تماس با ما خانه
RSS

وقتي به متخصص پوست و زيبايي مراجعه ميکند، اولين سوالي که با او مطرح ميکنيد چيست؟ در اينجا پرسشهايي را که هر خانمي ممکن است درباره حفظ سلامت و زيبايي از يک متخصص داشته باشد، مطرح ميکنيم و اميدواريم شما هم جواب پرسشهايتان را از ميان اين سطرها پيدا کنيد.

کدام مارک تجاري از محصولات آرايشي و بهداشتي را توصيه مي کنيد؟

انواع بسيار زيادي از محصولات آرايشي و زيبايي در بازار وجود دارند. اين محصولات قيمتهاي متفاوتي دارند و در بعضي موارد براي تهيه آنها بايد هزينه سنگيني بپردازيد. اما گاهي نيز با پرداخت مبلغ ناچيزي ميتوانيد آنها را تهيه کنيد.

بايد بدانيد، هيچ ارزاني بي دليل نيست، بنابراين، به ويژه براي تهيه کرم پودر، فونديشن و کرمهاي دور چشم و ضد پيري يا ضد آفتاب با پزشک متخصص پوست مشورت کنيد. استفاده از لوازم آرايش ارزان و نامرغوب ممکن است در کوتاه مدت باعث صرفه جويي در هزينه هاي شما  شود، ولي در بلند مدت آسب هاي جبران ناپذيري به پوست شما وارد ميکند، چرا که صدمات ناشي از آن بيش از اثرات زيبايي آن خواهد بود.

معمولا مارکهاي بسيار معروف و شناخته شده که کنترل کيفيت هم ميشوندحتي در افراد با پوستهاي حساس نيز ايجاد عارضه نميکنند.

هيچگاه تحت تاثير فرآورده هاي تجاري که در آگهي هاي تجاري تبليغ ميشوند قرار نگيريد. با توجه به افزايش روزافزون اين شرکتها و محصولات آنها، در اين صورت مجبور خواهيد بود هر روز از يک محصول جديد استفاده کنيد که جز نارضايتي و سر در گمي نتيجه اي به دنبال نخواهد داشت.

براي داشتن دستها و ناخن هاي زيبا و سالم چه کارهايي ميتوان انجام داد؟

اگر خانه دار هستيد و در طول روز بايد ساعاتي را به کارهاي منزل و شست و شوي ظروف  و مواد غذايي بپردازيد، بايد بيش از ديگران از پوست دستهاي خود مراقبت کنيد، هنگام شستشو از دستکشهاي نخي زير دستکشهاي پلاستيکي استفاده کنيد، چرا که تماس مداوم با گرد و غبار ممکن است موجب التهاب پوست دستان شما شود. براي خارج کردن مواد از زير ناخنها از يک مسواک نرم اسفاده کنيد. ميتوانيد در طول روز از صابون هاي گليسيرين و يا صابون هاي کرم دار براي شست و شوي دستتان استفاده کنيد.

به علاوه توصيه ميکنيم از شستن غيرضروري دستهايتان در طول روز خودداري کنيد، چون به اين ترتيب دستتان چربي طبيعي خود را از دست خواهد داد و پوست آن خشک خواهد شد. هنگام استفاده از مواد شيميايي مثل سفيدکننده هاي خانگي و جرم گيرها سعي کنيد اين مواد با پوست دستتان تماس پيدا نکنند.

در صورتي که پوست دستان شما آب خود را از دست داده براي برگرداندن رطوبت به آن دستهايتان را پنح دقيقه در آب ولرم نگه داريد و بلافاصله پس از آن از يک نرم کننده يا وازلين يا کرم مرطوب کننده استفاده کنيد. براي نرم کردن پوست دستتان به نسبت مساوي گليسيرين و گلاب را محلوط کنيد و به پوست دستتان بماليد.

براي سفيد و نرم کردن پوست دستها، عسل و آب ليموترش را نيز ميتوانيد با يکديگر مخلوط کنيد و آن را به مدت 5 تا 20 دقيقه روي پوست دستتان بماليد و سپس آن را بشوئيد.

براي نگهداري مو چه کارهايي ميتوان انجام داد؟

بيشتر خانمها در طول روز و در ساعات طولاني براي جمع کردن موهايشان از سنجاق سر و کش استفاده ميکنند. استفاده از اين وسايل به مدت طولاني و برس و شانه کردن موي خيس باعث آسيب و وزدار شدن مو و حالت نگرفتن آن ميشود. در صورتي که موهايتان آسيب ديده است، هنگام تهيه شامپو دقت کنيد انواع را انتخاب کنيد که براي موهاي آسيب ديده تهيه شده اند. از انگشتانتان براي مرتب کردن موها استفاده کنيد. از قدرت زياد سشوار فقط تا مرحله اي که مو خيس است استفاده کنيد و در ادامه از باد سرد و يا قدرت کم آن استفاده کنيد. اگر موهايتان موخوره دارد و انتهاي آن دو يا چند شاخه شده است، قسمت شاخه شده را از چند سانتيمتر بالاتر کوتاه کنيد. استفاده از شامپوهاي حاوي ويتامين اي و شامپوي بچه به شما توصيه ميشود. ميتوانيد قبل از سشوال کشيدن موهايتان را با ژلهاي ملايم و يا روغن نارگيل آغشته کنيد.

براي جوان کردن پوست و پيشگيري از پير شدن آن چه راه هايي وجود دارد؟

تنها مواد شناخته شده ضدپيري پوست، ضد آفتاب ها هستند. بهترين کاري که شما ميتوانيد انجام دهيد،دوري از آفتاب است.

کلاژن، الاستين، ليپوزوم و … که در کرم ها وجود دارند، جذب پوست ميشوند و فقط اثر مرطوب کنندگي کرم را افزايش ميدهند. شايد شما هم در تبليغات مختلف با تزريق کلاژن آشنا شده باشيد.

تزريق کلاژن ميتواند خطوط چهره مانند خط اخم و خط لبخند و يا خطوط ناشي از پيري را از روي پوست شما برطرف کند ولي پس از مدتي جذب ميشود و تزريق مجدد، اغلب دو تا شش سال بعد بايد انجام شود. با استفاده از پيلينگ ميتوان تا حدودي پوست را جوان تر و صاف تر و شاداب تر کند.

براي رفع پف دور چشم چه پيشنهادي داريد؟

پف دور چشم به دليل جمع شدن آب در اطراف چشم و زير پوست آن ايجاد ميشود. اين اتفاق معمولا قبل از قاعدگي يا به دليل نيروي جاذبه موقع خواب ايجاد ميشود. براي پيشگيري از آن، زمان خواب بهتر است زير سرتان بلند باشد.

استفاده از کمپرس سرد هم راهي موثر براي برطرف کردن پف دور چشم است. ميتوانيد يک قاشق را در يخچال قرار دهيد  و صبح ها آن را روي پلکتان بماليد. به علاوره ورزش کردن و زودتر بيدار شدن از خواب نيز در رفع اين حالت موثر است. در اينجا بايد به شما توصيه کنيم که در استفاده از کرم هاي دور چشم براي پلک بالا آن را از داخل به خارج و در پلک پايين از خارج به داخل بماليد.

از حرکات نامنظم مالشي و جلو به عقب و چپ به راست استفاده نکنيد چرا که ممکن است چروکهاي دور چشم شما را بدتر کند.

پوستي مانند برگ گل

براي داشتن پوستي روشن و سالم لازم است بهداشت آن را رعايت کنيم. حمام کردن و دوش گرفتن با آب خيلي داغ و غوطه ور بودن طولاني در آب و ساييدن شديد پوست باعث خشکي آن مي شود. بنابراين از اين روشها دوري کنيد. هواي سر و گرماي زياد هم ميتواند  اثر خشک کنندگي استحمام را افزايش دهد و منجر به خارش پوست شود.

حتما از پوستتان در برابر نور خورشيد محافظت کنيد و ماليدن ضد آفتاب روي پوست صورت و دستهايتان قبل از خروج از منزل را فراموش نکنيد. اگر به استخرهاي روباز ميرويد، از کرم ضد آفتاب بر  روي تمام پوستتان استفاده کنيد. اگر عادت داريد زياد حمام کنيد و يا سن و سالتان بيش از چهل سال است و يا در نواحي کوهستاني که زمستان بسيار سردي دارند زندگي ميکنيد، براي جلوگيري از خشک شدن پوست از روغن نارگيل و روغن زيتون استفاده کنيد. بهترين روش براي کنترل بوي بد بدن که ناشي از عرق کردن و تجزيه مواد روي پوست است حمام کردن در شب است.

خلاصي از دست تاتو (خالکوبي)

شايد شما هم ابروهايتان را تاتو کرده باشيد و حالا به دليل بدرنگ شدن و يا دوست نداشتن مدل آن تمايل داريد پاکش کنيد. نتايج درمان برداشتن خالکوبي غيرقابل پيش بيني است.

دستيابي به نتايج دلخواه به اين بستگي دارد که شما چه محلي را خالکوبي کرده ايد و عمق و رنگ و اندازه خالکوبي چقدر است. رنگهاي سبز و زرد و قرمز راحت تر برداشته ميشوند.

هر چه اين رنگها يکنواخت تر و سطحي تر باشند نتيجه مطلوب تر است. شما با برداشتن خالکوبي آن را با يک چاي زخم عوض ميکنيد.  برداشتن تاتو در افرادي که پوست تيره تري دارند و به اصطلاح سبزه هستند، نتايج بهتري خواهد داشت.

منبع : هفته نامه سلامت شماره 97

نويسنده: نيکي پرهام

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. نرگس صاحبی گفت:

    مرسی
    ولی خدایی یه راه که واسه رفع کبودیه زیر چشامه بگین که موثر هم باشه .
    از بچگیم همینطوری بودم !!!!

  2. مرضیه گفت:

    slm. bayad chy kar kard ke siahie bazi jahaye badan mese aranj zano va ya gardan ke ba digeye jahaye badan hamahang nist bartaraf kard mamnon misham pasokh ro be mailam bedid . mersi

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین