تماس با ما خانه
RSS

امروزه با همه گیر شدن ابزار های تکنولوژی دیگر کامپیوتر و لپ تاپ جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه اغلب ماست. در این مطلب روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها از لپ تاپ خود بهتر مراقبت کنید.

 hou13392

برای تمیزکردن بدنه مات لپ تاپ از پاک کننده مخصوص و دستمال های ابریشمی نم دار استفاده کنید

اول از همه بدنه لپ تاپ مهم است چرا که بیش از باقی مناطق با آن در ارتباط هستید و ممکن است اثر انگشت روی آن بماند. اگر هنوز لپ تاپ نخریده اید بهتر است به جنس بدنه که براق نباشد دقت کنید. برای پاک کردن این قسمت می تواند از پاک کننده های مخصوص و یا دستمال های ابریشمی که خیلی کم نم دار شده اند استفاده کنید.

برای تمیز کردن صفحه کلید باید نوع آن را مورد نظر داشت

دومین نقطه که با آن ارتباط بیشتری داریم کیبورد لپ تاپ است. برای تمیز کردن صفحه کلید باید نوع آن را مورد نظر داشت. صفحه کلیدهایی که دکمه های آن از یکدیگر جدا هستند و هرکدام محفظه خود را دارند تنها با تمیز کردن ظاهر و روی آن تمیز می شوند. برخی صفحه کلیدها نیز به صورت یکپارچه هستند و بین آن ها راه های نفوذ گرد و خاک وجود دارد. برای تمیز کردن آن ها باید از هوای فشرده شده با استفاده از یک لوله نازک استفاده کنید تا تمامی آلودگی های درون کیبورد خارج شود.

برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید

برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است بسیار احتیاط کنید. این بخش از لپ تاپ بسیار حساس است و ممکن است به هر ماده ای سازگاری نداشته باشد. برای تمیز کردن آن بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید. آب یا مواد ضد عفونی کننده می توانند این صفحه را از کار بیاندازند.

برای تمیزکردن منافظ لپ تاپ استفاده از هوای فشرده شده و دستمال های نازک و لطیف بهتر است

در کناره هر لپ تاپی تعدادی ورودی مختلف و درگاه های متفاوت وجود دارد که باید همیشه تمیز باشند. بهترین راه برای تمیز کردن این درگاه ها استفاده از هوای فشرده شده و همچنین دستمال های نازک و لطیف است. هیچگاه از آب و یا دستمال های نم دار استفاده نکنید چرا که ممکن است آب به داخل آن ها نفوذ کرده و از کار بیافتند.

بهتر است باتری لپ تاپ ها را هفته ای یکبار با دستمال خشک تمیز کنید

باتری لپ تاپ ها ممکن است بر اثر کثیفی ها عمرشان کاهش پیدا کند از همین رو بهتر است آن ها را هفته ای یکبار تمیز کنید. تنها کافی است باتری را از محفظه اش خارج و آن را با دستمال خشک تمیز کنید.

بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی است

برای تمیز کردن مانیتور هیچ‌گاه از آب و یا دستمال های مختلف استفاده نکنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی هاست که تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند.

لپ تاپ را در محل هایی که گرد و خاک و رطوبت بالا است قرار ندهید

همیشه بهترین راه پیشگیری است پس بهتر است از قرار دادن لپ تاپ در محل هایی که گرد و خاک زیاد است و همچنین مکان هایی که رطوبت آن ها بالا است جدا خودداری کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین