل می کند و در نتیجه یک چارچوب فلزی با دوام که ساختار طبیعی و اورتوپدیکی بدن را محافظت می کند، بوجود می آید. فروشندگان معمولا تلاش دارند تا به مشتریان القا کنند که هر چه تعداد کویل های فنر به کار رفته در تشک آن ها بیشتر باشد، بهتر است اما در حقیقت این طور نیست؛ تعداد کویل فنر بیش از 390 عدد در اسکلت فنری تشک لازم نیست و تعدا بالاتر از این حد تغییر محسوسی در کیفیت خواب شما نمی گذارد.

فنر های منفصل که یکی از پیشرفته ترین سیستم های فنری در جهان می باشد، جهت استفاده کسانی که یک تشک نرم و قابل انعطاف می خواهند، پیشنهاد می شود. قطر فنر ها کوچکتر از معمول و هر کدام از فنر ها در یک محفظه پارچه ای پوشانده می شوند. چون تعداد فنر ها در هر متر مربع بیشتر از معمول است و فنرها مستقل از همدیگر حرکت می کنند، به آسانی با هر انحنای بدن مطابقت پیدا کرده و انعطاف پذیری عالی را فراهم می سازند. مهمترین ویژگی تشک های دارای سیستم فنری منفصل این است که ضمن عدم ایجاد حرکت، لرزش و صدا در سطح تشک هنگام حرکت و غلتیدن مزاحمتی برای نفر دوم در تشکهای 2 نفره نخواهد داشت.

از مزایای اصلی تشک های فنری می توان به این نکته اشاره کرد که تشک های فنری در انواع مختلف چه از نظر نرمی و سفتی و چه از نظر قیمت در بازار موجود است و مشتریان می توانند بسته به سلیقه و بودجه خود انتخاب های زیادی داشته باشند. این نوع تشک ها را نمی توان به افراد خاصی محدود کرد و به افراد مختلف می توان توصیه نمود.

تشک های مموری فوم
تشک های مموری فوم در حال رواج میان میان مردم است. این تشک ها از لایه هایی با دانسیته متفاوت فوم تشکیل می شوند که نسبت به وزن و دما واکنش می دهند. این تشک ها با دراز کشیدن فرد روی آن شکل بدن وی را می گیرند و لذا راحتی بالایی را به ارمغان می آورند. از دیگر مزایای این نوع تشک ها جذب حرکت توسط آن هاست به گونه ای که غلتیدن یک فرد در تشک های دو نفره مزاحمتی را برای فرد دیگر بوجود نمی آورد.

 

از معایب این تشک ها می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به حساسیت این تشک ها به دمای بدن که منجر به شکل بدن در آمدن آن ها می شود، افراد روی آن احساس گرما می کنند. همچنین در برخی موارد ادعا شده است که این تشک ها بوی نامطبوعی را از خود منتشر می کنند. این نوع تشک ها برای افرادی که خستگی زیادی دارند و درد در ماهیچه های خود حس می کنند، مناسب می باشند.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین