تماس با ما خانه
RSS

ما انسان ها با توجه به وسایل رفاهی ای که برای فصل سرما برای خود مهیا کرده ایم،شاید در گرمای خانه به این فکر نکرده ایم که حیوانات در طبیعت چگونه با سرما مقابله میکنند.آگاهی از شیوه ی سازگاری با طبیعت در فصل سرما برای حیوانات جالب و خالی از لطف نخواهد بود،در این جا چند نمونه از چگونگی مقابله با سرما توسط حیوانات آورده شده است….

U1391196924

 

فک‌ها در زمان یخ‌بندان چه می‌کنند؟

 

فک‌ها با ایجاد لایه‌ای ضخیم از چربی در زیر پوست، بدن خود را در مقابل سرما حفظ می‌کنند. آن‌ها با یخ زدن آب سوراخ‌های بینی‌شان را از آب خارج می‌کنند تا بتوانند هوای کافی به بدن خود برسانند.

پوست کلفت

 

بسیاری از حیوانات بخصوص در طول زمستان لباسی گرم برتن می‌کنند. پوست این حیوانات در زمستان کلفت‌تر از حد معمول می‌شود. این شترهای مناطق خشک آسیای مرکزی پوست‌شان با سردشدن هوا کلفت می‌شود. سرمای زمستانی این مناطق تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد زیرصفر نیز می‌رسد.

 

گرم و سفید

 

این نوع سمورها با سردشدن هوا علاوه بر ضخیم‌تر شدن پوست‌، رنگ‌شان نیز از قهوه‌ای به سفید تبدیل می‌شود تا بتوانند به راحتی خود را در برف پنهان کنند.

 

D1391197542

خواب زمستانی خرس‌ها

 

خرس‌های قهوه‌ای با سرد شدن هوا به خواب زمستانی می‌روند. آن‌ها خود را در غارهایی پنهان کرده، به خواب می‌روند. برای مصرف کمتر انرژی ضربان قلب آن‌ها آهسته‌تر می‌شود و سوخت‌و‌ساز بدن‌شان نیز کند می‌شود. خرس‌های ماده توله‌های خود را در زمان استراحت زمستانی به دنیا می‌آورند.

 

خارپشت‌های خواب‌آلوده

 

خارپشت‌ها در زمستان به خوابی عمیق فرومی‌روند. حرارت بدن آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد و طی خواب زمستانی هیچ‌چیز نمی‌خورند. آن‌ها در این مدت از انرژی چربی‌های ذخیره شده در پوست خود استفاده می‌کنند. آزار حیوانات در هنگام خواب زمستانی می‌تواند به مرگ آن‌ها منتهی شود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین