تماس با ما خانه
RSS

جرم گوش بر خلاف باور عموم مردم که آن را ماده مزاحم و بی ارزش می دانند، به محافظت از گوش کمک می کند و آن را تمیز و سالم نگه می دارد.

این ماده که بسیاری از ما دل خوشی از آن نداریم همچنین می تواند نشانگری از وضعیت سلامت نیز باشد.

 

جرم گوش به رنگ سبز یا زرد است

رنگ جرم گوش در حالت عادی نارنجی کم رنگ تا قهوه ای پر رنگ است، اما اگر با رنگ هایی مانند زرد، سبز، سفید یا سیاه مواجه شدید، این می تواند نشانه ای از یک عفونت بوده و باید برای برسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید. عفونت ها می توانند به ناگاه شکل بگیرند، بدون این که پزشکان قادر به مشخص کردن دلیل اصلی آن باشند، اما در مواردی مانند گوش شناگران، باقی ماندن آب در گوش می تواند محرک یک عفونت باشد.

 

جرم گوش پوسته پوسته است

اگر جرم گوش و کانال گوش شما پوسته پوسته و خشک است، این می تواند در حقیقت نشانه ای از اگزما باشد. مردم می توانند در گوش خود نیز به اگزما مبتلا شوند، اما درمان آن بسیار آسان‌تر است.

این شرایط جرم گوش که احتمالا با درد همراه است، می تواند نشانه ای از ابتلا به سوریازیس نیز باشد، اگرچه این مورد کمتر شایع است. بیماران به طور معمول از ابتلا به این بیماری آگاه هستند، زیرا راش های پوستی را در نقاط دیگر بدن مشاهده خواهند کرد، اما به طور قطع مواجهه با جرم گوش پوسته پوسته ارزش بررسی بیشتر و دقیق‌تر را دارد.

 

جرم گوش بدبو است

جرم گوش هیچ گاه نباید دارای بو باشد. اگر این گونه است، می تواند نشانه ای از عفونت باشد. این بیمار است که به طور معمول بو را احساس می کند، اما احتمال این که توجه دیگران نیز به آن جلب شود نیز بسیار زیاد است. در هر صورت، این شرایط باید درمان شود. اگر در کنار بو با زنگ زدن گوش نیز مواجه هستید، نگرانی ها هرچه بیشتر افزایش می یابد و باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 

 

احساس خارش در گوش می تواند نشان دهنده یک عفونت باشد

 

جرم گوش به بیرون نشت می کند

اگر پس از تمرینات ورزشی احساس رطوبت بیشتری در گوش های خود دارید، احتمالا عرق موجب آن شده است، اما اگر از خواب بیدار شده و با بقایای جرم گوش روی متکای خود مواجه شده اید، این نشانه ای از یک عفونت گوش یا بیماری گوش مزمن است.

 

جرم گوش خود را احساس می کنید

اگر به طور مداوم جرم گوش را در کانال گوش خود احساس می کنید، این می تواند به ایجاد گرفتگی و نیاز به پاکسازی گوش توسط پزشک اشاره داشته باشد. بر خلاف باور عموم، گوش پاک کن های پنبه ای به پاکسازی گوش ها کمکی نمی کنند و در عوض جرم گوش را هرچه بیشتر به درون کانال گوش هل می دهند، که می تواند به تجمع، تحریک و حتی آسیب دیدگی استخوان های شنوایی منجر شود. برای پاکسازی جرم گوش از آنها استفاده نکنید!

 

جرم گوش احساس خارش ایجاد می کند

همه ما هر از چند گاهی احساس خارش در یک نقطه از بدن خود را تجربه می کنیم، اما اگر به طور مداوم با احساس خارش در قسمت درونی گوش خود مواجه هستید، این می تواند نشانه ای از بروز یک مشکل باشد. احساس خارش در گوش می تواند نشان دهنده یک عفونت باشد.

 

جرم گوش خشک و تیره است

اگر متوجه شدید که جرم گوش متراکم‌تر، خشک‌تر، یا تیره‌تر از حد عادی است این می تواند نشانه ای از افزایش سن و پیری عمومی باشد. با افزایش سن، جرم گوش خشک‌تر و پوسته پوسته‌تر می شود.

 

منبع:asriran.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین