تماس با ما خانه
RSS

به گزارش ایسنا، محققان از توسعه روشی برای شناسایی نشانگرهای منحصربفرد درون یک تومور یا به عبارتی پاشنه آشیل آن خبر داده‌اند که به بدن اجازه می‌دهد بیماری را هدف قرار دهد.

۹۴-۱۲-۲jnews2642

باورها بر این است که این کشف می‌تواند منجر به شکل نوینی از درمان سرطان شود اگرچه در حال حاضر از هزینه‌های بالایی برخوردار بوده و هنوز بر روی بیماران آزمایش نشده است.

این کشف می‌تواند به این معنی باشد که بیماران به جای دریافت شیمی‌درمانی در آینده می‌توانند از واکسن‌های ساخته شده از پروتئین‌های درون تومورهای خودشان برخوردار شوند که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان فعال می‌کند. از آنجایی که تنها سلول‌های تومور دارای نشانگر زیستی خاص هستند، بافت سالم توسط سیستم ایمنی مورد حمله قرار نخواهد گرفت.

اکنون دو رویکرد برای هدف قرار دادن جهش‌های تنه پیشنهاد شده است. اولی شامل توسعه واکسن‌های سرطان برای هر بیمار و آموزش سیستم ایمنی برای شناسایی آن‌ها است. دومین رویکرد، طعمه گیری برای سلول‌های ایمنی است که قبلا جهش‌های مذکور را هدف قرار داده بودند و پس از افزایش تعداد آن‌ها را آزمایشگاه، مجددا این جهش‌ها را به بدن برمی‌گردانند. این درمان‌های قراردادی برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته می‌تواند در دو سال آینده وارد کارآزمایی‌های انسانی شود.

رویکردهای این چنینی که شامل نقشه‌برداری از دی‌ان‌ای در نمونه تومور بیمار است، می‌تواند با تغییر ترکیب ژنتیکی سرطان‌ها بر توانایی آن‌ها برای مراقبت در برابر درمان‌ها غلبه کند.

اخبار علمی – ایسنا

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین