تماس با ما خانه
RSS

پنج عنصر در فنگ‌شویی وجود دارد: آتش، آب، خاك، فلز، و چوب. این پنج عنصر به طور مستقل و در كنار هم كار می‌كنند تا آرامش را حفظ و انرژی را به فضا بازگردانند.

mo13907 - Copy
از چوب برای ایجاد قدرت خلاقیت و پرورش درونی استفاده می‌شود. چوب هم‌چنین بیان‌گر جنبه‌هایی هم‌چون تولد، توان، انعطاف‌پذیری، و ادراك است. حتما باید تعادل و هماهنگی درستی در استفاده از چوب در فضا وجود داشته باشد چراكه استفاده بیش از اندازه از آن در فضا حسی از خودسری، انعطاف‌ناپذیری، و عدم تعادل را به وجود می‌آورد. كمبود چوب در خانه نبود خلاقیت، دلسردی، و افسردگی را به وجود می‌آورد. از چوب در كنار گیاهان، كاغذ، مبلمان، و پارچه استفاده كنید.
آتش توانایی رهبری و اشتیاق را افزایش می‌دهد. در خانه از آتش برای تقویت بیان‌گری، الهام، و جسارت استفاده می‌شود. در استفاده از آتش تعادل را باید حفظ كرد. استفاده بیش از حد از آن خوب نیست و می‌تواند نشان‌دهنده عصبانیت، پرخاش‌گری، كج‌خلقی، و رفتار فكرنشده باشد. كمبود آتش ایجادكننده سردی عواطف، بی‌هدفی، گنگی، و بی‌ارزشی است. برای ایجاد آتش در خانه چند شمع و چراغ‌های پرنور به آن اضافه كنید و از نور طبیعی خورشید بیش‌ترین بهره را ببرید. علاوه بر این، وسایل الكترونیكی، تصاویر چاپی حیوانات، رنگ‌های تند مانند قرمز، صورتی، و یا ارغوانی به‌عنوان یك عنصر آتش‌زا شناخته می‌شوند.

خاك بر توانایی جسمانی و نظم ما تاثیر می‌گذارد و در عین حال حسی از تعادل و پایداری را ایجاد می‌كند. استفاده زیاد از خاك در خانه حسی از ملال، تنبلی، و خشكی را ایجاد می‌كند. كمبود عنصر خاك در خانه معمولا به نامنظمی، در هم ریختگی، و عدم تمركز منجر می‌شود. با استفاده از رنگ‌هایی مانند سبز، قهوه‌ای، و خاكی عنصر خاك را به فضای خود اضافه كنید. تصاویر منظره و اشكالی به شكل مستطیل و مربع نیز این عنصر را وارد خانه می‌كنند.

فلز بر وضوح ذهن و منطق تاثیر می‌گذارد. فلز بر روی توانایی‌های مربوط به سازماندهی، تمركز، عدالت، و تحلیل اثرگذار است. استفاده زیاد از فلز به پر حرفی، افكار انتقادی، و صحبت كردن بدون تفكر منجر می‌شود. كمبود عنصر فلز معمولا به سكون، احتیاط‌ كاری، و عدم تمركز منجر می‌شود. با استفاده از اشكال مدور و بیضی این عنصر را به خانه خود اضافه كنید. هر چیزی كه از فلز ساخته شده است مانند آهن، آلومینیوم، طلا، و نقره، یا سنگ‌ها و صخره‌ها، و نیز رنگ‌هایی هم‌چون سفید، خاكستری، نقره‌ای، و نیلی نمادی از عنصر فلز در فضای خانه هستند.

عنصر آب مسئول معنویت و احساسات است. تعادل در استفاده از عنصر آب الهام، خرد، و بینش را به فضای خانه وارد می‌كند، در حالی كه استفاده زیاد از عنصر آب حسی از عدم تعادل روحی را به وجود می‌آورد. كمبود عنصر آب به تنهایی، افسردگی، و استرس منجر می‌شود. با اضافه كردن رنگ‌مایه‌های سیاه و تیره مانند آبی، سبز، و بنفش عنصر آب را به خانه خود بیاورید. سطوح بازتابی مانند آینه‌ها، اشكال بدون شكل یا غیر هندسی و هر شی مرتبط با آب مانند آكواریوم و فواره نماینده عنصر آب در فضای خانه هستند.
چگونه با استفاده از عناصر فنگ‌شویی آرامش و نظم را در خانه خود ایجاد كنیم  ؟
بر اساس مکتب فنگ شویی حضور بودا در خانه سریعا آرامش ایجاد می‌كند. معمولا پیشنهاد می‌شود كه از تصویری از بودا در خانه خود استفاده كنید. عطردرمانی یكی دیگر از عناصر آرامش‌بخش فنگ‌شویی است. استفاده روزانه از اسانس زیتون به ایجاد آرامش، انرژی، و تمیزی خانه كمك می‌كند و نیز فضایی عاطفی را به وجود می‌آورد. هنر نیز در فنگ‌شویی از اهمیت زیادی برخوردار است و گفته می‌شود كه انرژی خانه و دفتر كار را افزایش می‌دهد. فقط از این‌كه اثر هنری مورد نظر با فضای شما تناسب دارد مطمئن شوید.

برای مثال اتاق خواب یا حمام باید دارای اثر هنری‌ای باشند كه آرامش‌بخش باشد، چیزی مانند تصویری از طبیعت. اتاق‌های خانواده و دفترهای كار باید دارای آثار هنری انرژی‌بخش باشند كه دارای رنگ‌های روشن و تصاویر متنوع است. لحن اثر هنری باید با لحن اتاق یكی باشد. شمع‌ها نماینده عنصر آتش هستند و در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشند. هم‌چنین می‌توان از یك فواره در خانه استفاده كرد. فواره نماینده عنصر آب است و فضایی آرامش‌بخش را در خانه ایجاد می‌كند.

بامبو یكی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌شویی است. نه تنها زیباست بلكه نماینده عنصر خاك و نمادی از شانس خوب است. استفاده از گیاهان نیز توصیه می‌شود و گفته می‌شود گیاهان در خانه فضایی خردمندانه ایجاد می‌كنند.

منبع : chidaneh.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین