تماس با ما خانه
RSS

چگونگی انتقال اطلاعات اینترنتی در جهان

جالب است بدانید که با استفاده از اتصال های ماهواره ای تنها ۱ درصد از تمام داده های اینترنتی و ارتباط های صوتی در جهان انتقال پیدا می کنند و ۹۹ درصد ترافیک این شبکه جهانی توسط کابل های زیر دریایی انتقال پیدا می کند و به همین دلیل در اکثر اوقات دلیل اصلی کاهش سرعت و پهنای باند اینترنت می تواند آسیب دیدن یکی از این کابل ها توسط یک کشتی باشد.

K1387952791

این کابل ها توسط کمپانی های معروفی ساخته شده اند که هر کدام از آن ها پس از ساخت و ارائه آن به کشورهای استفاده کننده از آن کابل وظیفه نگهداری و تعمیر آن را نیز در صورت بروز مشکلات و حوادث بر عهده دارند پس نتیجه می گیریم که پروژه های کابل کشی در این سطح نیز هزینه های بالایی را در بر دارند.

 

کابل های زیر دریایی اینترنت ایران

اما اگر می خواهید بدانید که ایران از طریق چه کابل هایی به شبکه جهانی اینترنت متصل است و طول هر یک از این کابل ها چقدر است بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید. توجه داشته باشید که نام کمپانی سازنده و پشتیبان هر یک از این کابل ها با رنگ نمایش داده شده آن کابل در تصویر نوشته شده است و در جلوی آن طول کابل اینترنت مورد نظر نیز به واحد کیلومتر نوشته شده است.

 

همانطور که می بینید نسبت به دیگر کشورهای همسایه ایران نه تنها از تعداد خطوط کمی برای اتصال به اینترنت برخوردار است بلکه از همه ی آن ها نیز تعداد اتصال های بیشتری را با این شبکه مجازی دارد که نسبت به مساحت آن و همچنین جمعیت آن این امر کاملاً طبیعی است.

 

آموزش دیدن کابل های موجود زیر دریایی اینترنت

اگر دوست دارید که ببینید هر یک از کابل هایی که به ایران در حقیقت اینترنت رسانی می کنند از کجا کشیده شده اند و به غیر از ایران به چه کشورهای دیگری نیز اینترنت رسانی می کنند می توانید از سایت Submarine Cable Map که توسط کمپانی PriMetrica راه اندازی شده است سر بزنید. در این سایت که با استفاده از نقشه گوگل قدرت یافته است می توانید به راحتی تمام کابل های زیر دریایی موجود در جهان را که وظیفه انتقال داده های اینترنتی را دارند را مشاده کرده و با کلیک بر روی هر یک از آن ها اطلاعات کامل تری مانند شرکت سازنده ، کشورهای متصل به این کابل ، تازیخ ساخت ، طول و … را در کادر سمت راست صفحه ببینید.

 

یکی دیگر از استفاده هایی که می توانید از این نقشه ببرید اگر در فکر تهیه یک سرور برای سایت خود هستید این است که نزدیک ترین سرورها را به ایران که از طریق این کابل ها به ایران متصل می شوند را انتخاب کنید تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت خود را در مرورگر کاربران این کشور افزایش دهید. البته توجه فرمائید منظور از افزایش سرعت تنها چند صدم ثانیه است که می تواند برای سایت های پر بازدید خیلی مهم باشد ..

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین