تماس با ما خانه
RSS

محققان سوئیسی ربات انسان‌نمایی را طراحی کرده‌اند که به کودکان در ارتقا مهارت‌های نوشتاری کمک می‌کند. سیستم رباتیک CoWriter که توسط محققان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) ساخته شده است، در آزمایش‌های انجام‌شده با حضور کودکان مدرسه‌ای بین شش تا هشت سال، عملکرد موفقی به ثبت رساند.

hhs2079
در این آزمایشات، دانش‌آموزان به ربات یاد می‌دهند که املای خود را ارتقا دهد و این ارتقای عملکرد نوشتاری ربات موجب بهبود مهارت نوشتاری کودکان می‌شود. به منظور آموزش‌دادن به ربات، دانش‌آموز باید نخست با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، واژگانی را آماده کند؛ این ربات سپس، واژه را بر روی صفحه تبلت می‌نویسد و کودک، اشتباهات آن را با نوشتن دوباره کل واژه یا حروف خاص تصحیح می‌کند. زمانی که وی از عملکرد نوشتاری ربات رضایت داشته باشد، به سراغ واژه بعدی می‌رود.

این ربات، همزمان حروف تصحیح‌شده را برای ارائه تفاوت‌ها، تحلیل کرده و سپس تلاش‌ خود را برای ارتقای سطح نوشتار کودک افزایش می‌دهد. کودک در فرآیند یادگیری بدون این که متوجه شود، تمرین نوشتار را انجام می‌دهد. این ربات 58 سانتی‌متری را می‌توان برای منعکس‌کردن مشکلات نوشتاری که دانش‌آموزان در درس املا با آن مواجه‌اند، برنامه‌ریزی کرد یا از آن برای بازتولید اشتباهات رایج دانش‌آموزان در املا بهره برد. ربات ابداعی از پایگاه داده نمونه‌های نوشتاری بهره می‌برد و قادر است واژگان با سطوح دشواری مختلف را بر روی صفحه تبلت بنویسد.

 

ایده طراحی ارائه ربات جدید این است که کودکانی که در نوشتن حروف و درس املا دچار مشکل هستند، انگیزه و اعتماد به‌ نفس‌شان افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد کودکان بدون داشتن مخاطب برای آموزش‌دادن به آن، علاقه خود به ارتقا مهارت نوشتاری‌ را از دست می‌دهند و این موضوع بر تمامی دوران تحصیل و بزرگسالی‌ آن‌ها اثر می‌گذارد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین