تماس با ما خانه
RSS

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی:اولین قدم برای مراقبت از مبل ها انتخاب کاورهایی متناسب با اندازه و روکش های مبل ها است تا علاوه بر سالم نگه داشتن آنها باعث تنوع و زیبایی خانه شود. همچنین این کاورها از کثیف شدن مبل ها نیز جلوگیری می کند. شما می توانید از آن ها بعد از تمیز کردن استفاده کنید.

X1393325599

 

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی:روکش های مبل بهتر است هر هفته و یا بالافاصله بعد از به وجود آمدن لکه روی آنها شسته شوند تا در اثر ماندن بیش از حده لکه، روکش ها تغییر رنگ ندهند. همچنین ممکن است برخی لکه ها پارچه روکش را از بین ببرد.

 

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی: گلیسیرین بهترین گزینه برای تمیز کردن قسمت های چوبی مبل است. این ماده می تواند روی قسمت های چوبی یک لایه محافظ ایجاد کند و همچنین آن ها را کاملا تمیز می کند.

 

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی: توصیه میشود برای شستشوی تشکچه های مبل از کشیدن شامپو فرش روی آن ها خود داری کنید به این دلیل که با این روش به هیچ وجح دوده ها و لکه ها به طور کامل از بین نمیروند و حتی ممکن است جذب تشکچه ها شوند. شما می توانید تشکچه ها را در ماشین لباس شویی بیاندازید.

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی:استفاده از روکشی جدا برای تشکچه ها راهی مناسب برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه دوده و لکه است که ممکن است در طول روز روی سطح آن ها به وجود آید.

 

برای تمیز کردن مبل  در خانه تکانی:برخی از شرکت های تمیز کننده فرش خدماتی را برای تمیز کردن مبلمان ارائه می دهند. این خدمات گاها خوب هستند ولی تنها یک بار به درد می خورند و بیش از آن باعث از بین رفتن مبل ها می شوند چرا که از مواد تمیز کننده بسیار قوی استفاده می کنند.

اکنون نحوه تمیز کردن انواع لکه های مبل را برای خانه تکانی بررسی میکنیم:

 

لکه نوشابه بر روی مبل :
برای از بین بردن لکه نوشابه روی مبل در خانه تکانی می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

 

اثر سوختگی بر روی مبل :
برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار روی مبل در خانه تکانی حبه قندی را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود. برای از بین بردن این نوع لکه اسفنجی را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید .
در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید.
چنانچه این لکه پارچه های کرکدار بود ابتدا با کمی شیر خوب لکه را خیس کنید و بعد با پنبه آن را پاک نمائید و در آخر با آب و صابون لکه های حاصل از شیر را بشویید.

 

لکه جوهر بر روی مبل :
برای تمیز کردن لکه جوهر  روی مبل در خانه تکانی اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین