تماس با ما خانه
RSS

عمل مجدد بینی:

عمل مجدد بینی یا جراحی ثانویه بینی به انجام عمل جراحی روی بینی که قبلا عمل شده باشد گفته می شود.

۱ (۳)

بعضی به آن جراحی ترمیمی بینی هم میگویند، درحالی که جراحی ترمیمی بینی به مواردی گفته میشود که ساختار بینی بدلیل تومور یا آسیب بافتی دیگری به هم ریخته باشد و جراح بخواهد آن را اصلاح کند.

تعداد قابل ملاحظه ای از بیماران دکتر عباسی، بیمارانی هستند که قبلا در جایی دیگر عمل جراحی بینی انجام داده اند ولی از نظر ظاهری یا کارکرد تنفسی از نتیجه عمل خود راضی نیستند ممکن است ایراد بینی یک عیب مختصر باشد که اصلاح آن به راحتی قابل انجام است. و یا اینکه ساختار بینی به کلی بهم ریخته باشد که کار را بسیار مشکل می کند.

 عمل مجدد بینی نیاز به تجربه بالا و مهارت کافی دارد

کسانی که قصد انجام عمل مجدد بینی دارند باید آگاه باشند که اصلاح بعضی ایرادات ممکن است به راحتی ممکن باشند و در مواردی ممکن است عمل مجدد بینی مشکل باشد، بعضی موارد که جراح اولیه قسمتی از ساختار بینی را زیاد برداشته باشد، اصلاح کامل آن ممکن است غیر ممکن باشد.

در کل هرچه جراحی اولیه با دستکاری بافتی کمتری همراه بوده باشد، عمل مجدد بینی احتمال موفقیت بیشتری خواهد داشت. در جراحی های مجدد بینی احتمال استفاده از غضروف گوش یا دنده وجود دارد. عمل مجدد بینی نیاز به تجربه بالا و مهارت کافی دارد.

تزریق ژل و بوتاکس

استفاده از جهت درمان غیر جراحی چین و چروک های اطراف چشم و ناحیه پیشانی ابزاری موثر است.

درواقع بوتاکس نام تجاری یکی از مارک های توکسین بوتولینیم است که در حال حاضر در ایران وجود ندارد ولی عموما به همه مارک های موجود در بازار بوتاکس می گویند که غلطی مصطلح است. بوتاکس سبب ایجاد فلج موقت در عضلات ریز و متعدد موجود در صورت می شود که انقباض آنها سبب ایجاد چین و چروک اطراف چشم و خطوط اخم عمودی و افقی میشود.

نکته مهم پس از تزریق بوتاکس این مساله است که چهره حالت خشک و بی روح پیدا نکند. دکتر عباسی با انتخاب دوز مناسب و محل دقیق تزریق از این عارضه اجتناب می کند.

پروتز گونه و چانه

در مواردی که فک تحتانی در مقایسه با فک فوقانی موقعیت عقب تری دارد و چانه برجستگی کافی ندارد می توان از پروتز چانه استفاده کرد. این مساله بخصوص در مورد بیمارانی که تمایل به انجام رینوپلاستی یا جراحی زیبایی ببینی دارند و فک عقب رفته ای نیز دارند سبب هارمونیک تر شدن کل صورت و حصول نتیجه زیبایی شناختی قابل توجهی می شود. می توان عمل جراحی رینوپلاستی و پروتز چانه را با هم انجام دهد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین