تماس با ما خانه
RSS

» دهان شویه / مورد استفاده: تاول

دهان شویه های قدیمی که ضدعفونی کننده هم هستند، می توانند در مورد تاول ها هم مؤثر باشند. کمی پنبه را به لیسترین آغشته کنید و سپس آن را روی محل تاول بمالید. این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید تا وقتی که محل تاول خشک شود و دیگر دردی نداشته باشد.

» الکل سفید / مورد استفاده: بوی بد پا

اگر پاهای شما بوی بدی می دهند، آنها را با یک دستمال آغشته به الکل سفید تمیز کنید تا از شر بوی تعفن آن راحت شوید. الکل خاصیت گندزدایی و خشک کنندگی دارد، بنابراین قارچ ها و باکتری های مولد بوی بد را از بین می برد و رطوبتی که باعث رشد آنها می شود را خشک می کند.

» ماست/ مورد استفاده: بوی بد دهان

تحقیقات مقدماتی نشان می دهند که باکتری های موجود در ماست می توانند رشد باکتری های مولد بوی بد دهان را متوقف کنند. میکروب های خوب موجود در ماست می توانند از باکتری های بدی که مولد بوی بد هستند بیشتر باشند یا حتی محیط نامناسبی برای آنها ایجاد کنند.

» مداد / مورد استفاده: سردرد

وقتی عصبی یا تحت فشار روحی هستید به طور ناخودآگاه فک و دندان های خود را به هم فشار می دهید. این کار باعث کشیدگی عضلاتی می شود که استخوان فک شما را به شقیقه ها متصل می کند و می تواند سردرد ایجاد کند. و اما یک راه چاره: یک مداد بین دندان های خود قرار دهید ولی فشاری وارد نکنید. به این ترتیب به صورت خودکار، ماهیچه فک را آزاد می کنید که مانع بروز درد می شود.

» دستگاه پخش موسیقی / مورد استفاده: فشار خون بالا

بر اساس تحقیقی در دانشگاه فلورانس در ایتالیا، سی دقیقه گوش دادن به آهنگ های مناسب در روز می تواند به پایین آوردن فشار خون کمک کند. تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی به همراه تنفس آهسته، فشارخون افرادی را که برای فشار خون بالا تحت درمان بوده اند کاهش داده است. در طول یک هفته میزان ماکسیمم (اولین عدد) فشار خون به طور متوسط دو الی سه درجه کاهش یافته و پس از یک ماه این میزان به بیش از چهار درجه کاهش رسیده است.

» چای روغن لیمو / مورد استفاده: تبخال

روغن لیمو بهترین درمان گیاهی برای تبخال است. لیمو خاصیت ضد ویروسی دارد که از بروز تبخال جلوگیری می کند. چای روغن لیمو را با دم کردن ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری لیمو در یک لیوان آب جوش درست کنید. اجازه دهید خنک شود بعد پنبه را به آن آغشته کنید و چند بار در روز روی تبخال بمالید.

» شیرین بیان / مورد استفاده: پینه و میخچه

شیرین بیان حاوی موادی شبیه به استروژن است که پوست سخت پینه و میخچه را نرم می کند. می توانید از این خمیر خانگی استفاده کنید: چند عدد ریشه شیرین بیان را آسیاب کرده با نصف قاشق چای خوری وازلین مخلوط کنید و آن را به قسمت های خشک و خشن پاها بمالید.

» توپ تنیس / مورداستفاده: درد کف پا

برای گرفتن یک ماساژ ساده و بدون هزینه که عضلات کف پای شما را کشیده و کف پای شما را تسکین دهد، کفش های خود را در آورده و یک توپ تنیس، توپ گلف یا حتی قوطی کنسرو را به مدت یک یا دو دقیقه زیر هر پا بغلتانید. برای این که زق زق کردن پاها را تسکین دهید، می توانید این کار را با یک بطری آب یخ زده نیز انجام دهید.

» روغن نباتی / مورد استفاده: ناخن های شکننده

برای این که واقعا خشکی ناخن را رفع کنید باید به مشکل کمبود رطوبت بپردازید. علاوه بر مصرف مرتب کرم های دست، این درمان شبانه متخصص پوست، دکتر دی الن گلیسر را نیز انجام دهید: پیش از خواب کمی روغن نباتی به دستان خود بمالید، بعد دستکش پلاستیکی بپوشید یا دستان خود را با پلاستیک بپوشانید تا رختخواب تان چرب نشود. این پوشش باعث می شود که روغن به پوست شما نفوذ کند و ازخشکی بیش از حد دست و ناخن جلوگیری شود.

» بستنی / مورد استفاده: سوختن دهان از غذای داغ

بافت سقف دهان شما تنها چند میلی متر ضخامت دارد، بنابراین نسبت به غذای داغ بسیار حساس است. اگر برای خوردن پیتزای داغ صبر نکردید، سوختگی دهان خود را با یک قاشق بستنی یا ماست یخ زده تسکین دهید. خنکی می تواند باعث تسکین موقت سوختگی شود. سرکشیدن یک نوشیدنی خنک یا قرار دادن یک قطه یخ هم در دهان همان اثر را دارد. اما مراقب باشید یخ را پیش از آن که موجب درد شود از دهان خارج کنید.

» شکر / مورد استفاده: سکسکه

بلعیدن یک قاشق چای خوری شکر به صورت خشک می تواند درچند دقیقه باعث قطع سکسکه شود. عصب های ماهیچه ای به ماهیچه ها در دیافراگم دستور می دهند که به طور نامنظم منقبض شوند و ایجاد سکسکه کنند. پزشکان عقیده دارند که شکر باعث می شود که این عصب های ماهیچه ای آرام بگیرند.

» آدامس نعنایی یا دارچینی / مورد استفاده: فشار ناشی از تردد در مسیرهای پرترافیک

هر یک از آدامس های نعنایی یا دارچینی به تنهایی احساس درماندگی را تا ۲۵ درصد کاهش داده و هشیاری را تا ۳۰درصد بالا می​برند و باعث می شوند که رانندگی به نظر۳۰ درصد کوتاه تر بیاید. شما اهل آدامس یا آب نبات نیستید؟ پس به جای آن بوگیر نعنایی یا دارچینی برای ماشین خود بخرید!

» میخک / مورد استفاده: بریدگی ها و دندان درد

پودر میخک را بر روی بریدگی یا زخم بریزید تا مانع عفونت آن شوید. روغن میخک سرشار از اوگنول، نوعی ماده شیمیایی است که هم ضد عفونی کننده و هم مسکن است. همچنین برای تسکین دندان درد، پودر میخک را روی دندان پوسیده خود قرار دهید.

» سیب / مورد استفاده: دندان های سفید

جویدن میوه و سبزیجات ترد مانند مسواک عمل می کند. آنها یک عمل پاک کنندگی طبیعی بر روی مینای دندان انجام می دهند و لکه ها را پاک می کنند. به ویژه سیب نوعی اسید ملایم دارد که باعث از بین رفتن لکه ها می شود. البته به خاطر داشته باشید که پس از این کار حتما دهان تان را با آب بشویید.

» چسب نواری / مورد استفاده: زگیل

این درمان واقعا مؤثر است. پوشاندن زگیل با چسب نواری بهتر از فریز کردن، آن را ریشه کن می کند. بر اساس مقاله ای در آرشیو پزشکی اطفال و نوجوانان، چسب نواری پس از دو ماه ۸۵ درصد زگیل ها را از بین برد. در مقایسه، ۶۵درصد زگیل ها به روش فریز کردن از بین رفتند.

برای استفاده صحیح از چسب نواری، محل مورد نظر را تمیز کرده، قطعه ای از چسب را کمی بزرگتر از اندازه زگیل بریده و روی آن قرار دهید و کمی بمالید تا محکم شود. هر سه روز یک بار چسب را جدا کرده و سلول های مرده را با سنگ پا یا ناخن گیر جدا کنید. این کار را تا زمانی که زگیل کاملا ناپدید شود تکرار کنید. مواد شیمیایی موجود در چسب، زگیل را خفه کرده و از بین می برند.

» زنجبیل / مورد استفاده: دل درد

این گیاه ریشه ای به درستی عنوان آرام بخش معده را دارد. زنجبیل برای رهایی از هرگونه درد و ورم روده و معده مناسب است مثل حالت تهوع ناشی از ماشین گرفتگی یا بارداری. برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را برای ۱۰ دقیقه در آب داغ بخیسانید، سپس صاف کرده و میل کنید. نوش جان!

» روغن زیتون/ مورد استفاده: اگزما

اگزما را با مالیدن مقداری روغن زیتون بر روی محل آسیب دیده تسکین دهید. روغن زیتون که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند التهاب ناشی از اگزما را کاهش دهد. از روغن زیتون به عنوان پایه بسیاری از کرم های نرم کننده استفاده می شود و در صورتی که به تنهایی استفاده شود، فاقد مواد شیمیایی حساسیت زایی خواهد بود که در کرم های آماده وجود دارند. امتیاز دیگر این ماده آن است که آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث ترمیم چروک و لکه های قهوه ای در پوست شده و از به وجود آمدن آنها جلوگیری می کند.

یک قاشق چایخوری از آن را بر روی پوست بمالید. این کار لایه محافظی بر روی پوست ایجاد می کند که از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. فرزانه تهرانی گفت:

    با سلام وتشکربسیار آموزنده وخوب بود استفاده ی فراوان کردیم .به امید دیدار مجدد و بهره گیری از مظالب خوبتان.ممنونم

  2. amir arsalan گفت:

    با سلام و روز بخیر .مطالبتون خیلی باحال بود.ممنون از راهنماییهاتون.موفق باشید

  3. میلانی گفت:

    دندان بنده اعصاب کشی شده است ولی عفونت زیادی دارد به طوری که در فک بنده به صورت یک عدد توپ تنیس کوچکتر عفونت ایجاد شده است البته دندان من هنوز پر نشده است می خواستم که بهترین درمان برای خشک کردن عفونت را جویا شوم باتشکر

    • فاتح گفت:

      دوست عزیز شما باید قبل از عصب کشی یا دندان کشیدن عفونت دندان خود را از بین می بردید هرچند مقصر دندان پزشک بوده اما الان عفونت شما در مرحله درد اوری است با اب نمک و سیر از بین نمیره شما باید قرص پنی سیلین همراه با قرص مترونیدازول مصرف کنید فکر نکنم اموکسی سیلین تاثیر خوبی داشته باشه .

  4. پریسا اهوازی گفت:

    سلام.برای عفونت دندان میتونی پوست انار رو رو لثه بزاری تا عفونتش رو بکشه.

  5. فرح حاجيوندي گفت:

    براي رفع دندان درد بشكل اورژانسي كمي زنجبيل را در آب ولرم حل كنيد و چند بار در يك وعده در دهان نگه داريد و اثر فوري و مؤثر آن راببينيد . هم چنين براي رفع آبسۀ دندانها از محلول عرق كاسني و آبليمو استفاده كنيد .

  6. MOHAMMAD گفت:

    توجه توجه

    هرکی ازوجودزگیل واقعا داره عذاب میکشه حتماحتمااین کارروبکنه .من خودم هفت هشت سالی بودکه یه زگیلی بزرگ درارنج دستم بودکه خیلی عذابم میداد هیچ روشی جواب نمیدادتااینکه سرزگیلموگرفتم ویه طرف نخ تقریبانازک وسفت رو زیرپام گرفتم ویه طرف دیگرشوبادستم محکم محکم به طوری که نذاره جریان خون به داخل زگیل بره سه چهارباردورش زدم(تاکیدمیکنم بایدخیلی سفت باشه واگه اینکارروشب هنگام خواب انجام بدیددیگه هیچ دردی رونمیفهمید)ویه گره محکمی زدم که بازنشه تقریبافردای همون روزنخ قبلی روبازنکردم وازروی اون یک باردیگه این دفعه محکم ترازقبلی دوسه دوربانخ بستمش ووقتی یکی دوروزگذشت دیگه روی زگیل کاملاسفیدشده بودونرم هم نبودوخشک بود و من همین کارنخ بستن رویه باردیگه هم انجام دادم ونخهای قبلی روبازنکردم تااینکه حدودیه هفته ازبستن نخ اولی گذشت ووقتی بادستم زگیل روتکان میدادم یه ترکی ازوسط زگیل برداشت ومن فهمیدم که زگیل کاملا خشک شده وبامختصری تکان دادن اول یه طرف زگیل وبعدتمام زگیل روازجاش دراوردم .بودن کوچک ترین دردی.والان هم که اینومینویسم زگیلی وجودنداره وکلایک هفته طول نکشیدکه رفت.یاحق

  7. سارا کیانی گفت:

    سوختگی با آهن که الان یک هفته هست ازش گذشته روش یه لایه سفید ه خشکه چیکار باید بکنم

  8. nazanin گفت:

    vas sar dard che kar baiad kard?????

  9. sadaf گفت:

    خیلی مطالب جالب بود از کمکتون ممنون.میشه درباره ی لکه های جا مونده ی زخم توضیح بدین

  10. سپیده گفت:

    سلام عفونت دندانم وارد فک شده است وهر درمان دندان بزشکم بی نتیجه است خواهشا راهنماییم کنید

  11. الهه گفت:

    با سلام
    بدلیل تماس با موادحساسیت زا،دچار تاول چرکی وقرمز و تورم شدید در پشت دست ومچ آن شده ام،ویکی از تاول هاکه خیلی بزرگ شده بود،ترکید،وبا وجود استفاده از پماد بتامتازون وهیدروکسیزین هیچ بهبودی نیافتم ودر حال دردناکتر شدن نیز هست،امکان نراجعه به دزشک هم ندارن،خواهش میکنم،تو رو خدا یه راهمار بهم بدید تا دستم قط نشده

  12. نرگس م گفت:

    سلام خسته نباشید من مزاجم سودایی نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
    صورتم و بخصوص پیشانیم لک زده و خیلی ناراحنم آخه هنوز مجردم و ۳۱ سالمه
    ممنون

  13. طراحی سایت گفت:

    باسلام
    ممنون از مطالب خوبتون.

  14. غزال ش گفت:

    سلام. من به دلیل کم پشتی ابروهام و به توصیه یکی از دوستان، سیر له شده را روی ابروهایم زدم. متاسفانه تاول زده و قرمز شده.و درد داره. نمیدونم چکار کنم که خوب بشم. لطفا راهنمایی کنید. تشکر

  15. حسین ق گفت:

    عزیزم الکل سفید نجسه
    این چه راهنمایی که میفرمایید

  16. احمدپور گفت:

    سلام دوستان من در انگشت کوچک پای راستم دو سه تا جوش مانند والبته محکم و زمخت ایجاد شده که هنگام کفش پوشیدن یا وقتی که دستشون میزنم درد میگیرن (نمیدونم میخک هست یا زگیل)برای از بین بردنشون چکار باید بکنم ممنون میشم اگه پاسخ بدید

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین