تماس با ما خانه
RSS

اکثراً در طول ساعت کاری از نظر تغذیه بی‌دقتی می‌کنند در صورتی که یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند در سلامت بدن تاثیر زیادی داشته باشد.

یک رژیم غذایی متعادل فقط به خانه محدود نمی‌شود؛ در واقع مقدار مناسب غذا و مناسب با نیاز بدن، تنوع محصول غذایی و وعده‌های غذایی به طور منظم، ترکیبی است که برای سلامت بدن و روح تاثیرگذار است و باید حفظ شود؛ علاوه بر این وعده‌های غذایی سالم و متعادل در بهبود کار موثر است.

 he3325

هر شخص با توجه به بدن و فعالیت خود باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و این یکی از ضروریات در حفظ سلامت و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هاست.

 

یک کارمند می‌تواند برای ناهار ساندویچ بخورد به شرطی که این ساندویچ سرشار از سبزیجات و کم چربی باشد، علاوه بر این باید بهداشت از طرف کارفرما و کارمند حتماً رعایت شود.

 

در مطالعه‌ای دیگر که توسط موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (INSEE) انجام شد نشان داد در بیست سال گذشته زمانی که افراد شاغل صرف ناهار می‌کنند کاهش یافته است و این خود تاثیرات مضر بر روی سلامت انسان دارد؛ 60 درصد مدیران و کارمندان ناهار را به کل فراموش می‌کنند و وقتی برای صرف ناهار ندارند، با اینکه ناهار برای تعادل فیزیکی و مهارت‌های فکری واقعاً ضروری و لازم است.

 

هر فرد متناسب با کاری که انجام می‌دهد باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد و زمانی که برای ناهار صرف می‌شود باید همراه با آرامش و گفتگو با همکاران باشد زیرا برای تسکین روح بهتر است.

در وعده‌های غذایی در محیط کار مواد لبنی، سبزیجات خام همراه با غذا، سالاد بدون سس، نوشیدنی سالم و مصرف کلسیم بسیار مفید است، سعی کنید در این وعده غذایی (ناهار) نمک را کاهش دهید.

 

افرادی که کار فیزیکی دارند:
اگر کار فیزیکی دارید وعده غذایی باید با انرژی مصرف شده مطابقت داشته باشد؛ برای این افراد بهتر است غذاهایی که باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شوند و دارای پروتئین (گوشت و ماهی) هستند مصرف کنند، گوشت قرمز دارای آهن است، این ماده معدنی باعث ترکیب هموگلوبین سلول‌های قرمز خون می‌شود و برای حفظ شکل ماهیچه‌ها ضروری است؛ افرادی که فعالیت‌شان زیاد است نیاز بیشتری به کربوهیدرات و هیدراتاسیون دارند مانند ماکارونی، برنج، سیب زمینی یا نان باید در منوی غذایی آنها گنجانده شود؛ این افراد باید محصولات لبنی و ویتامین D مانند تخم مرغ و کره که از استخوان‌ها محافظت می‌کنند یا میوه و سبزیجات که دارای فیبر و ویتامین هستند مصرف کنند.

 

افرادی که کار کم تحرک دارند:
این افراد به علت اینکه بیشتر نشسته‌اند انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ مطالعات اخیر نشان دادند افرادی که کارهای کم تحرک انجام می‌دهند معمولاً اضافه وزن پیدا می‌کنند یا چاق می‌شوند، بنابراین لازم است تعادل را در غذا خوردن رعایت کنند و غذایی متشکل از پروتئین حیوانی (گوشت، ماهی و تخم مرغ)، نباتی (سویا، جو، گندم و بلغور)، کربوهیدرات (غلات، حبوبات، سیب زمینی، میوه)، چربی‌ها (کره، روغن زیتون، آواکادو، آجیل، بادام و پنیر)، ویتامین‌ها و عناصر کمیاب که در آب، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد مصرف کنند. البته نوشیدن آب و ورزش هفتگی فراموش نشود.

 

افرادی که کار شبانه دارند:
کار شب ساعت بیولوژیکی را مختل می‌کند و اغلب منجر به عدم تعادل در رژیم غذایی می‌شود و گاهی باعث افزایش وزن می‌شود؛ این افراد به منظور مقاومت در برابر خواب آلودگی و هوشیار بودن باید تغذیه‌ای متفاوت داشته باشند و این باید 5 وعده غذایی داشته باشند.

 افرادی که کار شبانه دارند باید قبل از خوابیدن وعده غذایی سبک داشته باشند؛ ناهار این افراد باید طبیعی باشد، شام قبل از رفتن به محل کار(19:30 یا 20:30) خورده شود و دو میان وعده در طول شب یکی نیمه شب و دیگری حدود 4 صبح میل کنند.
شاغلین شب برای شام باید غذاهایی سبک مانند میوه، سبزیجات، سالاد، غلات سبوس‌دار، شیر و محصولات لبنی، چای‌های گیاهی مصرف کنند.

 

شاغلین باید از خوردن غذاهای چرب و شیرین، کافئین خودداری کنید؛ به منظور اجتناب از اختلالات گوارشی باید حداقل 30 دقیقه وقت برای غذا خوردن بگذارید. مقداری از غذایی که برای ناهار آماده می‌کنید برای شب هم بگذارید.
افراد شاغل در صورت حفظ کردن رژیم غذایی می توانند از خطر هیپوگلیسمی، از دست دادن تمرکز و حافظه جلوگیری کنند و با رعایت رژیم غذایی ذکر شده باعث کاهش اضافه وزن و چاقی می‌شود.

منبع:farsnews.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین