تماس با ما خانه
RSS

خواب بچه ها را کنترل کنید :
وقتی که کودکان مجبورند قبل از والدینشان بخوابند احساس می کنند یک چیزی را از دست می دهند. این مشکل ممکن است باعث بروز درگیری و مشاجره در محیط خانواده شود. بنابراین شما برای تنظیم و برقراری یک برنامه خواب مناسب و خوب برای کودکانتان فقط چند راه دارید اما با کمی سخت گیری ، صبر و پی گیری می توانید موفق شوید.
می توانید اهمیت خواب به موقع را توضیح دهید تا آنها متوجه شوند که خواب کافی و استراحت کافی چقدر برای آنها مفید است و اگر خوب استراحت کرده باشند می توانند از کارهای هیجان آوری که روز بعد انجام میدهند لذت ببرند.

برای ساعات قبل از خواب بچه ها یک برنامه منظم داشته باشید :

اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای ساعات قبل از خواب یک برنامه منظم داشته باشید. این برنامه باید ساده باشد و هر شب در ساعات مشخصی اجرا شود. چند ساعت قبل از خواب شام بخورید ،خوابیدن با شکم پر، روی خواب بچه ها تاثیر می گذارد بنا بر این خوردن غذا قبل از خواب اصلا توصیه نمی شود. از فرزندانتان بخواهید که قبل از خوابیدن دندانهایشان را مسواک بزنند. دوش گرفتن هم خیلی در کیفیت خواب آنها تاثیر می گذارد زیرا باعث می شود عضلات بدن شل شود و ذهنشان برای خواب آماده شود.

از سیستم پاداش استفاده کنید :
با تعریف کردن یک داستان جالب در هنگام خواب ، بچه ها را تشویق کنید . اینکار باعث می شود که بچه ها برنامه قبل از خواب خود را زودتر انجام دهند تا زودتر زمان شنیدن داستان فرا برسد. شما باید هر شب در یک ساعت خاص داستان را تعریف کنید تا بچه ها بدانند که اگر دیر به تختخواب خود بروند دیگر وقتی برای داستان نمی ماند و آن شب داستان را از دست می دهند.به این ترتیب آنها سعی می کنند طبق برنامه پیش بروند تا جایزه قبل از خواب خود را بگیرند.

یک جایزه دیگر هم در نظر بگیرید :
وقتی که بچه ها کاملا به این برنامه منظم خود عادت کردند به آنها اجازه بدهید که ماهی یک شب چند ساعت بیشتر بیدار بمانند و برنامه های تلویزیون را تماشا کنند و یا فیلم مورد علاقه شان را ببینند. اگر بتوانید به عنوان جایزه در آن شب آنها را بیرون ببرید و برای آنها شیرینی ها و نوشیدنیهای مورد علاقه شان را بخرید هم خیلی خوب است.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین