تماس با ما خانه
RSS

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که شستن بیش از حد موها، به سلامت مو آسیب می‌رساند. این آسیب در اثر از ایجاد تغییر در اکو سیستم حاکم بر موهای شما بوجود می آید

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده است که شستشوی بیش‌ از حد موها می‌تواند به مو آسیب وارد کند.

تحقیقات دانشمندان مرکز ژنتیک دانشگاه یوتا در آمریکا حاکی از این است که شستشوی زیاد موها، نه‌تنها برای موی انسان مفید نیست بلکه می‌تواند به مو آسیب وارد کند.

نتایج تحقیقات این مرکز علوم ژنتیک حاکی است، شستشوی بیش‌ازحد می‌تواند به همه باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌ها که در داخل و روی پوست زندگی می‌کنند، آسیب وارد کند.

طبق این گزارش، «ریزاندامگان همزیست» برای بهداشت و سلامتی انسان ضروری هستند و نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که “ایجاد اختلال در اکوسیستم «ریزاندامگان همزیست»، می‌تواند موجب ایجاد بیماری شود”؛ در نتیجه سیستم ایمنی بدن سیستم گوارشی و قلب ممکن است آسیب ببیند.

بررسی روی ساکنان روستای «یانومامی» در آمازون نشان داد افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند، میکروب‌های زیادتری روی پوست خود دارند؛ آن‌ها همچنین گسترده‌ترین عملکرد باکتریایی و ژنتیکی را که تاکنون در انسان گزارش‌شده، دارند.

در نهایت نتایج این تحقیقات نشان داد که شستشو و شامپو زدن موها بر گوناگونی «ریزاندامگان همزیست» تأثیر می‌گذارد اما چیزی که در این تحقیقات مشخص نشد این بود که چند وقت به چند وقت باید دوش گرفت.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین