تماس با ما خانه
RSS

چیدمان مناسب یعنی آرامش خانه این نکته ای است که تمام خانم های خانه دار به آن رسیده اند. آپارتمان ها و ساختمان های کوچک وسایل زیاد خانه، جای محدود و دسترسی آسان به وسایل و اسباب مورد نیاز سبب می شود ما بیشتر به اطراف مان دقیق شده و در پی یافتن مکان هایی برای جا دادن وسایل باشیم.

03-02-2014 12-13-24 ب

برای این کار اول باید برخی از اسباب و لوازمی را که مورد نیازمان نیست یا کهنه و غیرقابل استفاده هستند، دور بریزیم و آنهایی را که قابل مرمت و استفاده مجدد هستند، تعمیر کنیم.

۱- با اشتیاق دکورتان را طراحی کنید

وقتی مطمئن نیستید چه چیزی روی قفسه‌های دیواری بگذارید، ابتدا مشخص کنید به چه وسایلی علاقه دارید. سرگرمی‌ها و علایق شما باید در انتخاب‌تان تاثیر داشته باشد و فضای خانه‌تان انعکاسی از زندگی هر روزه‌تان باشد.

 

نقاشی قاب شده فرزندانتان، کتاب‌ها، بشقاب‌های نفیس و مجموعه‌های مختلفی که جمع آوری کرده‌اید، می‌توانند گزینه‌ خوبی باشند. خانه‌تان باید شبیه به شما باشد. از وسایل و کاردستی‌هایی که برای شما یادآور خاطرات گذشته‌اند، استفاده کنید.

۲-ترکیب الگو‌های سفید و رنگی

ساده‌ترین راه ترکیب الگو‌ها، انتخاب یک رنگ خاص و همراه کردن آن با سفید است. پرده راه راه، پارچه گلدار صندلی و طرح هندسی بالش، همگی به انتخاب الگوی رنگ آبی و سفید اشاره می‌کنند.

۳- رنگ‌ها اثر روانشناسی دارند

 

رنگ‌ها عامل مهمی در طراحی هستند. چون به جز تغییر حال و هوای یک اتاق روی افراد تاثیر روانشناسی دارند.

 

مثلا رنگ آبی چون اشتها را کم می‌کند، مناسب اتاق ‌ناهارخوری یا آشپزخانه نیست، برعکس رنگ‌های روشن، شاد و آرامش‌بخش مناسب اتاق‌پذیرایی هستند. مطمئن شوید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، مکمل یکدیگرند.

 

 

۴- سبک دکوراسیون به هماهنگی کمک می‌کند

سبک دکوراسیون نه تنها کار دکوراسیون را آسان می‌کند، بلکه چون سلیقه و نحوه زندگی صاحب خانه را نشان می‌دهد، دارای اهمیت است.

 

سبک دکوراسیون می‌تواند کلاسیک، مدرن، دریایی، استوایی، اروپایی، آسیایی یا هر چیزی که فکر آن را بکنید، باشد. مبلمان و وسایلی بخرید که با سبک و موضوع مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

۵- نورپردازی به اندازه مبلمان اهمیت دارد

نور دارای اهمیت است چون به جز روشنایی، حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد. پس از نور‌هایی استفاده کنید که شما را به این دو مورد نزدیک کند. لامپ و فلورسنت برای نور کلی و شمع و لامپ‌های کوچک برای نورپردازی‌های رمانتیک مناسبند.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین