تماس با ما خانه
RSS

بدن سازی زنان:ورزش بدنسازي امروزه يکي از پر طرفدارترين ورزشهاي جهان است و مردان زيادي به اين رشته ورزشي علاقه مند هستند . طبق آمار هاي رسمي فدراسيون جهاني بدنسازي در حال حاظر بدنسازي بيشترين ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهاي رزمي به علت گستردگي فراوان در جنوب شرق آسيا و فوتبال رتبه هاي دوم و سوم را در اختيار دارند .

Y1397972320

اما سوالات عمده اي که معمولا براي خانم ها درباره بدنسازی زنان مطرح مي شود بدين قرار است :
1) آيا ورزش بدنسازي همانطور که براي مردان مفيد است براي زنان نيز مفيد است ؟
2) آيا زنان در صورت پرداختن به بدنسازي داراي بدني عضلاني ، تفکيکي و در يک کلام مردانه مي شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثير قرار مي گيرد ؟
3) آيا اين ورزش خطري از لحاظ فيزيولوژي و آناتومتيک براي زنان ندارد ؟

 
پاسخ به سوال اول
فلسفه هر ورزشي وراي قهرماني و کسب افتخار براي مردان و زنان داشتن اندام دلخواه ، سوزاندن چربي اضافي , توانايي بدني مطلوب در مواقع بحران و کسب مهارت هاي خاص بدني با تکيه بر تمرينات مکرر است . بايد گفت که بدنسازي ورزشي است که موارد فوق را با تضمين کامل به ورزشکار خود ارايه مي دهد . بدنسازی زنان علاوه بر سوزاندن سريع و سبک چربي هاي اضافه بدن , اندام شما را کاملا موزون و هماهنگ کرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق العاده اي مي دهد که مي توانيدآن را در تمامي بدنسازان در سطوح مختلف ببينيد .
پس با توجه به شرايط عدم تحرکي که بر زنان جامعه ايران حاکم است بدنسازي زنان نه تنها براي آنها مفيد است بلکه براي آنان الزامي است . آمار وحشتناکي که از پوکي استخوان ، روماتيسم مفصلي و …… در زنان ايراني مؤيد اين نکته است که اپيدمي خطرناکي ناشي از کم تحرکي در بين زنان در حال شيوع است که تنها را آن تحرک بيشتر در قالب ورزشهايي مثل آيروبيک و بدنسازي زنان است .علاوه بر اين داشتن تناسب اندام براي يک دختر يا زن امتيازي غير قابل انکار محسوب مي شود که نمي توان ان را انکار کرد

 

پاسخ به سوال دوم
بايد گفت که بدنسازي زنان نه تنها بدن زن را مردانه نمي کند بلکه به بدن فرمت دخترانه تري مي دهد. اشتباه زنان در اين است که بدنسازان زن را قهرمانان استروئيدي مي پندارند که داراي بدن هايي مردانه و خشن هستند اما واقعيت اين است که تمام مدل هاي روز دنيا مثل هنرپيشه هاي هاليوود و خوانندگان زن مطرح جهان که بدن متناسب آنها آرزوي هر زني مي تواند باشد , بدنسازي و آيروبيک را در سرلوحه برنامه هاي روزمره خود قرار داده اند . اما اين مطلب را از نظر علمي هم قابل اثبات است .
عضلاني شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست که هرقدر ميزان تمرينات شديد بدني را افزايش دهند ميزان ترشح وتوليد اين هورمون در بدنشان افزايش يافته در نتيجه بدنشان عضلاني تر و خشن تر مي شود اما در بدن زن مقدار اين هورمون فوق العاده کم است و افزايش فعاليت بدن تاثير خاصي بر روي ميزان ترشح اين هورمون در بدن ندارد . در نتيجه در صورتي که قرص ها و مواد تزريقي حاوي تستترن مصرف نشود .

. مثل کاري که زنان بدنساز حرفه اي انجام مي دهند يعني تزريق تستترن به بدن } ما به هيچ وجه شاهد بدني با فرمت مردانه نخواهيم بود بلکه :
تاثير بدنسازي زنان بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربي هاي دور عضلات است که خود از افتادگي عضله جلوگيري کرده و فورمت منسجم , محکم و استيل فوق العاده دخترانه و منسجمي را به فرد مي دهد .

 

پاسخ به سوال سوم
دقيقا اين سوال براي مردان هم مطرح است و برنامه نويسي ورزشي و تغذيه يکي از مهمترين نکات بدنسازي است که مي بايد به آن توجه خاص شود و در این مورد باید به متخصصین تغذیه مراجعه کرد و از مصرف داروهایی که باعث اثرات مخرب روی بدن ورزشکار می شود اجتناب کرد.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. ستایشl گفت:

    بدنسازی واقعا عالیه مخصوصا برای روحیه یه خانوم

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین