تماس با ما خانه
RSS

صرف نظر از آشپزخانه، ما اكثر اوقات استراحت و گردهمایی خود را در كنار اعضای خانواده و دوستان خود در اتاق نشیمن یا اتاق خانواده سپری می‌كنیم. اتاق‌هایی كه عنصر اصلی هر كدام از آن‌ها یك كاناپه است. به همین دلیل، انتخاب هوشمندانه و درست كاناپه از اهمیت زیادی برخوردار است، چراكه كاناپه‌ها قیمت زیادی دارند و احتمالا قرار است برای سالیان زیادی در خانه ما حضور داشته باشند.

  mo16743
شما هنگام خرید یك كاناپه جدید باید چند نكته و دستورالعمل‌ كوچك را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید كه كاناپه‌ای كه می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. پس با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب چهار نكته مهم در مورد خرید یك كاناپه مناسب را با شما در میان می‌گذاریم. پیروی از این چهار نكته خیال شما را از خرید وسیله‌ای كه تاثیر بصری زیادی در فضای زندگی شما می‌گذارد راحت می‌كند.

1. این مسئله را مشخص كنید كه در كجا و چگونه می‌خواهید از كاناپه خود استفاده كنید.

اگر كاناپه‌ای كه می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت كنید، بهتر است یك كاناپه عمیق و بزرگ خریداری كنید. گستره عمق استاندارد كاناپه‌ها چیزی حدود 90 سانتی‌متر تا 95 سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌كنید كه می‌خواهید خود را به تمامی داخل كاناپه غرق كنید و كاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یكی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این كاناپه بروید كه حدود 105 سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید كاملا راحت هستید.

اگر می‌خواهید از كاناپه جدید خود در اتاق پذیرایی استفاده كنید و قرار نیست كه از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از كاناپه‌های كوچك‌تر استفاده كنید. شما در كنار این كاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یك صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یك فضای زیبا بشود كه در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است كه چیدمان مبل‌ها در كنار كاناپه به گونه‌ای باشد كه افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر كس در هر جایی كه نشسته بتواند تمام افراد را ببیند.

هم‌چنین ابعاد فضایی كه می‌خواهید كاناپه را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید كه كاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است كه برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممكن است كاناپه بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چك كنید تا در هنگام چیدمان كاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فكر كیند تا پس از خرید كاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل، و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد كاناپه جدید به درستی پیش ببرید.

2. علاقه شخصی خود را در خرید كاناپه در نظر بگیرید.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما كمك می‌كند كه انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند كاناپه مشخص محدود كنید و در نهایت كاناپه‌ای را انتخاب كنید كه بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یك كاناپه با پارچه‌های سنتی و روكش‌های رسمی كه دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبك مبل‌های كلاسیك است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین كاناپه‌ای را در عكس زیر می‌توانید مشاهده كنید.

اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، كاناپه‌های مدرن كه طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این كاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد كه اعضای خانواده و كودكان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراكه روكش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع كاناپه‌ها باید دقت زیادی بكنید، چراكه برخی از این كاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

3. راحتی و مواد پركننده كاناپه را نیز در نظر بگیرید.

این‌كه قرار است كاناپه جدید در كجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پركننده آن را تعیین می‌كند. كاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراكم كه دور یك هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اكنون انواع مختلفی از كاناپه‌ها در بازار وجود دارند كه از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به كاناپه‌های معمولی كمی گران‌تر هستند.

بدیهی است كه راحتی كاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید كاناپه‌هایی كه از مواد پركننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما كه قرار است كاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر كاناپه قرار است در فضایی كه كم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست كه حتما از كاناپه‌هایی به‌روز استفاده كرد، اما اگر كاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون كه افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از كاناپه‌ای استفاده كنید كه دوام و كیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یك‌بار بر روی خرید كاناپه سرمایه‌گذاری كنید، تا یك عمر از آن به راحتی استفاده كنید. خرید یك كاناپه باكیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

  4. رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه با فضای شما در هماهنگی باشد.

چهارمین نكته‌ای كه در هنگام خرید یك كاناپه باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این كاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید كاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاكستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب كنید كه بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند كوسن‌ها، یك صندلی عثمانی، یا یك اثر هنری رنگی تزئین كنید. از كاناپه‌هایی كه به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده كرد. بهتر است رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ كردن دیگر اجزای اتاق با آن كار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.

اگر قرار است از كاناپه در یك فضای غیررسمی و كم رفت و آمد استفاده كنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب كنید. در این حالت كاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی كه فضایی كه در آن قرار گرفته یك فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده كرد.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. درب اتوماتیک کرکره ای گفت:

    بسیار خوب افرین

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین