تماس با ما خانه
RSS

چگونه از عضلات خود در طول زمان محافظت کنیم؟
بخواهیم یا نخواهیم، همه ما بعد از 30 سالگی، سالانه یک درصد از عضلات خود را از دست می دهیم. برای همین است که رژیم غذایی شما پس از 30 سالگی، هر 10 سال یکبار ، باید تغییر کند.
اگرچه ممکن است نخوردن صبحانه، خوردن فست فود و بی تحرکی در سالهای 20 تا 30 و در کوتاه مدت تاثیر بدی نداشته باشند اما در بلند مدت اثرات خود را نشان می دهند. 30 سالگی بهترین زمان برای تنظیم و رعایت یک برنامه غذایی مقوی است. بدنتان بعد ها از شما تشکر خواهد کرد.

hhs2024

در طول زمان چه چیز هایی بخوریم؟
چه 30 ساله باشید یا 50 ساله، ما برای شما چند نکته برای شروع داریم:
– تثبیت یک وزن سالم و معمول. در طی سالها ساختمان بدنتان تغییر می کند. متاسفانه در این راستا، چربی ها را همواره نگه می دارد و ماهیچه ها را آب می کند.پس حفظ وزن و ممانعت از افزایش آن یک قدم مهم است.
– روزانه 3 وعده غذای متعادل بخورید با میان وعده های کوچک در بین آنها. کلمه متعادل در اینجا بسیار مهم است. به دلیل اینکه خوردن غذاهای متنوع و کافی در روز از کمبود مواد خاص در بدن جلوگیری می کند.
ما به شما غذاهای زیر را پیشنهاد می کنیم:
– پروتئین های بدون چربی. مانند مرغ، ماهی سفید و یا ماهی روغنی مانند قزل آلا یا ماهی آزاد و ماهی تن، مقدار کمتری هم گوشت قرمز.
– غلات سبوس دار. مانند نان های سبوس دار، برنج های دیر پز و جو.
– سبزیجات تازه یا تازه یخ زده. متناسب با هر فصل مواد را انتخاب کنید و از تنوع غافل نباشید تا بدنتان تمام ویتامین ها و املاح مورد نیاز را دریافت کند.
– میوه. میوه تازه بهترین است. کمپوت ها هم بد نیستند، ولی سعی کنید نوع کم آب و کم شکر آنها را انتخاب کنید و حتما برچسب های آنها را مطالعه کنید.
– لبنیات. بهترین آنها شیر است. ماست ها و پنیر های کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید.
از شیرینی ها، کیک ها، پای ها، بستنی ها، آب میوه ها و دسر های سنگین، پرهیز کنید و آنها را برای مواقع خاص مانند مهمانی ها نگه دارید ولی جزئی از رژیم روزانه شما نباشند.
عضلات: از آنها استفاده کنید یا از دستشان ندهید!
مصرف پروتئین و تحرک بدنی دو عامل جدانشدنی در تضمین سلامت انسان هستند. عضلات از پروتئین ساخته شده اند اما تنها مصرف پروتئین شما را کمک نمی کند. عضلات بدن یا باید استفاده شوند یا تحلیل بروند. پس برای نگه داری عضلاتتان از آنها کار بکشید و آنها را قوی نگه دارید.
آیا وقتی برای ورزش ندارید؟ روش های ساده و روزانه زیر را امتحان کنید:
– در صبحگاه، برای 10 دقیقه عضلات خود را کشش دهید.
– در ظهر بعد از غذا، برای 10 دقیقه قدم بزنید.
– بعد از شام، 10 دقیقه با کش های ورزشی و وزنه های کوچک نرمش کنید.
حتی نیم ساعت فعالیت بدنی می تواند تاثیرات بسیار بالایی بر سلامت داشته باشد. مخصوصا اگر در 30 سالگی برایتان یک عادت باشد. در 30 و 40 سالگی نگذارید وزنتان افزایش یافته و عضلاتتان رو به تحلیل و ضعیف شدن  برود. این کار ها را هر چه بیشتر به تاخیر بیاندازید، کار برایتان سخت تر می شود. پس از همین امروز شروع کنید.
منبع: ir-med.com

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین