تماس با ما خانه
RSS

ارزش غذايي آن تقريباً شبيه كلم گل است. مقدار ويتامين برگها بيش از ساقه آن است.

مواد لازم :

_ گوشت گوسفندي 300 الي 400 گرم

_ نخود و لوبيا سفيد دو سوم پيمانه

_ سيب زميني 1 عدد

_ پياز 1 عدد

_ كلم قمري ترد و تازه 1 عدد

_ ريحان خرد شده 1 پيمانه

_ نمك و زردچوبه و فلفل به ميزان لازم

_ نعناع خشك به ميزان لازم

_ روغن زيتون به ميزان لازم


طرز تهيه :

كلم قمري را پس از شستن به قطعات ريز به اندازه حبه قند خرد كرده و با ريجان خرد شده و كمي روغن تفت دهيد .

نخود و لوبيا را از شب قبل خيس كنيد و با بقيه مواد روي شعله بگذاريد تا پخته شود و در آخر نعناع خشك را در روغن زيتون ريخته و به آبگوشت اضافه كرده و نوش جان كنيد.

آبگوشت از دير باز يكي از غذا هاي اصيل و خوشمزه و سالم ايراني بوده و هست .متاسفانه اين روزها بعضي خانواده ها فست فود را جايگزين اين نوع غذاهاي سالم كرده اند . نه تنها تهيه اين غذا راحت و آسان ميباشد بلكه از ارزش غذايي فراواني برخوردار است و اين غذا رابعنوان يك غذاي كامل ميتوان محسوب كرد . اين غذا كه نه تنها پروتئين و هيدرات كربن و چربي مورد نياز بدن را تامين ميكند چون معملاً ايراني ها به همراه آن سبزي و يا پياز و سالاد ميل ميكنند اين امر موجب تامين ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن و موجب جذب هر چه بيشتر موادفوق ميگردد .

دوستان عزيز من تمام چربي گوشت كه از نوع چربيهاي اشباع شده ميباشد را ميگيرم و به جاي آن با اضافه كردن روغن زيتون به نعناع براي روي آبگوشت استفاده ميكنم .البته شما با توجه به نوع تغذيه ميتوانيد به روش خود عمل كنيد قبل از اينكه آبگوشت را از روي شعله برداريد مقداري از سيب زميني را له كرده و در آب آن بريزيد تا آب غليظ تر و خوشمزه تر باشد هر چه آب آبگوشت كمتر باشد خوشمزه تر است

نكته اي كه در مورد انتخاب كلم قمري بايد رعايت كنيد اين است كه كلم قمري ترد و نرم و بدون الياف سفت و خشك باشد وبا اين اوصاف وقتي پخته ميشود شبيه به سيب زميني شده وميتوان آنرا با نخود و لوبيا و سيب زميني با گوشت كوب كوبيده و در كنار گوشت بر سر ميز غذا بگذاريد .

خانمهاي كارمند با خيال راحت اين غذا را در آرام پز بگذارند و زمانيكه از سر كار برميگردند غذاي تازه و گرم و آماده را نوش جان كنند .

منبع : آشپزی رنگین

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. وحید گفت:

    ماش وقمری اصفهانی قمری ماش2پی جعفری گشنیز ترخون شوید تره پونه گوشت بره ریحان داخل دیگ ریخته با حرارت کم پخته شود روغن یا کره بومی ابلمو یا ترشی میل شود دون ترشی مقوی معده ضد غدد سرطانی وچربی

  2. فریبا گفت:

    عزیزم چرا نصفه مینویسی؟ گوشت چی شد؟ کامل توضیح بدید تا تازه واردهایی مثل من هم بتونن استفاده کنن.

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین