تماس با ما خانه
RSS

مشاوره قبل از ازدواج یکی از ضروری ترین اقدامات برای ازدواج است، به ویژه برای قشر دختران و بانوان جوان زیرا که امروزه با مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی مقوله ازدواج بسیار پیچیده شده است. ولی بسیاری از دختران و پسران به دلایل مختلف از این کار هراس دارند و از حضور در مرکز مشاوره ممانعت می‌ورزند. مشاوره رایگان خانواده در واتس اپ می‌تواند این معضل را به راحتی حل کند.

 

 

مزایای مشاوره قبل ازدواج
۱- با انجام مشاوره متوجه خواهید شد که باید هدف خود از ازدواج و زندگی مشترک را مشخص کنید و این هدف برای طرف مقابل نیز باید تبیین شود. طرفین متوجه می‌شوند که انتظارات جنسی، مالی و تقسیم بندی کار‌های داخل و خارج منزل را با هم در میان بگذارند و دیدگاه‌های خود را بیان کنند. مشاوره آنلاین و رایگان خانواده می‌تواند شما را به این درک برساند.
۲- یک مشاور با توجه به تخصصی که دارد بدون پیشفرض و جانبداری زندگی شما و اخلاق و خصوصیات زوجین را تحت نظر گرفته و در صورت لزوم راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد. این راهنمایی ها کاملا علمی بوده و زوجین احساس هیچ گونه دخالتی را در زندگی خود نخواهند کرد. ولی تاثیرات این راهنمایی ها را در آینده زندگی خود به صورت محسوس خواهند دید. مشاور بدون هیچ تعارفی نقاط قوت و ضعف طرفین را بیان می‌کند و راه‌های بهبود این خصوصیات را نیز بیان می‌کند.
۳- آموزش این مورد که هیچ دو انسانی کاملا شبیه هم نیستند و همه زوجین دارای تعارض‌هایی هستند. مشاوره آنلاین ازدواج در واتس اپ به صورت رایگان و انجام مشاوره حضوری به شما نحوه آشنایی با تعارضات و راهکار‌های رفع این موارد را آموزش می‌دهد. این تعارضات در صورتی که رفع نشود و افراد بدون آگاهی از راهکارهای رفع این تعارضات وارد زندگی مشترک شوند بسیار دچار مشکل خواهند شد. و این عدم تفاهم باعث خواهد شد که زندگی مشترک به مشکل برخورد کند
۴- انتظارات مالی افراد: این مورد بیشتر در مورد بانوان صدق می کند. فردی که دوست دارد با کسی ازدواج کند که از لحاظ مالی در سطح بالایی قرار داشته باشد بایستی حتما قبل از ازدواج از وضعیت مالی فرد مقابل اطلاع داشته باشد. یا فردی که از لحاظ مالی در وضعیتی بزرگ شده است که هیچگونه مشکل مالی نداشته و عادت به ولخرجی و صرف هزینه بدون محدودیت دارد نمی‌تواند با فردی ازدواج کند که محدودیت مالی داشته و نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند. این موارد حتما در جلسات مشاوره مطرح شود و انتظارات طرفین بیان شود تا در آینده مشکلی بوجود نیاید. این مورد هم به اندازه رفع تعارضات دارای اهمیت است
۵-مشاوره خانواده رایگان در واتس اپ یا مشاوره حضوری به شما مهارت های زندگی را می‌آموزد. مهمترین موردی که در این مشاوره‌ها یاد می‌گیرید شناختن خودتان است. به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برید و متوجه خواهید شد که چگونه از نقاط قوت خود استفاده کنید و چطور نقاط ضعف خود را پوشش دهید.
۶- بلوغ و استقلال فکری از ملزومات ازدواج محسوب می‌شود، بررسی این موضوع که شما یا خواستگارتان به این استقلال رسیدید در جلسه مشاوره قبل ازدواج میسر است
۷- مشاوره به شما این دیدگاه را می دهد که از نگاه احساسی نسبت به ازدواج خارج شوید و نگاهی واقع‌گرایانه و واقع‌بینانه نسبت به این معقوله داشته باشید. شرکت در جلسه مشاوره رایگان خانواده در واتس اپ به شما این امکان را می دهد که قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید بدانید که ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شوید و غافلگیر نشوید. همچنین می توانید از ایجاد این مشکلات با روش های مختلف مشاوره پیشگیری کنید.

 

 

دلایلی که باعث می شود تا زوجین مایل به انجام مشاوره نشوند:
بسیاری از افراد از مزایای مشاوره قبل از ازدواج با خبر هستند ولی به دلایلی که در این قسمت اشاره خواهیم کرد به این مشاوره تن نمی دهند:
۱- بسیاری از افراد به دلیل محدودیت‌های قومی و سنتی که دارند مایل به این کار نیستند. و متاسفانه مشاوره خانواده یا مشاوره قبل ازدواج را بیهوده می‌دانند
۲- برخی از خانواده ها با ایجاد رعب و اضطراب در زوجین از شرکت آنها در این مشاوره‌ها جلوگیری می‌کنند.
۳- بعضی از افراد به دلیل غروری که دارند از شرکت در جلسات حضوری خودداری می‌کنند و می‌ترسند که غرور آنها جریحه‌دار شود این مورد بیشتر در آقایان وجود دارد.
۴- بسیاری از خانواده‌ها به دلایل فرهنگی و عرفی، اجازه حضور فرزندان به ویژه دختران خود را در این مشاوره‌ها به صورت حضوری را نمی‌دهند.
۵- تحقیقات نشان می‌دهد که در کشور ما افراد با مشاوره حضوری و مواجهه رودررو با مشاور مشکل دارند و اگر این جلسات غیر حضوری بوده و هویت افراد مشخص نشود بسیاری از افراد راضی به شرکت در این جلسات خواهند بود. به همین دلیل مشاوره خانواده عطاملک امکان مشاوره رایگان خانواده به دو صورت طرح مشکل در انجمن مشاوره خانواده و ازدواج و همچنین مشاوره خانواده در واتس اپ را ایجاد کرده است که دختران جوان و زوجین و هر فردی که نیاز به مشاوره دارد از این طریق اقدام نماید.

 

 

ویژگی های خاص سایت مشاوره خانواده و ازدواج عطاملک
۱- این سایت با ایجاد امکان مشاوره رایگان خانواده در واتس اپ و طرح پرسش در انجمن مشاوره قدم بزرگی در انجام این مشاوره‌ها برداشته است.
۲- کادر مشاوره دهنده برای افراد در این سایت از افراد مجرب و با تجربه کافی و تحصیلات مرتبط انتخاب شده‌اند. و پاسخ به سوالات و مشکلات افراد با دقت کافی بوده و علمی است
۳- هویت افراد در این سایت کاملا مخفی بوده و همین مسئله باعث خواهد شد که بیان هر نوع از مشکلات به راحتی و بدون هیچ معذوریتی صورت پذیرد.
۴- مشاوره عطاملک با امکان مشاوره در اپلیکیشن‌های واتساپ و تلگرام امکان بیان مشکلات و دریافت آن در هر زمان و مکانی را فراهم کرده است.
۵- با مشاوره رایگان خانواده در واتس اپ بسیاری از مشکلاتی که مانع از حضور افراد در جلسات مشاوره می‌شد مرتفع شده و افراد به راحتی می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.
۶- این سایت با به اشتراک گذاشتن موضوعات طرح شده توسط افراد بدون بیان اطلاعات و نام افراد میتواند به افرادی که با این مشکلات مواجه هستند ولی از آن اطلاع ندارند آگاهی و راهکار مناسب را ارائه دهند.
۷- علاوه بر روانشناس و مشاور معتمد سایت عطاملک، سایر کاربران نیز می‌توانند تجربیات خود را در مشاوره‌ها به اشتراک بگذارند

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین