تماس با ما خانه
RSS

لابد دوست دارید بفهمید توده‌ی روی گردنتان یک کیست ساده است یا چیزی بدشگون‌تر مثل سرطان، شاید هم آن خال که نمی‌دانید واقعا خال است یا علامتی از این اپیدمی گریزناپذیر قرن. روش‌های زیادی برای تشخیص وجود دارند اما همه آنها زمان‌بر و صد البته هزینه‌بر هستند. نظرتان چیست دستگاهی در اختیار داشته باشید که ظرف چند ثانیه و تنها با برخورد عطر نفس‌تان با آن به پاسخی که می‌خواهید برسید؟

hhs2542

به لطف پژوهشگران انستیتوی ملی مهندسی مواد ژاپن (NIMS) سنسوری تولید شده که می‌تواند عطر نفس شخص را آنالیز و در صورت وجود علائم سرطان وی را آگاه کند. جالب است بدانید نفس افراد مبتلا به سرطان حاوی مواد خاصی است که دستگاه قادر به تشخیص آنهاست. سنسور یاد شده با استفاده از نوار باریکی که در واقع یک چیپ کوچک نصب شده بر روی دستگاه است کار می‌کند.

شایان ذکر است که سال گذشته نیز پژوهشگران دانشگاه چونگ‌کینگ چیزی مشابه ابداع کردند که البته منحصرا قادر به تشخیص سرطان ریه بود اما سنسور جدید طیف گسترده‌تری از انواع سرطان‌ها را شناسایی می‌کند و قادر است با تلفن‌های هوشمند نیز جفت شود، این یعنی اینکه کیت‌های تشخیص سرطان هم مثل کیت‌های بارداری که در خانه‌ها رایج شده قرار است در داردخانه‌ها با قیمتی مقرون به صرفه ارائه شوند تا همه توان مالی برای تهیه آنرا داشته باشند.

دست نگه دارید! بنا به گفته محققین ۶ سال طول می‌کشد تا به این دستگاه دسترسی پیدا کنیم چرا که هنوز راه زیادی در راه است، ازکسب اطمینان جهت صحت کارکرد گرفته تا موانع نظارتی که همه و همه مستلزم گذر زمان است.
منبع : farnet.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین