تماس با ما خانه
RSS

تیروئید شما مسئول کنترل متابولیسم و رشد است و هنگامی که بدن با فقر ید مواجه می شود، عملکرد این غده مختل خواهد شد.

علائمی از قبیل کلسترول بالا، خستگی، افسردگی، از علائم کمبود ید در بدن هستند. اضافه کردن مواد غذایی غنی از ید به رژیم روزانه، از بروز این علائم تا حد زیادی پیشگیری می کند:

موز: نه تنها میوه ای برای افزایش سطح انرژی و تامین پتاسیم بدن است، بلکه هر عدد از آن ۳ میکروگرم ید دارد. شما می توانید برای تامین ید، روزانه بیش از یک موز متوسط بخورید.

نمک ید دار: این نوع نمک بسیار متفاوت از نمک طبخ است و هر گرم از آن ۷۷ میکروگرم ید دارد.

گوشت بوقلمون: علاوه بر این که منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ب، فسفر و … است، هر ۸۵ گرم از آن ۳۴ میکروگرم ید به بدن می رساند.

آلوی خشک: تنها ۵ عدد آلوی خشک نیاز شما را به فیبر، ویتامین آ و ویتامین کا تامین می کند ضمن این که منبع خوبی از ید است.

تخم مرغ آب پز: سرشار از ویتامین های آ، دی، روی، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و … بوده و ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به ید را تامین می کند.

سیب زمینی پخته شده: سرشار از ویتامین ها، فیبر و پتاسیم است. شما با مصرف یک عدد سیب زمینی پخته شده ۶۰ میکروگرم ید به بدن تان می رسانید. این یعنی ۴۰ درصد از میزان نیاز روزانه خود به ید را با مصرف یک سیب زمینی پخته شده برطرف کرده اید.

شیر: اکثر مردم به خاطر نگرانی از کمبود ویتامین دی و کلسیم، شیر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند اما بهتر است بدانید این نوشیدنی حاوی مقادیر مناسب ید نیز هست. در هر فنجان از شیر ۵۶ میکروگرم ید وجود دارد و ۳۷ درصد از نیاز روزانه شما را به این ماده معدنی تامین می کند.

میگو: ید به وفور در میگو یافت می شود. هر سه اونس میگو حاوی ۳۵ میکروگرم ید است. شما نه تنها این ماده معدنی را از میگو دریافت می کنید بلکه مقادیر مناسب کلسیم و پروتئین را نیز به بدن تان می رسانید.

منبع:salamatnews.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین