تماس با ما خانه
RSS

تصور کنید در همین لحظه دسته گلی زیبا به شما هدیه می شود؛ احساستان چیست؟ گل های زیبا که به شکل دسته یا سبد گل وارد فضای خانه می شوند با رایحه عالی و لطافت خود دلنشینی خانه را دو چندان می کنند. ولی از بین رفتن و خشک شدن این گل های زیبا بسیار نا امید کننده است. شاید به جرات بتوان گفت چیزی زیباتر از گلهای شاداب و رنگارنگ برای اینکه دنیا به مکانی دلچسب تر تبدیل شود، وجود ندارد. با وارد کردن گیاهان و گلهای رنگین به دکوراسیون خانه هم می توانید آن را به بهشتی برای خودتان تبدیل کنید. با توجه به اینکه هیچ کس گل های پژمرده، ساقه و برگ های خشک، آب تیره و کدر شده را دوست ندارد، بهتر است نکاتی را که ما برای افزایش عمر گل های شاخه بریده در فضای خانه معرفی می کند، مورد توجه قرار دهید:

fsci535

افزایش عمر گل های شاخه بریده: سریع عمل کنید.

زمانی که از گلفروشی به خانه برگشتید، سریع گل ها را از درون بسته بندی، کاغذ، روبان و سیمی که به دورش پیچیده شده است خارج کنید. ساقه ها را اندکی کوتاه کرده و گل شاخه بریده را درون آب قرار دهید. مهلت پژمرده شدن را به گل ها ندهید و از همان ابتدا با نهایت دقت و توجه با گل ها در خانه رفتار کنید.

مهلت پژمرده شدن را به گل ها ندهید و از همان ابتدا با نهایت دقت و توجه با گل ها در خانه رفتار کنید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: کمی سفید کننده اضافه کنید.

آب گل های شاخه بریده را هر سه روز یکبار تعویض کنید. گلدان را با کمی سفید کننده خوب تمیز کرده و قطره کوچکی از مایع سفیدکننده را هم به آب گلدان اضافه کنید تا باکتری ها را از بین ببرد. دقت داشته باشید که شما به مقدار زیادی از سفید کننده برای کشتن گل های خود نیاز ندارید!

افزایش عمر گل های شاخه بریده: ساقه ها را اریب برش دهید.

زمانی که آب گلدان را تعویض می کنید، انتهای ساقه گل شاخه بریده را با یک چاقوی تمیز و تیز به شکل مورب برش دهید. برای این کار از یک قیچی با تیغه های تیز هم می توانید استفاده کنید. اگر ساقه گل های شاخه بریده شما چوبی است، می توانید از برش های عمودی در انتهای ساقه استفاده کنید تا میزان آب بیشتری از طریق آوندها به بالای ساقه ها و گل های اصلی برسد.

اگر ساقه گل های شما چوبی است، می توانید از برش های عمودی در انتهای ساقه استفاده کنید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: بیش از حد آب ندهید.

از میزان کمی آب در گلدان استفاده کنید به صورتی که عمق آن کم باشد تا ساقه های نرم دچار گندیدگی و خراب شدن نشوند. تنها موقعیتی که این قانون نقض می شود در زمان کار با ساقه های چوبی است. ساقه های چوبی شده تمام آبی که می توانند را جذب می کنند و با میزان زیاد آب خوشحال تر می شوند.

افزایش عمر گل های شاخه بریده: گل های اضافی را حذف کنید.

برای اینکه از آب تیره، ساقه های له و نرم شده جلوگیری شود مطمئن شوید هیچ گل و گلبرگی در آب غوطه ور نشده باشد. قرار گرفتن یک یا چند گل درون آب گلدان یکی از عوامل اصلی پژمرده شدن سریعتر گل های شاخه بریده هستند. هر قسمت ساقه و شاخه ای که درون آب قرار می گیرد باید بدون گل، گلبرگ و جوانه برگ باشد.

هر قسمت ساقه و شاخه ای که درون آب قرار می گیرد باید بدون گل، گلبرگ و جوانه برگ باشد

افزایش عمر گل های شاخه بریده: از میوه ها دور بمانید.

آیا می دانستید گل و میوه با هم میانه خوبی ندارند؟ برای اینکه عمر گل شاخه بریده خود را افزایش دهید، آنها را از سبد میوه هایی مانند سیب و گلابی دور نگه دارید. این میوه ها از خود گاز اتیلن متصاعد می کنند که موجب پژمردگی گل شاخه بریده می شود.

افزایش عمر گل های شاخه بریده: آنها را شاد و سرحال نگه دارید.

گل شاخه بریده ای که در معرض نور آفتاب پنجره قرار بگیرد، بسیار سریع شکفته می شود و عمر آن هم به همان سرعت تمام می شود. برای شرایط بهینه گلدهی، گل شاخه بریده را از نور مستقیم آفتاب، شوفاژ و رادیاتور و هر منبع گرمایشی دیگر به دور نگه دارید.

گل شاخه بریده را از نور مستقیم آفتاب، شوفاژ و رادیاتور و هر منبع گرمایشی دیگر به دور نگه دارید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: کیسه بساک را حذف کنید.

در گل های بسیاری که به عنوان شاخه بریده به فروش می رسند، پرچم های بزرگی وجود دارد. پرچم دارای دانه های گرده ای است که به شکل کیسه بساک در بالای آن قرار دارد. برای افزایش عمر گل شاخه بریده؛ بعد از باز شدن و شکفتگی گل این کیسه را جدا کنید چرا که باعث پژمرده شدن زودتر گلها می شوند.

گیاهان به دلیل حساسیت های بالای خود نیاز به مراقبت زیادی دارند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین