تماس با ما خانه
RSS

اسکراب صورت بسازید

ابتدا صورت‌تان را با آب نم‌دار کنید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس کف دست‌تان مقدار کمی شکر بریزید و بعد این شکر را روی روغن زیتونی که روی صورت‌تان وجود دارد، بمالید. تمام قسمت‌های پوست‌تان را با شکر آرام‌آرام ماساژ دهید. این عمل باعث می‌شود که سلول‌های مرده روی سطح پوست شما از بین بروند و درنتیجه پوست صورت دارای درخششی طبیعی و سالم شود.

ar4-6751

پاک‌کننده صورت

نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری از یک صابون ملایم مایع و ۲ قاشق غذاخوری آب و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک مخلوط‌کن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هربار می‌توانید مقدار کمی از این مخلوط را در کف دستان‌تان بریزید و با حرکات دورانی روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت‌تان را آب بکشید. شما می‌توانید روزانه دوبار از این پاک‌کننده استفاده کنید.

نرم کردن پاشنه پاها

پاهای‌تان را قبل از خواب مرطوب و نم‌دار کنید و سپس با سنگ‌پا سلول‌های مرده پاشنه پا را ازبین ببرید سپس پاهای‌تان را با آب و صابون بشویید و بعد با یک حوله کاملا خشک کنید. بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه‌ها بمالید و با حرکات دورانی پاشنه پا و قسمت‌هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می‌توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف کنید. اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهای‌تان را با جوراب نخی بپوشانید. هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهای‌تان را پاک نکند. بهتر است تا صبح با جوراب‌ بخوابید و صبح‌ اثر روغن‌زیتون را روی پاهای‌تان ببینید.

درمان خشکی پوست با روغن زیتون
روغن ­زیتون می­تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان پوستهای به شدت خشک و آسیب دیده، حساس و چرب از جمله پوست­های لک­دار استفاده شود.

می­توانید روغن ­زیتون را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید. در صورتی که تمایل دارید از رایحۀ مورد علاقه خود استفاده کنید، می­توانید روغن­ زیتون را با چند قطره اسانس روغنی مخلوط کنید.

برای داشتن دست­هایی نرم، روغن زیتون را به دستهای خود بمالید و دستکش بپوشید تا جذب شود، در طی یک شب تا صبح به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

پاهایتان را قبل از خواب مرطوب و نم دار کنید و سپس با سنگ پا سلول های مرده پاشنه پا را از بین ببرید سپس پاهایتان را با آب و صابون بشویید و بعد با یک حوله کاملاً خشک کنید. بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه ها بمالید و با حرکات دورانی پاشنه پا و قسمت هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف کنید. اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهایتان را با جوراب نخی بپوشانید. هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهایتان را پاک نکند. بهتر است تا صبح با جوراب بخوابید و صبح اثر روغن زیتون را روی پاهایتان ببینید.

می­توانید روغن ­زیتون را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید

درمان کننده سوزش و آفتاب سوختگی
کمپرس پوست در موارد آفتاب زدگی، سرمازدگی، گزش مار، عقرب و حشرات با روغن زیتون سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.

تقویت مژه و ابرو
همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده،‌مژه و ابرو را تقویت می‌کند

روغن زیتون ، پاک کننده پوست
می­تواند به عنوان پاک ­کننده پوستهای چرب، خشک، حساس و مستعد آکنه استفاده شود.
نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری از یک صابون ملایم مایع و ۲ قاشق غذاخوری آب و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک مخلوط کن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هر بار می توانید مقدار کمی از این مخلوط را در کف دست تان بریزید و با حرکات دورانی روی پوست صورت تان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت تان را آب بکشید. شما می توانید روزانه دوبار از این پاک کننده استفاده کنید.

لایه برداری پوست با روغن زیتون
مخلوطی از روغن ­زیتون با شکر قهوه ­ای آماده کنید و بر روی بدن خود بمالید. این کار به پوسته پوسته شدن سلولهای مرده پوست کمک می­کند.

پاک کننده آرایشی
می­ توانید از روغن ­زیتون به عنوان یک پاک ­کننده آرایشی مانند پاک­ کننده آرایش چشم استفاده کنید.

درمان خشکی لب

برای درمان لب­های ترک­ خورده در زمان خواب از روغن­ زیتون استفاده کنید.

درمان خارش چشم با روغن زیتون
چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک راتسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.

کرم شب بسازید
کافی است یک واحد سرکه را با یک واحد آب و ۲ واحد روغن زیتون مخلوط کنید و یک کرم شب برای خود بسازید تا هم پوست صورت تان را نرم کرده و هم رنگ صورت تان را کمی باز کند.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:

۷گنج

برترینها

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین